11 Eylül 2010 Cumartesi

ricotta ev yapımı peynir


Kahvaltılarınız için ev yapımı nefis bir peynir, ricotta. Kendiniz yaptığınız için tadı bile çok farklı gelecek size severek yiyeceksiniz. Evde peynir yapımı beni çok mutlu ediyor nedense bilemiyorum :) Birde bayramda nöbetci blogcu oldum galiba her bayram gününe bir post :) sevgiler..
humeyraninyerinde kahvaltı etkinliğine katılıyorum tarifimle...

malzemeler

1 lt süt
3 ym kaşığı beyaz üzüm sirkesi

malzeme bundan ibaret.

hazırlanışı

Sütü kaynatın  içine üzüm sirkesini dökün karıştırın anında kesilecektir zaten, biraz bekletin ve ince bir tülbenti derin bir kaba yayın içine kesilmiş sütü dökün tülbentin dışarıda kalan kenarlarını toplayın ve hafiften sıkın sabaha kadar süzülmesini sağlayın. Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağ gezdirip afiyetle yiyin :)

4 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Kesinlikle denicem,okadar cok tarif varki kafamda birikti,sirayla insallah!
Ramazan Bayraminiz kutlu olsun,tarifleriniz icin cok tesekkürler,iyi hafta sonlari dilerim...

Serpil.

gelibolu17 dedi ki...

ellerine sağlık canım,ne kadar güzel organik bir peynir olmuş,afiyet olsun...
selamlar sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Ben hazir aliyorrum,icne sirkedemi giriyordu valla süpersin insani kendi yaptigi hersey daha bir lezzetli oluyor

yemekbiraşk dedi ki...

bir terazi kızı, beğeneceğinizi umuyorum :) sevgiler..

Gülcancım evet sütü de organikti :) gönül rahatlığıyla yedik
sevgiler..

Bahar çiçeğim çook teşekkür ederim kesinlikle ev yapımı her şey çok daha güzel.
sevgiler..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe