26 Aralık 2011 Pazartesi

meze çeşitleriyle yemek daveti

Yeni yıla az bir süre kala ağırladığım yakın akrabalarımıza, kurduğum sofra. Eşi İsviçre'li oluncada Türk mutfağının eşsiz mezelerine öncelik verdim. Hemen yayınlayıp yeni yıl sofralarında meze çeşitleri isteyenlere kolaylık sağlamasını istedim. kime niyet, kime kısmet dediğim sofrayı hatırlarsınız çocukları rahatsızlanınca gelememişlerdi bütün hazırlıklarımı daha önceden yapmıştım bu sefer hiç ön hazırlık yapamadım cuma sabahından haberim oldu geleceklerinden ve o gün bütün gün dışarıdaydım akşam eve koştura koştura gelip akşam yemeğini hazırladım yedik içtik derken mutfağa akşam dokuzda girdim çünkü ertesi gün öğlen yemeğine geleceklerdi yani vakit sıfır (benim için öyle oluyor sabah kalktık, ettik derken hemencik öğlen oluyor bir şey yetiştirmek mümkün değil) kolları sıvadım ve giriştim işe, bir tek buzlukta sarmalarım ve Arda'nın doğum gününden kalan pastanın parçalarını kullandım. Hepsini gece ikiye kadar hazırlayıp pişirdim. Üstelik evide temizledim. Takdir edilmesemde kendimle gurur duydum o satten sonra hem temizlik yapıp hem böylesine güzel hazırlanabildiğim için:) Sonrasında bir hafta yemek yapmadım hep geçiştirdim insan kendine çok yüklenince sonrası acı acı çıkıyor:)
köfteli yoğurtlu çorba
Rengi sarıya kaçsın, içinde minik köfteleri olsun, yoğurtlu olsun ama nasıl olsun diye düşünürken nefis ötesi çorbam hazırdı bile..

malzemeler
200 gr kıyma
yarım soğan rendesi
karabiber
tuz
Hepsini karıştırarak iyice yoğurun. 15-20 dk. buzdolabında dinlendirin. nohuttan küçük köfteler yapın unlanmış tepsiye dizin. Kızgın yağda kızartın bir tabağa alın.

1,5 lt suda 1 çay bardağı yıkanmış pirinci pişirin. 
2 ym kaşığı un
500 gr yoğurt
1 tane yumurta sarısı (rengini daha sarı olsun isterseniz iki tane kullanın)
hepsini karıştırın çorbadan kepçeyle sıcak su ekleyerek karıştırmaya devam edin sos ılındığı zaman çorbaya ekleyin karıştırın ve blendırdan geçirin. pirinç tanelerini öğütün.

Çorba kaynadığı zaman köfteleri ekleyin bir taşım daha kaynatın.

2 ym kaşığı tereyağı eritin 1 ym kaşığı nane ekleyin kızdırın çorbanın üzerine dökün. Ocaktan alın tuzunu ekleyip servis yapın.
* köfteleri kızartıp ekliyoruz çorba kaynadıkca şeklini bozmaması için.
** Tuzunu ocakdan aldıktan sonra ekliyoruz  kesilmemesi için.
ana yemek tabağım, aslında ayrı servis yapmaktı niyetim, herkez aynı tabakda olmasını isteyince bu şekilde servis yaptım..

fırında taze baharatlı kuzu
Benim yıllardır yaptığım bir tarif zamanla içine kattığım baharatlar yerine oturdu ve beni hiç mahçup etmeyen nefis bir ana yemek oldu yemekbiraşk çıkartmasıdır..
Misafirler öğlen yemeğine gelince fotoğraf çekmem çok zor oldu bir iki kare çekebildim maalesef fırın kabındaki halini görüntüleyemedim. Oda kuzunun sonuydu özür dileyerek tabağı fotoğrafladım.. Denerseniz beğeneceğinizi düşünüyorum Oğuz'da kuzu sevmediğini ama nefis bir kebab olduğunu söyledi.. Hımmm hiç bir zorluğu olamdan kebab sunmuş oldum sevindirik bir durum:) 

1 kilo kuzu kol 
Kemiğinden ayrılmış ve iri parçalara bölünmüş
4 diş ezilmiş sarımsak
1/2 çay bardağı zeytinyağ
1 ym kaşığı acı biber salçası (bu ölçü eti acı yapmıyor ama mutlaka biber salçasını kullanın kıvam veriyor)
1 ym kaşığı domates salçası
3 dal taze biberiye
3 dal taze kekik
(taze baharatınız yoksa kurusuda olur)
karabiber
kimyon
toz hardal (opsiyonel)
toz kişniş (opsiyonel)
kırmızı toz biber
kuru kekik
tuz

Baharatla sorununuz yoksa bol kullanın lezzette lezzet katıyor. Tüm malzemeyi karıştırarak etlere iyice yedirin. 
Fırın kabına alarak 200C dırında pişirin.
* Akşamdan eti marineledim misafirlerin gelmesine 1 saat kala fırına verdim.
**Fırında pişerken üzerine bir şey kapatmadım.

arpa şehriye pilavı için

domatesli arpa şehriye pilavı gibide pişirebilir benim gibi vakit sorununuz varsa sade yapabilirsiniz..
2 su bardağı arpa şehriyeyi yine domateslide olduğu gibi yağsız şekilde rengi kahveye dönene kadar kavuruyoruz. 2 ym kaşığı tereyağ 1 ym kaşığız zeytinyağ ekleyip yağlar eridiği zaman 3 su bardağı su ve tuzunu ekleyip karıştırıp pişiriyoruz. Üzerine kağıt havlu kapatıp demlenmeye bırakıyoruz..

hünkar beğendi
yine davet yemeklerinin vazgeçilmez yemeklerinden biri çok kez yapmama rağmen görüntüleyemediğim yemeklerdendi iyi yada kötü en sonunda bir resmi var elimde:)

malzemeler
1 kilo patlıcan 
birkaç yerinden delin fırında yada ocakda közleyin.
Doğrama tahtasına alarak yemek kaşığıyla kabukdan ayırın, küçük doğrayıp tabağa alın. Patlıcanlar iyice közlendiği zaman bu işlem çok kolay oluyor kabuk soymaya nazaran..

beğendisi için
2 ym kaşığı tereyağ
3 ym kaşığı un
tereyağı eritin unu ekleyerek kavurun.

1/2 lt süt ekleyin karıştırarak boza kıvamına getirin. 

1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
közlenmiş patlıcanlar 
tuz
karabiber
başamel sosun içine ekleyin karıştırarak pişirin.

hünkar beğendi et sotesi için
500 gr kuşbaşı et (tercihim süt dana oldu yumuşak et olduğu için)
2 tane kuru soğan
2 tane domates
1 ym kaşığı salça
3 ym kaşığı zeytinyağ
karabiber
tuz

Soğanı yemeklik doğrayın zeytinyağında soteleyin. Etleri ekleyip kavurun. Salçayı ekleyin kokusu çıkana kadar kavurun. Domateslerin kabuklarını soyup küçük doğrayın etlere ekleyin suyunu salana kadar pişirin. 2 su bardağı su ekleyin. Tuz, karabiber ekleyerek tatlandırın. Suyunu yarı yarıya çekene kadar orta ateşte pişirin.
balzamic soslu ızgara hellim peynirli ıspanak salatası
Ispanak salatasını yemek davetlerinde  sıkca yaparım kendimce içine bir şeyler eklemeyi severim. Bu sefer taze naneli ve ızgara hellim peynirli hemde porsiyonluk yaptım..

kişi sayısına göre miktarları belirleyebilirsiniz.
Ispanağın yaprak kısımlarını ayırın yıkayıp suyunu süzün servis kaplarına paylaştırın. üzerine taze nane yapraklarını yerleştirin. Bir kaçtane kiraz domatesi ikiye bölüp yerleştirin. Hellimleri ızgara tavada kızartın ıspanakların üzerine yerleştirin.
Servise yakın üzerine zeytinyağ ve balzamic gezdirin. Resimlerde sosu yok zeytinyağını gezdirdim. Balzamico sirkesini herkez kendi zevkine öre kullandı.

Çocuklara ayrı masa hazırladım istedikleri gibi yeme,dökme, saçma özgürlükleri vardı. Hiç müdahale etmedim. Büyüklerin sofrası da bu şekilde daha rahat olmuş oldu..
közlenmiş kırmızı biber, sivribiber mezesi
Patlıcanlarla beraber kırmızı ve yeşil biberde közlemiştim bir şekilde lazım olurlar diye düşünmüştüm. Nasıl değerlendireyim derken kabuklarını soydum çekirdeklerini çıkarıp küçük doğradım suyunu süzdürdüğüm yoğurt bir diş ezilmiş sarımsak bir kaç damla zeytinyağ, tuz hepsini karıştırıp servis tabağına alıp dereotuyla süsledim..
kurutulmuş  domates mezesi

Yazdan kuruttuğum domateslerden yaptım. 5 kilo domates kuruttum bu geçtiğimiz yaz ilk denemem olduğu için çok fazla yapmadım olur ya olmaz! Gelecek yaz Allah nasip ederse baya bi düşünüyorum. Nefis bir lezzet çünkü..
İstediğiniz kadar kuru domateslerin üzerine sıcak su dökün 1 saate yakın bekletin şişsinler. Suyunu süzün (aslında o suyuda değerlendirmek lazım kıpkırmızı su akıyor) Biberiye, kekik, zeytinyağ ekleyerek karıştırın. Servis tabağına alın bir süre dinlenip marine olsun..
babagannuş

Babagannuşu hep yapmak isterdim içindeki tahin ve limondan dolayı elim gitmez ertelerdim bu sefer niyetlendim ve yaptım hiç de rahatsız edici bir tadı yok değişik ve güzel bir meze oldu..

malzemeler
4 tane iri patlıcan
3 diş sarımsak
1 çay bardağı tahin
250 gr yoğurt
1 ym kaşığı zeytiyağ
yarım limonun suyu
tuz

Patlıcanları közleyin ikiye bölün yemek kaşığıyla içini çıkarın rondoya koyun diğer malzemeleride ekleyip rondoda çekin. Servis tabağına alın üzerine zeytinyağ gezdirin.
humus
Sucuklu düşündüm ama yetiştiremedim. İsterseniz doğradığınız sucukları zeytinyağında soteleyip üzerine dökebilirsiniz..

malzemeler
2 su bardağı haşlanmış nohut
1,5 çay bardağı tahin
4 diş sarımsak
1 çay bardağı zeytinyağ
1 tane limonun suyu
karabiber
tuz 
1 çay kaşığı kimyon

Tüm malzemeyi rondaya alıp öğütün. Kıvamı oldukca koyu olacaktır kıvam alması için süt ekleyip karıştırın. (nasıl kıvamı olması gerekir denirse, ekmeğin üzerine çok rahat sürülebilmesi gerekli) 
Servis tabağına alıp üzerine kimyon, kuru nane, karabiber, kırmızı toz biber serpin. Zeytinyağ kızdırıp üzerine dökün.
etsiz, bayat ekmekli çiğ köfte
tarifini sevgili Yeşim abladan aldım  (yetur) tabakda hiç kalmadı desem abartmamış olurum lezzetini. Ne alaka denebilir belki ama bana göre, kullanılan domates çok lezzet vermişti. Yapın, yiyin görün diyorum sadece:) Bayat ekmek olarak daha önceden kurutup rondoda çektiğim ekmekleri kullandım tabi köfte baharatım yoktu sıraladığı baharatları baya bi fazla kullandım nefis oldu nefis:)

malzemeler
1 su bardağı ince köftelik bulgur
2 dilim kabuklarıyla beraber bayat ekmek
1 tane kuru soğan
1 tane domates
3 diş sarımsak 
1 çay bardağı ceviziçi
1 ym kaşığı acı biber salçası
1 ym kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı köri
1 tatlı kaşığı çiğ köfte baharatı
2 ym kaşığı zeytinyağ
tuz
en son kullanmak için ince kıyım maydonoz

hazırlanışı
Maydonoz, yağ ve bulgur hariç tüm malzemeyi rondoya alın çalıştırın macun gibi olunca sıcak suda  beklettiğiniz ve suyunu süzdüğünüz ince bulguru, zeytinyağı, maydonozu ekleyip rondoyu yine çalıştırın özleştiği zaman rondonun içinden alarak elinizle sıkıp servis tabağına dizin. Yanında istediğiniz garnitürle servis yapın bol çeşit olduğu için başka bir şeye gerek duymadım.

çiğ köfte baharatı
1 ym kaşığı yenibahar
1 ym kaşığı karabiber
2 ym kaşığı acı toz kırmızı biber
2 ym kaşığı kimyon
2 ym kaşığı köri
1 ym kaşığı toz kişniş
1 tatlı kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı kuru nane
 Çiğ köfte baharatınız yoksa yine sevgili Yeşim ablanın verdiği baharatları karıştırarak yapabilirsiniz.. 1 ym kaşığı ölçü vermiş bu karışımdan. Ben karışım olarak yapmadım direk bu baharatları bol şekilde kullandım..
gavurdağı salatası

İstediğiniz gibi miktarlarda oynayabilirsiniz..

malzemeler
5 tane domates
2 tane kurusoğan
1 tane salatalık
2 tane sivri biber
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
yarım tutam taze nane
bir demet maydonoz
nar ekşisi
zeytinyağ
tuz

Kuru soğanları piyazlık doğrayın. Tuzla ovup yumuşatın. Domatesleri ve salatalığı minik doğrayın. Biberlerin çekirdeklerini çıkarıp ince kıyın. Maydonozu ve taze naneyide ince kıyıp cevizi, nar ekşisini (ekşiliği kendi damak tadınıza göre siz belirleyin) zeytinyağı ve tuzu ekleyip karıştırın servis tabağına alın. 

İsteğe bağlı kuru nane, pulbiber, kekik ekleyebilirsiniz.


Tatlı olarak daha öncelerden yediğim ama sayfamda olmayan bir talıyı tercih ettim haşhaşlı revani. Tarifini Oktay ustadan aldım, hani o alışkın olduğumuz şerbetli revani gibi değilde ıslak kek havasındaydı. Bu şekilde de yapabilir yada şerbetini çoğaltabilirsiniz.. Ben bir daha ki sefere şerbet ölçüsünü 4 su bardağı olarak değiştireceğim yada bizzat Denizli'li arkadaşımda yediğim tarife ulaşacağım:)

haşhaşlı revani

malzemeler
3 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı haşhaş tohumu
1 su bardağı irmik 
1,5 su bardağı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya

şerbeti için 
1,5 su bardağı su
1,5 su bardağı şeker
bir kaç damla limon suyu
(ben bu ölçüleri 2,5 su bardağı olarak kullandım bana göre bu ölçü bile  yetmedi tatlının her yeri ıslanmadı belirttiğim gibi 4 su bardağının yeterli olacağını düşünüyorum )

Şerbet malzemelerini karıştırıp 20 dk kaynatın limon suyunu ekleyip 5 dk. daha kaynatın. Soğumaya bırakın.

hazırlanışı
Yumurta ve şekeri çırpın diğer malzemeleride ekleyip karıştırın. Yağlanmış dikdörten borcama döküp 180C fırında pişirin. Fırından çıkarıp 4-5 dk sonra soğuyan şerbeti üzerine dökün. Tatlı soğuduğu zaman tarifine göre hazırlanmış kremşantiyi üzerine yayın dilimleyerek servis yapın.

cupta frambuaz soslu tiramisu
Bu bardakda frambuaz soslu tiramisuları iyiki yapmışım beyler haşhaşlı revaniyi beğendiler ama İsviçre'li misafirimizin damak tadına uymadı. Ve beni kurtardı bu cuplar..
Bardakların orta kısmında iri parçalarda nescafeli sütle ıslatılmış kekler var aslında, krema yanlarından da sızıntı yapınca sade krema varmış gibi gözüküyor. Pandispanyasını daha önceden yaptığım pastanın parçaları ya bu şekildeki kek ve pastalarınızı değerlendirip yapabilirsiniz yada 1 paket kakaolu pasta taban alıp yapabilirsiniz..

kreması için
1 lt süt 
8 ym kaşığı un
7 ym kaşığı şeker
1 pk vanilya
300 gr labne peyniri

ayrıca
250 gr frambuaz
1 su bardağı şeker

Labne hariç tüm malzemeleri karıştırıp muhallebi gibi karıştırarak pişirin. Ocaktan alın labneyi ekleyip mikserle 2-3 dk çırpın.

Pandispanyaları parçalara ayırın büyük kasaye sütlü nescafe yapın. Kek parçalarını süte batırın. Bardakların yarısına gelene kadar kremayı paylaştırın. üzerine ıslatılmış kekleri koyun onun üzerine kalan kremayı paylaştırın.

Frambuazları şekerle beraber pişirin. Koyulaştığı zaman ocakdan alın. Bardakların üzerine pay edin. soğuk olarak servis yapın.


Sevgili blog arkadaşlarım pasta köşesi ve akdeniz kızı beni mimlemişler.. Gönül bağlarından geçebilmem tabiki çok çok güzel.. Kendilerine kalpten teşekkür ediyorum..


66 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.hepsi bir başka güzel görünüyor canım.hangisine bakacağımı şaşırdım.ellerine sağlık.sevgiler.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

ben bu sofrayı gördüm ve bittim! yani nasıııııl içim gitti böyle bir sofrada bulunamadığım için, süppppper görünüyor ellerine sağlık =)

u.aydin dedi ki...

ay ben bu masada yatarim.bayimdim vallahi yok yok.senin misafirin olmak istiyorum.ellerine saglik hayatim.sevgilerle.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

herzamanki gibi yine harika. kısa sürede bu kadar lezzet çıkmış bayılıyorum sana ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...

Canım yine harika bir masa ve birbirinden güzel lezzetler.
Tamd öğlen yemeği vakti,hiç iyi olmadı görmem..
Müthiş iştah açıcı görünüyorlar.
Ellerine sağlık canım benim..

pembe kekik dedi ki...

Başım döndü hangisine baksam diye.Ellerine sağlık.Çok güzel bir sofra olmuş.Hepsi birbirinden güzel.

hayatreceli dedi ki...

aynen pembe kekiğimin deidği gibi başım döndü valla bunların hepsini yapabildiğine bravo diyorum başka da birşey demiyorumm görsel şölen resmen:)

sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

herşey harika olmuş revani ve salatalar beni cezbetti:))ellerine sağlık canım

sare dedi ki...

Çok güzel bir sofra olmuş, ellerinize sağlık. Yiyenlere de afiyet olsun:))
Masa düzenlemeniz de bir harika...
Sevgiler.

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

offff çok güzlel gözüküyo hepsi ben diyetteyım diyetteyımmmmmm :) ellerinize sağlık :) ben de babagannusu ertelıyorum hep tahın old ıcın halbukı tahını de patlıcanı da ayrı ayrı cok severım ama bı arada nsl olur kı :) denemek lazım :)

evcilik dedi ki...

nasıl yani?dedim kendi kendime bu kadar kısa zamanda,bu kadar güzel bir sofra hiç görmemiştim,sayende onuda gördüm...
ellerine sağlık,Allah bin bereket versin..
sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ellerine sağlık, hepsi birbirinden harika görünüyor, nasıl da iştah açıcı. Hele mezeler bitirdi beni.
Sevgilerimle... (Yemek Sevdam)

GÖNÜL dedi ki...

ne güzel bir sofra ve bu kadar kısıtlı zamanda bu kadar çok çeşit maharetin kadar çok da pratiksin ellerine emeğine sağlık sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Yorulmana değmiş harika bir sofra. Ellerine sağlık cnm. sevgiler...

neslice tarifler dedi ki...

Ben taktir ettim canım :)
Valla helal olsun sana. Hepsi süper olmuş. Ellerine kollarına sağlık.

Narince dedi ki...

Bayılıyorum senin sofralarına, hele kırmızı örtüne! Harikasın arkadaşım, ellerine sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

tebrik ediyorum seni arkadaşım..çok emek vermişsin..yorulmuşsun..ellerine sağlık..hepsi birbirinden leziz ve şık görünüyor..yiyip içenlere afiyet şeker olsun..sevgiler

Unknown dedi ki...

hayatım sen neymişsin böyle. Maşallah sana. valla bayıldım sofrana. Keşke orda bende olsaydım. Bence de ne kadar kendinle övünsen azdır. Tebrik ediyorum arkadaşım alkışlar sana...

Unknown dedi ki...

maşallah sana,vallahi,ellerin dert görmesin,mideler bayram etmiş yine,
bardaklarına da bayıldım ayrıca,güzel,keyifli sofralarda kullan.

sevgilerimle...

Hayatın Tatları dedi ki...

Sana inanamıyorum baştan okumaya başlayıp aşağı inene kadar ben yoruldum. nasıl bu kadar çeşidi bu kadar az zamanda yaptın. Kesinlikle ve kesinlikle tebrik ediyorum.Ellerine kollarına sağlık bu kadar yorgunluğun üzerine acısının çıkması çok normal! Canım öptüm seni.

Tümay Öztürk dedi ki...

Amanın bu nasıl bir masadır!!! Nasıl nasıl!!! Bayıldım demek az kalır yani herşey harika duruyor canım. Ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

Her zaman ki gibi muhteşemsin canım,sofraya bittim beyaz ve kırmızı çok şık,kuru domates hastasıyım görünce bittim şimdi o tabağı yollama imkanın olsa keşke:)))
Ellerine emeğine sağlık bir gün böyle bir sofrada oturmak isterim seninle,dünya küçük:)
sevgiler Sevalcim

Gizemli Tatlar dedi ki...

Döktürmüşsün vallahi, bu kadar kısa sürede bu kadar çok çeşit maşallah doğrusu.Hepsi nefis görünüyor, masan da muhteşem.Ellerine sağlık...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ekranda öyle güzle sofra ve ardından bir sürü tarif belirdi ki hangisine ne yazacağımı şaşırdım! :-)
Ellerinize sağlık.

pasta köşesi dedi ki...

Nasıl güzel herşey kırmızı aşkım bir kat daha arttı:) Bu arada masaya mı yorum yapsam tarifleremi kala kaldım ölee yaaa:)Özet ben bayıldımm yerlerdeyim bak:)

birincisin dedi ki...

muhteşem diyorum başkada bir söze gerek yok sanırım:)ellerine sağlık..Sana da mutlu yıllar..sevgiler:)

Hülya dedi ki...

Her şey çok güzel ve leziz görünüyor. afiyet olsun..

seyabb dedi ki...

Kırmızı masa örtüsü ve mezeler iştah açıcı ve şık bir masa olmuş...

Armina dedi ki...

Her zamanki gibi harika bir masa ve harika yemekler ellerine sağlık. Cupta frambuaz soslu tiramisunun enfes bir görüntüsü var.

ihlamurcum dedi ki...

Şahane bir sofra, harika yemekler, sunum süper...resimler inanılmaz güzel çekilmiş, hele frambuaz soslu tiramusu muhteşem. Elinize kolunuza sağlık lafı az gelir, tebrikler

Güloanne mutfakta dedi ki...

Arkadaşım,Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

Ferkay dedi ki...

Canım Sevalcim ben bu sofraya ölürüm hepde sevdiğim tatlar, ellerine sağlık canım benim..
Sevgiler..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canım; bu bildiğin krallara layık bir şölen softası olmuş. Çiğ köfteyi ben de yapmıştım, gerçekten nefis oluyor. Ellerine sağlık..

sibelyalcincom dedi ki...

Misafirlerin çok şanslıymış böyle bir masadan kim mutlu kalkmaz ellerine emeklerine sağlık:))

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım ,masada, masadaki herşey de çok güzel ellerine sağlık ,iyi seneler

Unknown dedi ki...

bu nasıl güzel bir sofradır.. hepsine bayıldım bayıldım.. misafirlerinin yerinde ben olsaydım keşke :))

Unknown dedi ki...

gene güzel bir sofra gene güzel yemekler herşey çok güzel görnüyor sofra düzeni güzel kırmızı:) daha ne olsun ellerine sağlık.
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bu gerçekten bir aşk olmuş aşkolsun

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Siz neler yaptınız böyle... Yabancı misafiriniz şoka girmiştir :) Ellerinize sağlık:D

Disalce dedi ki...

of of of..bayıldım..nefis bir sofra olmuş ellerine sağlık....:)

figen dedi ki...

ellerine saglik masa harika gözüküyor emignim yemeklerde cok lezletlidir.
Seval abla iyiseneler, yeni yilda yeni yemekler dilegiyle;D

BÜŞRA dedi ki...

yani mükemmel tek kelimeyle size MAŞALLAH diyorum takdir ettim doğrusu :)

ebrulitatlar dedi ki...

Maşallah diyeyim. Kısa sürede bu kadar çeşit. Ellerine sağlık. Herşey harika görünüyor. Sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık,
harika lezzetler yarışmı birbiriyle ,
çok çok güzel bir sofra..

sevgiler canım

durutarifler dedi ki...

Kesinlikle hepsi birbirinden güzellll. Ama ben kuzu etinin tarifini ve en alttaki frambuazlı tiramisuya bayıldımmmmm.
Emeğine yüreğine sağlık
İyi haftalar

zeymurancafe dedi ki...

off offf harıka yaaa değişik değişik mezeler süslemiş sofrayı yaprak sarma bıle var nasıl ozledım bır bılsen yaprak sarmayı ama kızım boyle şeyler yaptırmıyor bana bi yapan olsa da getirse nasıl makbule gececek ellerın dert gormesın canım ,sevgiler...

lezzettabağı dedi ki...

Canım ellerin dert görmesin hepsi de şahane olmuş hepsi de uğraşılacak yemekler ve tatlar. sofra düzeni ve birbirine uyumuna bayıldım . sofranızdan bereket ve misafir eksilmesin kazananklara uzun ömürler versin allahım.. bloğuma uğraman beni hep mutlu eder çok teşekkür ederim birbirimizden hala öğreneceklerimiz var ..

Bulbulunyeri dedi ki...

Ama benim gözlerim şaşı oldu. hangi güzelliğe bakacağımı şaşırdım. Her biri ayrı güzellikteler. Sunumların şıklığı, servis tabakların, bardakların, sofranın şıklığı beni tam kalbimden vurdu.
Üstelik bunları çok kısa sürede yaptım, üstüne de evimi temizledim yazmışsın. Kendimi düşündüm. Bu kadar güzelliği çıkarmam için galiba iki gün uğraşırdım.
Ellerine ve emeğine sağlık. Eminim ki, herkes çok memnun kalkmıştır o sofradan. Beni o sofradan kolay kaldıramazdın bunu da ekleyeyeim.
Sevgiyle kal.

marifet ellerimizde dedi ki...

hayatım sen onlara zıyafet vermışşın ..bızde goz zıyafetı cekelım...hayran olarak baktığım sofralarından bu kaçıncısı kımbılır...ellerıen saglık canım...maşallahhhhh arkadasıma....

Peritozu dedi ki...

ama… ama… hepsi çok güzel görünüyor… nasıl yutkuna yutkuna baktım anlatamam. iskenderunlu bir eşe sahip olduğumdan çok tanıdık geldi lezettlerin hepsi :)

sevil şahin dedi ki...

canım ne demek takdir edilmesemde ben seni ayakta alkışlıyor ve şiddetle takdir ediyorum .Şahanesin harika olmuş herşey mükemmel hemde ellerine sağlık
hepinize afiyet bal olsun..
ben gelsem banada yaparmısın :)

Nilgün dedi ki...

Bu ne özentili bir sofradır böyle, emeklerine sağlık. Yemiş olan herkese afiyetler olsun. Şimdiden sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum..

bırtutamkekik dedi ki...

bu sofra etrafında toplananlar gerçejkten şanslı kişiler:)
bakarmısınız halil ibrahim bereketinin içine düşmüşler:)
ellerine sağlık canım..
muhteşem her şeyyy....
muhabbetle..
:)

BAL ANNE dedi ki...

ne kadar renklı bır sofra tarifler resimler kendimi alamadım muhtesemsınız
ellerinize sağlıkkk

NİRVANA dedi ki...

canım benim bu sofra insanın iştahını bir acar bir acar....offf ellerine saglık...

Unknown dedi ki...

Hangi birine yorum yazsam, hangisine ağzım sulansa bilemedim canım :)

Ellerine sağlık, nefis bir masa, misafirlerinin gözü-gönlü ve mideleri bayram etmiş :))

Tiramisu bitirdi beni şu anda, harika görünüyor..

yeşim dedi ki...

maşallah canım benim nasıl bir güzelliktir bu...ellerine sağlık.buarada yapmışsın çiğ köfteyi...afiyet şifalar olsun yiyen herkeslere..hayırlı akşamlar diliyorum öpüyorum çok.

Banu dedi ki...

Tatlım sen bir afetsin:) Ellerine kollarına sağlık hepsi nefis olmuş hele şu yoğurlu kebap hımmm afiyet şeker olsun...

Mutlu sağlıklı güzel bir yıl dilerim sevgilerimle:)

Unknown dedi ki...

Sen süpersin arkadasim... Bu kadar görkemli, bu kadar cesit dolu bir sofra, bu kadar kisa zamanda...:::)) Seni yürekten kutluyorum.... Ve saglikli, mutlu, güzel bir yeni yil diliyorum... Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

merhaba canim
seni tebrik ediyorum trifler biri birnden harika
ellerine saglik
süpersin :))))
Mutlu saglikli huzurlu yeni bir yil diliyorum
sevgilerimle
ugurbocegi1
leyla

Unknown dedi ki...

yorum yapamamki simdi ben buna...tek kelime ile süper :-)

Unknown dedi ki...

tiramisuya bayıldım oldukca hafif ve bol labneli! :)

------
http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

bencede kendinle gurur duymalısın canım,başkalarının takdir etmesini beklersek malesef,bende kendimle gurur duyuyorm bu konuda eşimin fazla şanslı olduğunu bile düşünüyorum,ellerin dert görmesin,izlemeye aldım seni bende beklerim.

Evden Eve Taşımacılık dedi ki...

Merhabalar yeni bir oluşum içinde olduğumuz özel kadınlar sitemize sizi de davet ediyoruz. Güzel paylaşımlarınızı bizlere www.ozelkadinlar.com veya www.ozelkadinlar.com/forum kısmından ulaştırabilir, paylaşabilirsiniz sizi de aramızda görmekten gerçekten mutluluk duyacağız sitemizde şu an için insanlara gerçekten yararlı olabilmek adına kendini adamış 5 editör arkadaşımız bulunmakta amacımız türkiyede kadın denilince en iyi ve en güzel platformu oluşturmak umarım sizde bizlere katılarak bizi şereflendirir ve onurlandırırsınız saygı ve sevgilerimle.

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize,emeginize saglik,tariflerinizin hepsi birbirinden güzel..

Sevgiler........

Adsız dedi ki...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe