12 Kasım 2010 Cuma

kalburabastı

Bayrama az bir süre kala, geçen sabah kahvaltıya gelen misafirlerim için yaptığım nefis kalburabastıları yayınlamak istiyorum ki tatlı tarifi arayanlar için seçenekler oluşsun :) hem bayramı hem kahvaltıyı düşünerek yaptığım tatlılar bunlar. Hatta kahvaltıda nasıl olur yenir mi derken çok çok beğenildi ve hafif olduğu söylenildi. Hem pratik hem lezzetli bu tatlıyı ben sizlere önerebilirim çünkü sınıfı geçti. İsterseniz kaymakla servis yapabilirsiniz.
Kalburabastılar adı gibi kalbur üzerinde yapıldığı için bu isimleri alıyorlar. Kevgir de yapılınca üstünün desenleri daha çok oluyor ama piştiğinde kayboluyor kesinlikle kalbur lazım süslü olması için :)   bende rendenin üzerinde hamuru açarak şeklinin kalmasını sağladım. Bu püf noktadan sonra tarifimize geçebiliriz.

malzemeler
3,5 su bardağı dolusu un
200 gr yumuşak margarin
2 ym kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 pk kabartma tozu
ceviz

Bütün malzemeleri karıştırarak iyice yoğurun.

şerbeti için
3 su bardağı su
2,5 su  bardağı şeker
çeyrek limon suyu

Şeker ve suyu kapağı yarım kapalı şekilde 15 dk. kaynatın. Limon suyunu ekleyin 5 dk. daha kaynatın. Ve soğutun.

Hamurdan ceviz kadar bezeler yapın rendenin üzerinde oval açın boylamasına cevizleri elinizde kırarak yerleştirin. (cevizler bütünde olabilir) İki tarafını birleştirerek tepsiye yerleştirin. (birleştirdiğiniz kısım tepsinin altında kalacak) 200C fırında pişirin. Kurabiyeler sıcak şerbet soğuk olacak şekilde haşlayın. Tam 7 gün tazeliğini kaybetmeden korudu.

26 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar ellerine sağ
lık farklı bir tatlı olmuş sevgiler

NiLaY dedi ki...

canım mutlu ve huzurlu bir bayram dilerim ailenle ve tüm sevdiklerinle sana, dönünce görüşürüzzz :)

anneanneninemekleri dedi ki...

Annem yapardı çok severim.Denemeyi düşünüyorum,iyi bayramlar.

Özgen dedi ki...

Merhaba
Kalburabastıya bayılırım ellerine sağlık.Bayramın şimdiden kutlu olsun sevgiler...

Unknown dedi ki...

İyyiki hamile değilim yaa :)

Cafe Pepela dedi ki...

Canım ellerine sağlık!
Bayramınız en az bu tatlı kadar leziz geçsin inşallah,kocaman sevgilerimi gönderiyorum..
Muhabbetle,tekrar görüşmek üzere

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Nekadar güzel görünüyor.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım.. eskiden ne çok yapılırdı bizim evde şimdi hiiç unutuldu ama sen hatırlattın sağol :)

Unknown dedi ki...

Marifetli ellerine sağlık canım benim...
Harika gözüküyor tam benlik.Ben baklava yaptım ama bayramdan sonra
kalbura bastıyı da denerim iznin olursa...

Sevgilerimle...

Egeden Tarifler dedi ki...

Favori tatlımdır, benim tarifim biraz daha farklı. Harika görünüyor, eline sağlık. Şimdiden iyi bayramlar.

Adsız dedi ki...

bayıldım 55 yıldız olsa olur


ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,tatlıların harika gözüküyor..
Sağlıkla,huzurla,neşeyle ve sevdiklerinle nice bayramlar diliyorum..
sevgilerimle..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

en sevdiğim tatlıdır
ellerine sağlık arkadaşım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mmmh harika olmuslar... nefisss ... ellerine saglik canim... hayirli geceler... kocaman sevgilerimle..

sarkaç dedi ki...

En sevdiğim tatlı. Nasıl da imrendim fotoğraflarınıza

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bu tatliyi ananem her bayramda yapardi (artik yaslandigi icin yapamiyor teyzeme bu gorevi devretti). Herkes ozellikle bu tatliyi sorarlardi misafirlige geldikleri zaman. Cok severim, senin yaptiklarinda enfes gorunuyor ellerine saglik.

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.ben bir iki dilim alıp kaçtım hayırlı bayramlar.

Narince dedi ki...

Ağızda dağılan tatlıları çok seviyorum, böyle şerbetli, mmmhhh...

Şehnaz dedi ki...

çok çok çokkk severim...iyiki paylaştın..belki bayramda yaparım..ellerine sağlık..bayramınız kutlu olsun...

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok nadir yapsam da ben de rende ile şekil veririm. Tam kıvamında çok lezzetli görünüyor.
Senin de bayramın kutlu olsun arkadaşım...

Unknown dedi ki...

selam
ellerine sağlık canım harika bir tatlıdır bende çok severek yaparım
hatim bloğuma bıraktığın yorum üzerine sana 30. cüz senindir demek için gelmiştim Allah razı olsun canım
sevgiler

Hatice dedi ki...

Sevalciğim çok severim:))
ben de rende veya makarna süzgecinde(plastik olanlardan) şekillendiriyorum.
sevdiklerinle birlikte sağlıklı, mutlu bayramlar diliyorum...
ayrıca o güzel desteğin için de çok teşekkür ederim, umarım senden çok daha güzel haberlerini alırız.
sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Kurban Bayramın kutlu olsun... Tüm arkadaşların Kurban Bayramı?nı en içten dileklerimle kutlar, sağlık, başarı ve mutluluklar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun!

Baharcicegi dedi ki...

bende az önce yapip serbetini döktüm bayram icin eline saglik canim simdiden iyi bayramlar

çeşnici Handan dedi ki...

Bayramlık bir tat olmuş ellerine sağlık. Güzel bir bayram dilerim.Sevgilerimle.

fuat gencal dedi ki...

Kainatın yaratıcısı ve alemlerin Rabbi yüce ALLAH'a sonsuz şükürler olsun. Gireceğimiz Kurban Bayramımız bereketiyle, bolluğu ile gelsin. Tüm insanlık için hayırlara vesile olsun. Kesdiğimiz tüm kurbanlar, etdiğimiz tüm dualar kabul olsun, hayallerimizin gerçek, sevdiklerimizin hep bizimle olması dileğiyle, tüm okuyucularımın, arkadaşlarımın, dostlarımın Mübarek Kurban Bayramlarını tebrik eder sağlık, huzur ve mutluluklar dilerim.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe