22 Eylül 2010 Çarşamba

pideli köfte

Bursa'nın osmanlı mirası enfes yemeklerinden biri pideli köfte, yemek yemekde bir sanattır, yiyene bunu illaki hatırlatıyor.. İskender kebabtan türediği söylensede haksızlık yapılmasın lütfen kendine has bir duruşu ve lezzeti var. Ben maalesef güzel fotoğraflar çekememişim hakketiği imajı veremedim :)  ama her haliyle çok lezzetli mutlaka denenecek lezzetler arasında.. Pidesini hazır da kullanabilirsiniz ama evde yapılınca tahmin edersiniz neler olacağını "damakta patlayan lezzetler" eşimin deyimiyle :) bu cümle çok hoşuma gidiyor..
ayrıca tuz biber dergisinin düzenlediği et yemekleri etkinliğine gönderiyorum.. yine biririnden güzel yemekler olacaktır mutlaka..


köfte için
500 gr dana-kuzu karışık kıyma
1 tutam maydonoz
2 dilim bayat ekmek
2 adet rendelenmiş soğan
2 ym kaşığı zeytinyağ
3 diş sarımsak ezilmiş
karabiber
tuz
kekik

hazırlanışı
Ekmekleri ıslatın suyunu sıkın kıymanın üzerine ufalayın. Maydonozları ince kıyın kıymaya ekleyin. Diğer malzemeleride ekleyip çok iyi yoğurun küçük parçalar koparıp yuvarlayın ve olabildiğince üzerine bastırıp inceltin. Pideyi hazırlama süresinde buzdolabında dinlenmeye bırakın. 200C fırında yanına domates ve biber koyarak pişirin.

Pide için
3 su bardağı un
1 pk kuru maya 7gr.lık
1 su bardağı su
tuz

Bütün malzemeyi karıştırıp iyice yoğurun çok ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayın iki katı olacak kadar mayalandırın.

Mayalandıktan sonra 2 yada 3 parçaya ayırıp 1 cm kalınlığında açın on parmağınızla bastırarak üzerine şekil verin 180C ye ısıttığınız fırında  pişirin. İstediğiniz boyutta keserek parçalara ayırın. Servis tabağına alın.


Sosu için
3 yemek kaşığı dolusu domates salçası
2 yemek kaşığı dolusu tereyağ
2 su bardağı su
tuz

Tereyağında salçayı kavurun suyu ve tuzu ekleyip kaynatın.


Servis tabağına aldığınız pidelerin üzerine domates sosundan gezdirip üzerine köfteleri yerleştirin. Yanına yoğurt koyun köftelerle pişmiş domates, biber ve maydonozla süsleyin.

Ayrıca 3 yemek kaşığı tereyağını yakmadan kızdırın ve kebabın üzeine biraz gezdirin. Kalori biraz fazla ama arada bir kaçamak olmalı :)




29 yorum:

Unknown dedi ki...

selam Sevalciğim:)
ben seni hiç unuturmuyum canım benim gelmene çok sevindim gelemediğim zamanlar için kusuruma bakma lütfen telafi ederim inşaallah
köfteli kebap nefis gerçekten de eşine katılıyorum damakta patlar bu:D
sevgileeer:)))

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Çok lezzetli gözükmekte,fotoğraflar gayet net iletiyor tadını,kokusu geldi taa buralara kadar,ellerine sağlık.
sevgilerimle...

özlem dedi ki...

günaydın. köfteye bayılırım. bu tarifi bu şekilde bende eşime sunmak istiyorum. tarifini kaydettim. teşekkürler.

yemekaski.com seçil dedi ki...

oy oy orda tereyağıda kızmış dökülmeyi bekliorr :) ellerine sağlık harika.. kebap türü şeylere aşığım zaten :))

Unknown dedi ki...

Görüntüsü muhteşem eminim tadı daha mükemmeldir. Denemek lazım.Ellerine sağlık

gelibolu17 dedi ki...

ellerine sağlık canım,ohhh bayıldım diyerek,hani derecelendirme varya heh işte onada tıkladım,gerçekten bayıldım,harika bir tarif,teşekkürler,sevgiler selmalar...
öpüyorum.

Yeşim dedi ki...

of of yine döktürmüşsün canım
ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Görüntüsü şahane, çok güzel bir tarif.. Çocuklarda eminim çok beğenirler..
ellerine sağlık..

www.pelince.com

ümmühan dedi ki...

Gerçekten de damakta patlar bu lezzet:) eşin son noktayı koymuş, ellerine sağlık

NzlGl dedi ki...

Şahane görünüyor ellerine sağlık canım
Yalnız 'birazcık' değil bayağı bir kalorisi var:)))
Bunu yedikten sonra 3 gün birşey yememek lazım:))))
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Sabah sabah nasıl da canım çekti of öğlene daha çok var. Şuradan birazını alıyorum haberin olsun. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

valla canım çekti.ellerine saglık.

Hilal dedi ki...

ellerine sağlık Seval çok güzel görünüyor, afiyetle

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Of of of diyorum baska da birsey demiyorum:) heheh

bu ne yaa sabah sabah, canim cekti!!!!!!!!!

NiLaY dedi ki...

elerine sağlık canım, kokusu burnuma geldi resmen beni çağırıyor sanırım :)

www.sendepisir.com dedi ki...

Görüntü süper, tarifde harika yeme de yanında yat derler ya. ellerinize sağlık.
sendepisir/Nilgün

Hatice dedi ki...

enfes bir görüntü:)
ellerine sağlık canım, sevgiler...

fuat gencal dedi ki...

Muhteşem olmuş. Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Egeden Tarifler dedi ki...

Bursa yemeklerine bayılıyorum :) bu da harika olmuştur eminim, eline sağlık!

Nehir Butik Pasta dedi ki...

kesinlikle böyle lezzetli kaçamaklar yapmalı
ellerine sağlık enfess

Tümay Öztürk dedi ki...

Off off offf! Bugün öğünlerinin saatlerini şaşırmış birinin bakmaması gereken bir sayfa:) Ellerine sağlık çok lezzetli fotoğraflar!

Cahide dedi ki...

Yemeklere aşık olduğun,tariflerinden belli canım.Ellerine sağlık.Ziyaretin için çok teşekkürler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm süper çok iştah açıcı
şu an tok olmama rağmen canım çekti :))
ellerine sağlık canım

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize, emeğinize sağlık. Afiyet olsun.
Sevgiler.

yemekbiraşk dedi ki...

Aynurcum estagfirullah ne kusuru şekercim her zaman beklerim :)
sevgiler..

sevgilerimle, çok teşekkür ederim fotoğraflar çok hoşuma gitmedi ama :)
sevgiler..

Özlemcim afiyet bal şeker olsun :)
sevgiler..

Seçilcim bende kebeb çook severim ama tereyağda ayrı bir lezzet veriyor :)
sevgiler..

Mahperi Hanım tadıda gerçekten güzel :)
sevgiler..

gülcancım çokteşekkür ederim :)beğendiğine çok sevindim
sevgiler..

Yeşimcim çok teşekkür ederim :)
afiyetle canım..

Pelin Hanım çok teşekkür ederim evet ama sosu daha az uygulanmalı..
sevgiler..

Ümmühan Hanım çok teşekkür ederim valla patlıyor yani :))
sevgiler..

Nazlıcım doğru söylüyorsun ama yemeden de durulmazki :))
sevgiler..

Handan Hanımcım lütfen tabağı alın :))
sevgiler..

eylemcim hamilelik yok ise sorunda yok :)
sevgiler..

Sevgili Hilal çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim :)
sevgiler..

Selmacım canım teşekkürler ama can çekmeyecek gibi de değilki :))
sevgiler..

Nilaycım çok teşekkürler ee hadi gel ozaman bekliyorua :)
sevgiler..

Nilgün Hanımcım çok teşekkür ederim :)
sevgiler..

Haticecim teşekkür ederim canım
sevgiler..

Fuat Bey çok teşekkür ederim :)
saygılar..

sevgili Ege gerçekten Bursa yemekleride nefis olur buda çok güzeldi
sevgiler..

Sevgili İzgün kesinlikle çok keyifli çünkü :)
sevgiler..

Tümaycım canım benim çook teşekkürler
afiyetle..

Cahide Hanım belli oluyor değil mi:) gerçekten bir aşk..
sevgiler..

Handan Hanımcım çok teşekkürler dimi ama çekim gücü yüksek :)
sevgiler..

Birsel Hanım çok teşekkür ediyorum :)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Böyl bir güzelliğe kim hayır diyenilirki. Şahsen ben diyemem:)
Ellerine sağlık..

anneanneninemekleri dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR,ELLERİNİZE SAĞLIK. oF OF OF DEDİRTTİ YANİ

yemekbiraşk dedi ki...

Sevgili Nazlı çok teşekkür ederim.
inan bende hayır diyemiyorum :))
sevgiler..

anneanneninemekleri, çok teşekkür ederim :))
sevgiler..

Ayşe kulk dedi ki...

sevalciğim hayranım sana:))))

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe