10 Kasım 2010 Çarşamba

tavuk sote

İster pilavla, ister püreyle, yada patates kızartmasıyla servis yapılabilecek nefis bir ana yemek. Herkezin bildiği ve mutlaka pişirdiği pratik bir yemeğimiz. Benimde mutfağımda pişer bu sefer patates kızartmasıyla servis yaptım. Arşivimde bulunması için ekliyorum.
malzemeler

500 gr kuşbaşı tavuk eti
2 adet kuru soğan
2 adet sivri/çarliston biber
2 adet olgun büyük domates
1 ym kaşığı salça
1/2 çay kaşığı kekik
1/2 çay kaşığı karabiber
tuz
1 su bardağı su
3 ym kaşığı zeytinyağ

hazırlanışı

Soğanları yemeklik doğrayın. Zeytinyağında ince doğradığınız biberlerle kavurun. Yıkanmış tavukları ekleyin tavuklar suyunu salıp çekene kadar pişirin. Küçük doğradığınız domatesleri ilave edin biraz pişirin salçayı da ekleyip beraber 1 dk kadar kavurun. Bahratları, tuzu ve suyu ekleyip 10 dk. kadar pişirin. İstediğiniz bir garnitürle servis yapın.



10 kasım 1938 Atatürk'ün edebiyete intikal ettiği ve Allah'a kavuştuğu gün. Rahmetle anıyoruz....

26 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes görünü
yor sevgiler.

Unknown dedi ki...

selam canım:)
bizim evinde çok sevilen yemeklerinden olur kendileri:D
ellerine sağlık afiyet olsun yiyenlere de
yorumlarını aldım sevgilerle kal

Adsız dedi ki...

süper görünüyor tavuk sote çok yaparım ama buşekilde denememiştim bu akşam ne yapayım dıye dusunuyordum kesınlıke deneyeceğim...

ellerinize sağlık...

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor olsada yesek:))

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine aağlık.Patatesle çentik kebabını andırmış çok güzel.
Birşey merak ettim.Bir önceki tarifinde KÖFTEYİ ÇİĞDEN KOYUNCA PİŞİYORMU ACABA?

yemekbiraşk dedi ki...

sevgili ögzen kesinlikle pişiyor fırını fansız kullanman lazımki birden harlanmasın ağır ağır pişsin :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım gerçekten nefis

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

sitenizi yeni ziyaret etme fırsatı buldum.. çok samimi ve çok pratik tarifler var, hoşuma gitti! Ellerinize sağlık... milföy köfte ve kremalı balığı çok sevdim...

Tümay Öztürk dedi ki...

Bizde de çok sık yapılan bir yemektir. Ellerine sağlık canım...

Tijen dedi ki...

Merhabalar,
Ben pancarı her salataya koymuyorum, elimde oldukça, canım çektikçe kullanıyorum. Sadece bilgi olsun, yeni bir kapı açılsın diye önermiştim. Afiyetler olsun!

mintinin dünyası dedi ki...

canım arkadaşım ellerin dert görmesin.ne leziz görünüyorlar böyle.patateslerin görünümüne bayıldım.sevgiler minticiğinden:)

lezzet sefasi dedi ki...

Harika olmus ellerinize saglik
Sevgiler
Sefa

Swotpisces dedi ki...

En sevdiğim manzaralardan biri. :)

Unknown dedi ki...

lezzetli görünüyor çok ellerinize sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

allahım bu ne hoş bir görüntü...
nefiss izle izle izlee..
ye ye yeeee:))

Unknown dedi ki...

bende çok seviorum patates kızartması ilede harika görünüoo :)
www.yemekaski.com

Unknown dedi ki...

Enfes bir görüntü. Ellerine sağlık.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cocuklarla benimde cok sevdigim bir yemektir,fakat yaninda patates kizartmasiyla hic denemedik,aslinda öyle yaparsam onlar sadece pataes yerler! he he,o yüzden tek cesit sunarim hep,mesela pilavda öyle,hep pilav yenir yemek kalir,cok yiyen cocuklar olmayinca bende az ve öz yedirmeye calisiyorum,ellerine saglik,yarinki menümüz! Sevgiler.

gelibolu17 dedi ki...

Canım seni mimledim sayfama beklerimmm

http://gelibolu17.blogspot.com/

Yeşim dedi ki...

Yanına pilavla bayılırım
ellerine sağlık canım...

Narince dedi ki...

Akşam yemeğine kurtarıcı di mi? Ellerine sağlık.

Birsel ve İrem dedi ki...

Benim de çok sevdiğim bir yemek, genellikle mantar da eklerim. Harika bir sunum, ellerinize sağlık. Afiyet olsun.
Sevgiler.

Şehnaz dedi ki...

ellerine sağlık..hepimiz biliriz ama herkezin sunumu ve pişirimi farklıdır...sunum harika...sevgiler canım...

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuş...

Egeden Tarifler dedi ki...

Hem pratik hem lezzetli, eline sağlık canım.

SEDA dedi ki...

Hem lezzetli, hem kısa sürede hazırlanıyor olması münasebetiyle pek sık yapılır özellikle çalışan hanımlar tarafından kendisi ve pek de sevilir :) Ellerine sağlık

Sevgiler

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe