16 Aralık 2012 Pazar

anti pasti / başlangıç yemekleri

ton balıklı kanepeler ve sumaklı siyah zeytin mezesi
 
Başlangıç yemeği olarak düşündüğüm bu küçük atıştırmalıkları, yeni yıl sofralarınız için gönül rahatlığıyla  deneyebilirsiniz.. Özellikle ton balığına kapari bence çok yakışıyor. Bizim buralarda sabah kahvaltısına bile arkadaşlarım yapar çok sevilir onlar içine taze soğan, maydanoz da ekleyip daha da zenginleştirirler tercih sizin. Ben bir de sunumunu bu ekmeklerin üzerinde değilde minik tartöletler yada minik milföylerin içinde servis yapmayı planladım markette şansıma ikisi de yoktu; evde yapmak için isteğimde yoktu:) bu şekilde servis yaptım o şekilde servis yaparsanız sofralarınızda daha şık duracağını düşünüyorum..
 
not: Benim kullandığım ton balık tuzlu su içinde satılanlardan tr.de de varsa bu şekilde tercih edin yağlı olanların bence kokusu ve tadı daha ağır oluyor.
 
1 kutu ton balığı
2 yemek kaşığı mayonez
1 çay bardağı kapari
1 tatlı kaşığı limon suyu
karabiber
 
Ton balığının suyunu üzerindeki kapağını bastırarak suyunun çok iyi süzülmesini sağlayın. Karıştırma kabına alarak çatalla ezin diğer malzemeleri ekleyerek karıştırın istediğiniz şekilde servis yapın.
 

 
siyah zeytin mezesi için
miktarlarla misafir sayınıza göre oynayabilirsiniz..
 
bir kase doğranmış siyah zeytin
bir tutam ince kıyılmış maydonoz
1/2 kırmızı dolmalık biber
sumak
kara biber
pul biber
1 tane taze soğan
2 diş ezilmiş sarımsak
zeytinyağ
 
Kırmızı biberi minik doğrayın. Taze soğanı ve maydonozu ince kıyın diğer malzemeleri karıştırarak minik tabaklarda servis yapın.
 
not: Zeytinyağını bol kullanın, ekmek banmak çok lezzetli oluyor evde cevizim yoktu biraz cevizde çok yakışacaktır..
 
 

20 yorum:

Deniz dedi ki...

Ekmeklerle de çok şık olmuşlar. Ton balıklıyı özellikle deneyeceğim. Davetlere gerçekten çok yakışacaktır.

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

İKİSİDE ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR
ELLERİNİZE SAĞLIK
HAYIRLI SABAHLAR

Gisi Tasarım dedi ki...

Gerçekten bayıldım ikisine de Sevalciğim. Ama özellikle zeytinli olanı denemek istiyorum İnşaAllah.
Ellerine, güzel yüreğine sağlık.
Muhabbetlerimle...

Unknown dedi ki...

Fotoğraflarına bakmaktan yazdıklarını okuyamadım bilesin :)
Ellerine sağlık canım benim. Yaptığın herşey harika.
Sevgiler.

ÇAY SAATİ dedi ki...

Her zaman ki gibi şık sunumlar,lezzetli atıştırmalıklar..
Sevgiyle kalın.Aida

Unknown dedi ki...

Canım ikiside nefis görünüyor elle
rine sağlık sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık hepsi harika olmuş

hülya dedi ki...

Çok şık tasarımlar olmuş .Ellerinize sağlık...

Gurme Şirine dedi ki...

ooh harika harika...
sunumuda çok beğendim...

canım ellerine sağlık...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

yine harika lezzetler ve şık sunumlar, emeklerine sağlık sevalciğim...

*mehtap dedi ki...

leziz sunumlar...

Nilgün dedi ki...

Sunumlara bayıldım, ton balıklıyı hemen denemek istiyorum. Ellerine sağlık, paylaşımların için teşekkürler..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem görünüyorlar. Yeni yıl soframda deneyeceğim inşAllah.
Sunuma bayıldım.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Ton balığını sevemedi bir türlü ama zeytinlisini yemeye doyamayacağıma eminim..
Nefisssssss görünüyorlar canım..
Elerine sağlık.

lezzet-i mekan dedi ki...

değişik bir tarif, ton balığınıda çok seviyorum. inşallah bir gün deneyeceğim. ellerinize sağlık. hayırlı akşamlar dilerim sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Canim benim ellerine saglik olsun yeni bir lezzet. Tombaligini boyle guzelce degerlendirmek hic aklima gelemdi..
Super fikir..
Ayrica blogunu yeni hani cok seker. bas yazi kalpler bi harika..
Gule gule kullan..
Sevgiler kucak dolusu

Nurşen Aksoy dedi ki...

Seyretmesi bile çokk güzel,bir tatması..ellerine sağlık,nefisler..sevgiler.

LeylaK dedi ki...

Siyah zeytinin girdiği her lezzeti çok seviyorum....

Adsız dedi ki...

Merhaba kaparı nedır acaba nerden temın edebılırım siz yaşınımı kurusunumu kullandınız tesekkürler

yemekbiraşk dedi ki...

merhabalar
kapari oldukca küçük tomurcuk halinde acımsı, aromatik kendine has baharatıyla bir meyve(yada sebze:) Salamura şeklinde tüketilir. özellikle balık yemeklerinde garnitür olarak kullanılır. Kuru olarak hiç görmedim kavonozlarda konserve/turşu olarak görüp kullanıyorum. Büyük marketlerden şarküterilerden temin edebilirsiniz.. sevgilerimle

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe