11 Şubat 2014 Salı

meze meze meze

Geçen ay bir restoran için mezeler hazırlamıştım her biri bloğumda olsada hepsini bir arada görüntülemişken yayınlamak istedim. Daha sonra linklerini ekleyeceğim..
 *linklerini vereceğim dedim ama çok istek üzerine  tam 1 sene sonra tariflerini yazıyorum..
 
çerkez tavuğu

malzemeler
1 tane bütün tavuk temizlenir tuzlu suda haşlanır etleri didiklenir ve suyu süzülür bir kaba alınır.
3-4 tane tost ekmeği yada bayat ekmek içi
3-4 diş ezilmiş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı toz kırmızı biber
1 su bardağı ceviz içi

hazırlanışı
Tavuk etlerini karabiber serpip karıştırın servis tabağına alın. Rondoya tost ekmeklerini sarımsağı zeytinyağı, kırmızı toz biberi,  ceviz içi  ve süzdüğünüz tavuk suyundan ekleyerek boza kıvamına gelecek sekil de öğütün. Tavukların üzerine yayın kırmızı toz biber ve ceviz içi serpin üzerine zeytinyağı gezdirerek servis yapın..


 humus

Ben 1 kutu haşlanmış nohut kullandım 2 su bardağı haşlanmış nohut da kullanabilirsiniz..

1 kutu haşlanmış nohut net 480gr.dı
3 diş sarımsak
3-4 yemek kaşığı tahin
1 su bardağı süt
yarım limonun suyu
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
tuz

hazırlanışı
Nohutu rondoya alın diğer malzemeleri de ekleyerek çalıştırıp iyice öğütün. Kıvamını daha akıcı olsun isterseniz sütü daha fazla koyu kıvamlı olsun derseniz az tutun.
Servis tabağına alın. 1 çay bardağı zeytinyağını kızdırın. Humusun üzerini kuru nane, kimyon, karabiber, kırmızı toz biber ve karabiberle süsleyip kızgın yağı üzerine döküp servis yapın.


patlıcan söğürtme

1kilo patlıcan
yarım kilo kırmızı biber
yarım demet maydanoz
3 tane kuru soğan
2 tane domates
zeytinyağ
tuz

hazırlanışı
Patlıcanları ve biberleri közleyin. Kabuklarını soyun küçük doğrayın. Karıştırma kabına alın. Soğanları piyazlık doğrayın 1 çay kaşığı tuzla iyice ovarak yıkayın ve güzelce süzdürün. Maydanozu ince kıyın. Domateslerin kabuğunu soyup küçük doğrayın. Üzerine arzuya göre zeytinyağı gezdirip tuz serpin karıştırıp servis tabağına alın. Ben üzerini kuru domates ve biberle süsledim çok yakıştı..




rus salatası

Bu resimde gördüğünüz buranın hazır rus salatası garnitürü. İçinde börülce tarzı ince fasulye de kullanıyorlar. Ben bu salatayı üç türlü de yapıyorum buranın hazır garnitürü yada bizim hazır kavanoz garnitürü daha çok da kendim hazırlıyorum.. Doğal yoldan.. Evde ki malzemeye ve zamana göre bu sıralama değişiyor. Evde kendiniz hazırlayacaksanız 3 patatesi soyup yıkayın yarım cm.lik yuvarlaklara ayırıp pommes yapar gibi bölün sonrada minik küp doğrayın. Aynı işlemi 2 tane havuca yapın. tencereye alın üzerine 1 su bardağı bezelye (donmuşu da olur) ekleyip tuzlu suda hepsini bir haşlayın. Süzüp üzerine soğuk su şoku uygulayıp tekrar süzün.

malzemeler
1 kavanoz hazır garnitür
1 kase kornişon salatalık turşusu minik doğrayın
yarım limon suyu
tuz
mayonez

hazırlanışı
Garnitürün suyunu döküp tel süzgeçte yıkayın suyu süzülsün. Turşuyu, limon suyunu, ağız tadınıza göre tuzunu ayarlayın. Mayonezi 4-5 yemek kaşığı koyarak karıştırın. Mayonez miktarı yine sizin ağız tadınıza bağlı. Miktarıyla istediğiniz gibi oynayın. koyu yada cıvık.. Servis tabağına alıp istediğiniz gibi süsleyin..


havuç tarator

1 kilo havuç
3 diş sarımsak ezilmiş
1 kutu yoğurt (500gr)
1 çay bardağı zeytinyağı
3 yemek kaşığı mayonez
tuz

Hazırlanışı
Havucu soyup rendenin kalın tarafıyla rendeleyin. Tavaya zeytinyağını koyup ısıtın. Sarımsakla beraber güzelce soteleyin. Yoğurdu çırpın mayonezle beraber soğuyan havuçlara dökün. Tuzunu ayarlayın. Karıştırın. Servis tabağına alıp üzerini ceviz ve kuru naneyle süsleyin.


babagannuş

malzemeler
1 kilo patlıcan közlenmiş ve küçük doğranmış
3 diş sarımsak ezilmiş
yarım limon suyu
2 su bardağı yoğurt (sulu yoğurt olmasın)
3 yemek kaşığı zeytinyağı
4 yemek kaşığı tahin
tuz

hazırlanışı

Patlıcanları bir kaba alın üzerine limon suyunu gezdirip karıştırın. Tüm malzemeyi karıştırın. Çatalla biraz çırpın özleşsin. Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağı gezdirin. Nane yapraklarıyla süsleyin.


muhammara

Bu muhammarayı ilk defa yapmıştım not almadığım için tarifini yazamayacağım.. Bunu başka sefer tekrar yaptığım zaman eklerim..


haydari

en basit mezelerimizden yapım çok kolay

bir kalıp beyaz peynir (250 gr civarı az yada çok farketmez)
500 gr süzme yoğurt
3 diş ezilmiş sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağ
yarım demet dereotu
tuz

hazırlanışı
Beyaz peyniri iyice ezin. Dereotunu ince kıyın. Tüm malzemeyi katın. Tuzunu ayarlayın çok az kullanın yada hiç yoğurt tuzu kaldırmaz Karıştırın servis tabağına alın üzerine zeytinyağı gezdirin.
Dereotuyla süsleyin..

53 yorum:

Unknown dedi ki...

muhteşem desem sanırım bu görüntülerin yanında çok sönük bir yorum olur...gerçekten hepsi birbirinden harika gözüküyor.ellerinize sağlık...gerçekten çok çok güzeller...

Unknown dedi ki...

Ellerine, emeklerine saglik canim benim.... Her bir tabak muhtesem bir özenle hazirlanmis... Belki birgün bana da kismet olur bu sahane mezelerden tatmak.... Kimbilir..::)

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerinize sağlık.hepsi de mükemmel görünüyor.

canan beycan dedi ki...

Ellerinize sağlık.Olsada yesek:)

Unknown dedi ki...

hepsi birbirinden güzel eline sağlık:) sevgiler

*mehtap dedi ki...

off ki ne off,ellerine sağlık..

günlük yaşamım dedi ki...

nefissss :) ellerine sağlık inanki bunları yapmak marifet

Ferkay dedi ki...

hepsi çok leziz görünüyor canım ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Bir meze sever olarak harika ve lezzetli görüüyorlar

tatlı sefam dedi ki...

bendde lınklerını beklıyorum elınıze sağlık

Nilgün dedi ki...

Fotoğraflar o kadar güzel ki diyette olanların baştan çıkmaması mümkün değil. Afiyetler olsun. Hazırlayan ellerinize sağlık..

Nurşen Aksoy dedi ki...

WOOOWWW..SÜPERLER..Ellerine sağlık canım..

biraz da domiden dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Hepsi ne kadar lezzetli görünüyor elleine saglik...

EBRUCA RENKLER dedi ki...

çok iştah açıcı gözüküyor.ellerinize sağlık.

canikom dedi ki...

ayyyyy bayıldım..bu ne güzelliktir.sabırsızlıkla bekliyorum tarifleri.....

kalpkurabiye dedi ki...

harika bi lezzet geçidi bu:)
herbiri için ayrı ayrı ellerine sağlık canım:)
sevgiler..

GÖNÜL dedi ki...

harika nefis görünüyorlar bayılırım mezelere..

zeymurancafe dedi ki...

ohhh canım yaa ne ararsan var meze sever bırı olaraktan bayıldım ellerıne sağlık

Egeden Tarifler dedi ki...

Of salata ve meze meraklısı biri olarak masaya bayıldım :) Harika görünüyor her birinin sunumu.

nergis mevsimi dedi ki...

Nerede bu restaurant :)Her şey çok taze ve gerçekten çok iştah açıcı görünüyor.Yemek olmasa da olur.Eline sağlık.

hatırakalsın dedi ki...

Mezeleri çok severim.Hepsi harika görünüyor.Ayrıca tek karede fotoğraflamanız çok iyi olmuş. Ellerinize sağlık.

Reklam dedi ki...

Profesyonel ekibimiz size yeni hizmetler sunuyor; Google'da ilk sayfada görünme ve Ziyaretçi artırma yolları Yazı Dizisi yakında başlıyor. Sayfamıza Buradan Ulaşabilirsiniz bizi mutlaka takip listenize ekleyin..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Harika görüntüler ve harika lezzetlerle.Bütün sevdiğim mezeler bir araya toplanmış.
Ellerine emeklerine sağlık canım.
Sevgiler...

Merinin mutfağından:) dedi ki...

off diyorum sayfanız gerçekten aşk dolu:) okadar harika görünüyorlarki reklamlar gibi hepsi ayrı güzel.sayfanız baştan sona çok özenle hazırlanmış ellerinize sağlık:) sizi severek takip edeceğim bende sayfama beklerim gelirseniz de çooooooook mutlu olurum sevgiler...

Gisi Tasarım dedi ki...

Ben bu muazzam lezzetleri nasıl olmuş da kaçırmışım.
Meze delisi biri olarak, hepsini gözü kapalı yiyebilirim.
Ellerine emeğine sağlık Sevalciğim.
Sevgi ve muhabbetlerimle...

ÖZLEM TURAN dedi ki...

Harikasınız, hepsi çok güzel görünüyor, çok iştah açıcılar. Zaten onlarda iştah açmak için varlar sofrada, ozaman tam anlamıyla hedefinize ulaştın.:) Sevgiler.

Özgür Tatlar dedi ki...

ben hepsini alsam yesem yesem.baska ne isterim ki.

Unknown dedi ki...

hepside birbirinden harika görünüyor ellerine sağlık

TL Yükleme Merkezi dedi ki...

muhazzam olmuş eline sağlık başarılarının devamını diliyorum...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine ve emeğine sağlık. Her biri ayrı güzellikte olmuş. Hangisine bakacağımı şaşırdım. Eminim çok beğenilmiştir.
Sevgiyle kal.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Bu mezelere bayıldım. Hepsi birbirinden iştah açıcı görünüyor.
Harika mezeler olmuş, ellerine sağlık, sevgiler.

durutarifler dedi ki...

Hani tarifler ? tarifler halen gelemdi ?
Sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
uzun ara verdin. İşler mi yoğun. Sorun yoktur inşAllah.
Sevgiyle kal.

Narince dedi ki...

Bu manzarayı muhteşem sözcüğü tanımlar ancak!

Derya dedi ki...

Siteniz süper! Tarifler ve resimler bir harika. Paylaşım için çok teşekkür ederim:)

Size site ile ilgili bir sorum olacaktı. Sitenizde sağda bulunan yemek gruplarını (balık ve deniz ürünleri, davet sofraları gibi) blogspotta nasıl oluşturduğunuzu merak ediyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler...
Sevgiyle kalın:)

yemekbiraşk dedi ki...

derya hanım merhabalar
resimli kategorileri sayfanın tasarımını yapan ge-ce oluşturdu benimde maalesef bilgim yok bloğumu beğendiğinize sevindim sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Seval Hn. nerelerdesiniz bende aksilikler nedeni ile blog arkadaşlarımı sıkça takip edemiyorum ama face de üye olduklarımın neler yaptıklarını görüp beğeniyorum. Epeydir sesiniz çıkmadı umarım sağlıkla ilgili bir sorun yoktur. Yeni paylaşımlarda görüşmek üzere..

lezzettabağı dedi ki...

merhabalar sevgili arkadaşım her bir tabak çok kıvamında ve çok özenle hazırlandığı belli.

Sohbet dedi ki...

gerçekten harika bir tarife tarifeniz için gerçekten çok teşekür ederim en kısa zamanda denicem...

Adsız dedi ki...

her gun tarifleri yayinlarsiniz diye siteye bakiyorum.Hepsi tablo gibi.Siteniz de cok guzel

ihlamurcum dedi ki...

Hepsi birarada ,görüntü süper.Çok şık sunumlarla olmuşlar,elinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhaba adaşım,
Epeydir yeni yayın eklemediğini farkedince seni merak ettim.
İnşallah sağlıkta bir sorun yoktur.
Sevgiler...

Gisi Tasarım dedi ki...

Sevalciğim;
Nasılsın canım?
Merak ediyorum seni,İnşaAllah herşey yolundadır.
Öpüyorum seni.
Muhabbetlerimle...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Adaşım tekrar merhabalar,
Nerdesinnn:)
Bugün sayfamda adını görünce sevindim ama geldim yine yoksun.
Canım benim inşallah sağlıkta bir sorun yoktur.
Bak biz bu nefis mezeleri yedik bitirdik,yenilerini istiyoruz:))
Sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi birbirinden güzel
ellerine sağlık

nergis mevsimi dedi ki...

Sizi eskiden beri severek takip ediyorum ama gene ara verdiniz,umarım bir sorun yoktur hayatınızda.Sevgiler.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Hepsi birbirinden lezzetli ve inanılmaz güzel gözüküyor. Bu güzelliklerin tadına bakanlar çok şanslı saysınlar kendilerini :)))))
Oyyyy bayıldımmmmm....
Çok iştah kabartıcı bir görüntü...
Ellerine sağlık canım,
sevgiler...

Yemek Tarifleri dedi ki...

harika görünüyor...

Yemek Tarifleri dedi ki...

Merhabalar. yemek tarifleri sitemizden çok güzel bir çekilişten bahsetmek istiyorum
http://yemekustalari.com/tencere-seti-hediyeli-cekilis.html sayfamızda tencere seti hediyeli çekilişimize katılımınızı bekliyorum harike bir tencere seti hediye ediyoruz.

Yemek tarifleri dedi ki...

Mezeler çok lezzetli görünüyor. Bu kadar çok mezeyi paylaşmak için baya emek harcamışsınız. Teşekkür ederiz :)

MUTFAKISTAN dedi ki...

Hepsi birbirinden guzel gorunuyor
Ben paylasimlarinizi cok begeniyorum
Ellerine saglik
Sevgiler

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

Hepsi çok harika görünüyor, şuanda hepsini tatma şansım olmasını çok isterdim. Bu arada bloğunuzun ismine bayıldım.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe