22 Kasım 2010 Pazartesi

baklava

Aynı hamurdan tek tek yufka açarak da yapabilirsiniz. 10'lu açmak tabiki çok daha kolay ve zaman almıyor. Kolay baklava bu olsa gerek :)
Fotoğrafını çekerken şerbetini yeni dökmüştüm daha çekmemiş hali, sonrada bir daha resimleyemedim. Ama genel anlamda fena değildi. Biz beğenerek yedik nede olsa ev yapımı.. Baklava şekli nasıl verilir? fotoğraflarda anlatmaya çalıştım umarım işinize yarar :)
                                                               el açması baklava
malzemeler
2 yumurta
1 aida çay bardağı yoğurt
1 aida çay bardağı süt
1 aida çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı karbonat
çeyrek limon suyu
aldığı kadar un
yumuşak ele yapışmayan bir hamur olacak

ayrıca
çekilmiş ceviz, miktarı size bağlı ben 400gr badem ve ceviz kullandım
3 ym kaşığı şeker (cevizle karıştırılacak)
250 gr margarin
açmak için nişasta

şerbeti için
5 su bardağı su
5 su bardağı şeker
çeyrek limon suyu 

şerbetinin çoğunu sonradan çekiyor sos kıvamında dibinde kalıyor...

hazırlanışı
Hamur malzemelerinin hepsini yoğurun (karbonatı limon suyunda çözdürüp ekleyin) 30 dk dinlendirin. Ceviz büyüklüğünde 30 beze yapın 10 adet ilk önce pasta tabağı boyutunda açın. Aralarına 1 kaşık nişasta koyun. Üstüste alarak merdaneyle açın. Tepsiye yerleştirin. Üzerine ceviz serpin diğer bezelerede aynı işlemi uygulayın. En üste yanılıpda aman ceviz serpmeyin:) İstediğiniz şekilde kesin. Margarini eritin Baklavanın her yerine gelecek şekilde gezdirin. 200C fırında fansız olarak pişirin. İkisinden biri soğuk olmak üzere şerbetini üzerine dökün.

Şerbeti için
Su ve şekeri karıştırın. Kaynama noktasından sonra 20 dk. kaynatın. Limon suyunu ekleyip 5 dk. daha kaynatın.




23 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyor.sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika gorunuyor gercekten, ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Ciddi ciddi baklava yapmışsın sen :) Hamarat arkadaşım benim..
İnanıyorum ki,zaman içerisinde ve üzüm üzüme baka baka kararır sözü mucibince ben de yapacağım :)
Ellerine,emeğine sağlık..
Afiyet şifa olsun....

Swotpisces dedi ki...

ev baklavası gibisi yok, elinize sağlık... (:

sarkaç dedi ki...

Çok güzel olmuş, bayılıyorum ev baklavasına.

mintinin dünyası dedi ki...

selam ve sevgiler sevgili arkadaşım.baklava kesimini hep merak etmişimdir.iyi oldu.az çok aklımda bir kesim oluştu.baklava oldukça lezizi görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.baklava açabilen her bayanı marifetli bulurum.sen açabiliyor musun minti:??malesef be arkadaşım.ama öğreneceğim kayınvalidemden.daha doğrusu minti hiç yeltenmedi açmaya...
tekrardan elne sağlık.en cici muhabbetlerimle...

kalpkurabiye dedi ki...

emeklerine sağlık canımm ellerin dert görmesin baklavaların pek güzel görünüyor en eğlenceli anı bence şerbeti çekme anı:))

Unknown dedi ki...

mmmm aksam aksam muhtesem bir görüntü ben tatlilarin icersinde önce ev baklavasi bayramlarin gülü .Ellerinize emeklerinize saglik .

çeşnici Handan dedi ki...

Hiçbir zaman denemeye cesaret edemedim bunu yapmayı. Harika olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hamarat arkadaşım bu şekilde kesmeyi annemin bir arkadaşı yapardı bizde çocukken bir seromoni gibi başında izlerdik bana o günleri hatırlattı ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Offf nefis,canım istedi yine,bu bayram o kadar çok yedimki,ben de yaptımya bir tepsi,her misafirle kendimede aldım tabak,gidilen misafirlikleride düşününce!

Yarın bir tepsi daha yapmalı:)

Ellerine sağlık.

Sevgilerimle...

keskinli dedi ki...

enfes bir lezzet gercekten
ellerine saglik sevgiler...

Yeşim dedi ki...

Maşallah :)
Ben henüz bu kadarını beceremiyorum belki ileriki günlerde :)

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinie sağlık.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

en sevdiğim tatlıdır
ellerine sağlık arkadaşım
baklava yapmak maharet ister sende çok güzel yapmışsın

Elifin Terazisi dedi ki...

Eline sağlık, ben de her bayram yaparım, hatta bu gün bloga koyacaktım:)

dunyada bir balık dedi ki...

Oyy nefis yaaa :)

esra dedi ki...

Bu bayram bende hazır baklava yufkasından yaptım...oda güzel oldu ama ben açsam daha gzel olurdu eminim...eline sağlık canım,bayramın mübarek olusn..

Unknown dedi ki...

Su an nasil yutkunuyorum anlatamam... Nasil özledim ev baklavasini... Ama annecigim gibi yapamayacagim icin, hic kalkismiyorum bile denemeye.. Senin kesim seklin, aynin annemin yaptigi gibi... Simdi o günler geldi aklima bak... Neyse hüzünlenmeden ellerine saglik diyor ve kaciyorum canim arkadasim benim....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Tek tek açıklamalı fotoğraflar için teşekkürler.
Sevgiyle kal.

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş
ev baklavası gibi yok
ellerine sağlık

dokuzuncubulut dedi ki...

Resmi görünce annemin yaptığı baklavalar geldi aklıma:))
O da aynen sizin gibi keserdi.
Kimbilir ne lezzetli olmuştur, o baklava... İnsan yemeğe doyamaz.
Açıklamalı bilgi için çok teşekkürler.
Ellerinize sağlık olsun...

Nilgün dedi ki...

Tek kelimeyle muhteşem...
O tepsiyi yapmak gerçek bir beceri ister, ellerine sağlık...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe