11 Aralık 2012 Salı

limon soslu cheesecake


Limon soslu cheesecake

Bu peynir kekini cuma sabahları buluştuğumuz burada bahsettiğim arkadaş grubum için yapmıştım. Her ne kadar hamur işi yasak olsada her zamankinden farklı olarak baya güzel dolu dolu sofra olmuştu oda grubumuzun Semra'sı Türkiye'de olduğu için yoksa yemini var tek bir hamur işi dahi olsa gruptan ayrılacak:) O korkudan kimse bir şey yapamıyor:) Kahveyle ikram etmek için yaptığım bu peynir kekini her zamankinden farklı olarak dikdörtgen pyrexde yaptım çok daha bereketli oldu..
Üzerindeki limon sosunu tüm pasta ve tatlılarınızda gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.. Sofranın resmini istememe rağmen çekemedim kalablıkda pek olmuyor maalesef..
 
Alt tabanı için
1,5 paket yulaflı bisküvi
1 yemek kaşığı tereyağ
hepsini rondoya atıp un olana kadar çekin. Fırın kağıdı serili kaba döşeyin.
 
Keki için
3 kutu krem peynir (900gr)
250 gr mascarpone yada yağlı süzme yoğurt
3 tane yumurta
3 yemek kaşığı un
1 tane limon kabuğunun rendesi ve suyu
1 paket vanilya
1 kutu krema (200ml)
1 su bardağı şeker
 
Yumurta, şeker ve vanilyayı krema olana kadar çırpın.Peynir ve mascarpone hariç diğer malazemeleri ekleyip tekrar karıştırın. Diğerlerini de ekleyip homojen kıvam alana kadar çırpın.
Bisküvilerin üzerine karışımı döküp düzeltin. 180C fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirin. Kabı salladığınızda sertleşmemiş olacak. Soğuması için tezgaha çıkarın.
 
Limon sosu için
1,5 tane limonun suyu
2 çay bardağı su
1 çay bardağı şeker
2 tatlı kaşığı nişasta
1 tane yumurtanın sarısı
çay kaşığının ucu ile zerdeçal
Tüm malzemeyi karıştırın orta hararette karıştırarak pişirin. Ilındığı zaman cheesecaken üzerine dökün. Soğudu zaman buzdolabına kaldırarak 1 gece bekletin. Üzerini dilediğiniz gibi süsleyin yada o şekilde servis yapın.
limon soslu cheesecake




23 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Kızım tam bir cheesecake hastası. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık.Bayıldım.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim... Semra arkadasinizi da kararindan dolayi kutluyorum, keske hepimiz uzak durabilsek..::((( Ama pasta olmadan olur mu??? Bilemiyorum, hic denemedim... Azalttim ama tamamen terketmedim...::)) Mesela simdi aklimda olan, su manzaranin benim evimde de olmasi...:))) Haydi mutfaga.... Sevgilerimle,

hayatreceli dedi ki...

limonlu ve portakallı herşeye bayılırım eminim bu da mükemmeldir ellerinize sağlık :)
sevgiler..

Deniz dedi ki...

Nefis görünüyor. Limon sosu çok yakışıyor cheesecakelere.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sevalciğim harika ellerine sağlık izninle sosun tarifini alıyorum sevgiler...

Rümeysanın Elleri dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR EMİNİM LEZZETİDE ÖYLEDİR.

pelinpembesi dedi ki...

nasıl güzel gözüküyor!!

NzlGl dedi ki...

Beni benden aldın Sevalcim:))))))

Unknown dedi ki...

Sevalcim bende yapmıştım limonlu ne
fis oluyor serin serin:)))Sende chesscake bende chesscake ellerine
sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

bayildim canim
cok lezziz olmustur eminim
ellerine saglik

Nilgün dedi ki...

Ben böyle birşey görmedim. Nefiiiiiissssss hemen denemem lazım. Emeklerine sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.nefis nefisss.ellerie sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım,nefis olmuş...

kış güneşi dedi ki...

limon değinçe bir ferahlık gelir içime, daha yemeden bir limonlu kek ,çok yakışır keke hele kabuğuda varsa elinize sağlık

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

limonlu tarifler gerçekten insana ferahlık veriyor, ben limon soslu hiç yapmadım ama en kısa zamanda deyeceğim :) emeklerine sağlık sevalciğim...

lezzettabağı dedi ki...

BUGÜN BLOGERLERİ ZİYARETİMDE FAZLASIYLA YUTKUNDUM İÇİM GİTTİ YAPILANLARA.. NE KADAR BECERİKLİ HANIMLAR VAR BÖYLE HERBİRİ DİĞERİNDEN GÜZEL VALLA NE YALAN SÖYLEYİM GÜNE GİTMİŞ KADAR OLUYORUM. BU MUHTELŞEM GÖRÜNTÜYÜ YEMEMEK OLMAZ TARİFİ HEMEN ALMALI DENEMELİ VE DOYUMSUZ TADINA BAKMALI DEĞİL Mİ*.. ELİNE SAĞLIK CANIM, KOCAMAN SEVGİLER.

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

süper bir lezzet olmuş, harika görünüyor, ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

günaydın canım benim,
görüntü aldı beni benden sabah sabah,
ellerine sağlık nefiss görünüyor nefis,

keyifli bir gün diliyorum,

şeri...

durutarifler dedi ki...

Senin bloğuna uğramak benim için terapi resmen
Bu ne güzellik. Bayıldım bayıldım
Ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Cok güzel görünüyor afiyetler olsun ellerinize saglik.

Şeker Tadında dedi ki...

tek kelimeyle muhteşem olmuş

Tijen dedi ki...

Merhabalar diğer cheeckekinizi denedim nefis oldu tarif için çok teşekkür ederim.Yanlız bu tarifinizdeki dikdörtgen pyrexd borcam sanırım,ebatını öğrenebirlirmiyim.Ben büyük borcamda yapamayı düşünüyorum.Şimdiden teşekkür ederim saygılarımla...

Adsız dedi ki...

Nişasta mısır nişastası olur mu?

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe