30 Kasım 2010 Salı

brunch keyfi


Arkadaşlarımızla yaptığımız nefis bir hahvaltı. Aslında olurlarlamı başladığım hazırlıklarım, iyiki de olmuş dediklerimle sonlandı. Bunlar pırasalı peynirli börek, kalburabastı tatlısı ve bürüksel lahanası salatası. İlk düşündüğüm zaman hiçbirini uygun bulmadım ama yinede yaptım:) heleki bürüksel lahana salatası, iyiki yapmışım çok beğenildi...

bu börekleri ben mi yaptım :) harikaydılar
(arnavut böreği)
el açması pırasalı peynirli börek

hamur malzemeleri
850 gr un
400 ml ılık su
2 ym kaşığı sirke
2 ym kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz

iç malzemesi
750 gr ince kıyılmış pırasa
1 adet kuru soğan
200 gr beyaz peynir
4 ym kaşığı zeytinyağ
Soğanı yemeklik doğrayın zeytinyağında soteleyin. Pırasaları ince kıyın soğanların üzerine ilave edin beraber kavurun. Tuz ve karabiber serpin ocaktan alın. İçine ezilmiş peyniri ilave edin karıştırın.

ayrıca
125 gr eritilmiş margarin
1 çay bardağı sıvıyağ

hazırlanışı
Hamur için bütün malzemeleri karıştırıp yoğurun. 30 dk dinlendirin. 16 beze yapın.Yemek tabağı boyutunda açın. 8 tanesinin arasına yağ karışımından sürüp üstüste alın ve hamuru yufka boyunda açın. (Yağlı bir hamur oluyor açması biraz sizi zorlayabilir ama mutlaka yapılması gereken lezzetlerden) Ortadan ikiye bölün uç kısmına iç harcından koyun ve sarın. Tepsiye dolama şekliyle yerleştirin. Üzerine kalan yağı sürün. 200C fırında pişirin.

Bürüksel lahanası salatası çok ferah ve lezzetliydi. Denemeden anlayamazsınız:) Bizim evde yenmez ama bu şekliyle her zaman yeri var:)

malzemeler
1kg bürüksel lahanası
750gr yoğurt
1 su bardağı çekilmiş ceviz
yarım tutam dereotu
karabiber
tuz
3 ym kaşığı zeytinyağ

hazırlanışı
Lahanaların dış kabuklarını ayırın sap kısımlarını kesin. Robotta rendeleyin ve diğer malzemelerle karıştırın. Servis tabağına alın üzerine kıyılmış dereotu serpin.

malzmeler
1 kg kabukları soyulmuş doğranmış domates
2 adet ince kıyım biber
küp küp doğranmış sucuk, istediğiniz kadar
5 adet yumurta
3 yemek kaşığı zeytinyağ

hazırlanışı
Zeytinyağında biberleri kavurun. Domatesleri ve sucukları ilave edin pişirin. Yumurtaları başka bir kaba kırın çırpın. Domateslerin üzerine ilave edin. Tuzu ve karabiberi ekleyip yumurtalar pişince ocaktan alın. Servis tabağına alıp maydonozla süsleyin.

Kalburabastı tatlısının tarifini daha önce yayınlamıştım. Tatlılar linkinden ulaşabilirsiniz.


vee...
hediyem:)
umutsepeti ve sevgilerimle den gelen maneviyatı çok yüksek olan bir hediye...
iki değerli arkadaşıma çok teşekkür ediyorum benide layık gördükleri için:) bende dağıtacağım ama şimdi çıkmam lazım gelicem:)

43 yorum:

Unknown dedi ki...

sofra harika olmuş ellerine sağlık canım.ödül için tebrikler.

mutfagabuyrun dedi ki...

hepsi birbirinden güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir sofra olmuş. Ellerinize sağlık. Ödülünde hayırlı olsun:)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Hepsi birbirinden guzel olmus, ellerine saglik!! Ozellikle borekler harika gorunuyor.

Unknown dedi ki...

oooofff böreklere bayıldım canım ellerine kollarına sağlık derin dondurucaya attığım kıyılmış pırasam var en kısa zamanda onlardan bu böreği denemem lazım sonucu yazarım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok seviyorum şu yemek sofralarını..
Ne de güzel gözüküyor,ne hoş mamalarla donatmışsın..
Ellerine ,emeğine sağlık..
Brüksel lahanasını bu şekilde değerlendirebileceğim için mutluyum :)
Börek ve diğerleri de nefisss..
Nice sofralarla buluşmak ümidiyle..
sevgiler canım..

sarkaç dedi ki...

Çok hoş ve zarif bir sofra. Elinize sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

harika bir menü ellerine sağlık.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Sofralarinin zenginligine bayiliyorum.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ah o sofrada bende olsaydım:))
brüksel lahanasının salatasını mutlaka deneyeceğim tadını çok merak ettim
ellerine sağlık arkadaşım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ohhh yok yok vallahi, harika bir sofra süper lezzetler ;) ellerine emeklerine salgik canim.. sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

maşallahh kuş sütü eksik masanda canım benim ne kadar da güzel olmuşlar böyle yaaaaaa:))
harikasın:)
şu reçelliğine bayıldım bu arada :) bende saplantı haline geldi bu aralar nerede güzel tabak çanak ben orada ağzı açık hayrann:))

Gizemli Tatlar dedi ki...

masadaki herşey nefis görünüyor, özellikle de böreğe bayıldım. Ellerine sağlık...

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Sofra muhteşem görünüyor, ellerinize sağlık =)

Gülcan dedi ki...

ödül için tebrikler ve sofra muhteşem olmuş tek kelimeyle harika.

Behiye Sönmez dedi ki...

bende bayılıyorum böyle özenle hazırlanmış sofralara,,dönüp dönüp tekrar bakarım resimlere,detaylara :)

herşey çok güzel gözüküyor emeğine sağlık..

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok şık ve zarif bir sofra olmuş..fazlasıyla rahat insanın müdesini de yormayacak gözede lezzetede hitap eden harikalar var..ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım masa ve menü harika ellerine sağlık ödülün içinde tebrik ederim.Hediyeleşme etkinliği banneri
mi sayfana almışsın çok naziksin. Etkinliğime katılırsan çok sevinirim öpüyorum.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sevalciğim ilgin için teşekkür ederim bu aralar kızımın sınavları benim işlerim çok yoğunum yaptıklarımı yazmaya geç vakte kalınca yorgunluktan yazamıyorum ellerine sağlık brunch nefis görünüyor sevgiler...

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar arkadaşım, size küçük bir süprizim var. Siteme uğrar alırsanız çok sevinirim.

Saygılarımla.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

sevgiyle emekle hazırlanan böyle şık ve bereketli sofralarınız daim olsun.. ellerinize sağlık...

Bayram Kombesi dedi ki...

ellerine saglik sofran cok guzel olmus. Dostluk sohbette cabasi. Odulun icin de tebrikler canim.

Narince dedi ki...

Pırasalı böreği ben de yapacağım bu yıl mutlaka.

sarımutfak-hande dedi ki...

o masada olmak isterdim doğrusu pıralı börekte aklım kaldı ellerine sağlık sofra da mamalar da harika canım

Özgen dedi ki...

Merhaba harika hazırlamışsın sofranı ellerine sağlık.Sevgiler...

Yeşim dedi ki...

arnavut böreği favorim :)
güzel bir sofra olmuş canım
sevgilerimle...

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım sitemde bir ödülün var uğrar alırmısınız

özlem dedi ki...

ellerine sağlık hepsi birbirinden muhteşem görünüyor. börek için bir sorum olacaktı. börekte 8 kat olunca tekrar açarken yufka büyüklüğünde incecik mi açacağım.
birde bir gün önceden hazırlayıp dolapta bekletip ertesi günü pişirsem nasıl olur?

evatolyesi dedi ki...

Mükellef bir sofra olmuş :)
Sevgiler...

Nilgün dedi ki...

Sofra nefis ama börekler daha da nefis afiyetler olsun..

YELDA dedi ki...

Merhaba harika görünüyor sofranız afiyetler olsun veee bunun üzerine size güzel bir ÖDÜLÜM var :) bir ara bloguma uğrarmısınız? Teşekkürler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ben şimdi bu güzelim böreğe ,
bir öpücük vermeden geçmeyeyim dedim !
:))

Banu dedi ki...

Canım hepsi birbirinden nefi olmuşlar ellerine sağlık... Ödülün hayırlı olsun... Sevgilerimle...

yildiz dedi ki...

Böylesi bir sofradan kim kalkmak isteyebilir ki,ellerinize-emeginize saglik

Unknown dedi ki...

selam hemşerim bloğumda sana bir ödülüm var uğrayıp alırmısın.İnan hemşeri torpili değil:)) gerçekten bloğun çok güzel ve hakediyor bu ödülü.esenkal

Özlem Mertler dedi ki...

Gecenin bu vakti son dilim keki mideye indirmeme neden bu güzel, iştah açıcı sofra fotoğrafıdır. Ellerinize sağlık.

lezzettabağı dedi ki...

Harika bir sofra bence de.. herşey mükemmel görünüyor, eline sağlık. bayılıyorum böyle sofralara ve yapılan sohbetlere.. Epeydir bende iş yoğunluğundan böyle sofralar kuramaz oldum.Görüşmek üzere sevgiler, Herşey gönlünce olsun

canikom dedi ki...

selam herşey harika amaen harika arnavut böreği.ben pırasayı çok severim ama eşim pek hoşlanmaz.-pırasa tadı geliyor mu-hamurun inceliği ne kadar olacak.tşk ederim

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar sevgili arkadaşım.
maşallah diyorum sana evvela.
özellikle ayva tatlın parmak ısırtacak cinsten olmuş.
sofra çok şık.
ellerin dert görmesin emi maharetli arkadaşım benim...

yemekbiraşk dedi ki...

bütün arkadaşlarıma güzel yorumları için çok teşekkür ediyorum....

CANİKOM, beğendiğinize çok memnun oldum. pırasa tadı geliyormu yani pırasa olduğunu ayırıyorsunuz ama rahatsız edici bir tat değil memnun kalıyorsunuz. Hamurun inceliği dışarıdan satın alınan yufka kalınlığında oluyor. Yağdan dolayı hamurlar kayıyor ama pes etmeyin sonra çok rahat açılıyor.. ve nefis bir börek oluyor..
sevgiler..

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba sofranizdakiler harika görünüyorlar..Ellerinize saglik
Sevgiler

mutfaktaki acemi dedi ki...

ne güzel bir sofra olmuş. hele böreğe bittim resmen ellerine sağlık.

Hatay sofrası(Şenay) dedi ki...

eline sağlık süper çrşaf böreği gibi duruyor sofraların harika;)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe