1 Aralık 2012 Cumartesi

portakal reçeli

portakal reçeli
Reçelsiz kalmayan bir ev olduğu halde reçel tarifi hiç vermiyorum, kınıyorum kendimi:) Portakal reçeli gerçekten de aromasıyla, tadıyla enfes bir lezzet tamda zamanı olunca yapalım bari dedim. Keza eşimde çok sever hatta birazda "bitter orange" denilen kıvamda hafif buruk.. Sizde hafif burukluğu kalsın derseniz portakalların üzerini kazımayın.
malzemeler
4 kilo portakal
4 kilo şeker
yarım limonun suyu
hazırlanışı
Portakalların üst kısmını kazıyın ki acı kısmı orada. Kabuklarını çıkarın. Oldukca minik doğrayın. Tencereye alarak kaynatın suyunu dökün tekrar su koyup kaynatın tekrar suyunu dökün.
Portakalların içini de küçük küçük doğrayın. Kabukların üzerine şekerin yarısını dökün onun üzerine doğradığınız portakal içleri en üste kalan şekeri dökün. Bir gece bu şekilde bekletin. Ertesi gün erimiş oluyor. Karıştırıp ocağın altını yakın önce harlı sonra orta ateşte 40 dk. kaynatın. Üzerinde biriken köpükleri delikli kepçeyle temizleyin. Limon suyu ekleyip 10-15 dakika daha kaynatın ocağın altını kapatın. Ilındığı zaman kavonoza boşaltıp soğuduğu zaman kapağını kapatın.
Reçellerin pişerken tencereden taşmaması için püf noktası vermek istiyorum bende annemden öğrendim. Tencerenin üst kısmından iki parmak aşağıya ince şekilde margarin sürüyorsunuz tencerenin etrafına komple zırhlıyorsunuz ve asla taşmıyor.. Reçellerde parlak oluyor.

12 yorum:

NzlGl dedi ki...

Annemin en sevdiği reçeldi:)
eline sağlık ne de güzel kokar pişerken:)))

Oglak Kizlari dedi ki...

Süpersin.
4 kg şeker fazla değilmi.

Ukala anne

yemekbiraşk dedi ki...

çiğdemcim şekeri birebir kullanıyoruz. fazla değil..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
muhteşem bir görüntü. Ellerine sağlık.
Bizde ailece çok severiz reçeli.Bunu da deneyeceğim.Kabuklarını koymadan olmaz mı?
Sevgiyle kal.

kış güneşi dedi ki...

bende portakal reçelini sevenlerdenim.kışın yapıp yaza hazırlık bile yapmıştım geçen kış,eline sağlık

nergis mevsimi dedi ki...

Ben de çok severim portakal reçelinin buruk tadını.Geçen sene yaptıklarımı bitiremedim henüz ama yenisini yapmak lazım vakti geçmeden.Eline sağlık.

u.aydin dedi ki...

yerim o recelli ekmegi ben..harika gorunuyor ellerine saglik hayatim,sevgiler...

ihlamurcum dedi ki...

Resimler capcanlı çıkmış,çok cazip.İnsanın kaşığını uzatıp,alası geliyor. Tam mevsimine uygun bir tarif olmuş,elinize sağlık.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık tarifi aldım inşaallah sizinki gibi olur sevgiler:)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Nefis bir görüntünün lezzeti de nefistir:)
Akşam akşam canım reçel istedi adaşım napcez şimdi:))
Sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Müthiş güzel renk harika ellerine sağlık Sevalcim, bayıldım..

Harikalar Atölyesi dedi ki...

off ne güzel bir görüntü bu. Ellere sağlık...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe