18 Kasım 2012 Pazar

tereyağlı kremalı mis gibi poğaça

Dışı kıyır kıyır içi yumuşacık mis gibi poğaçalar.. Geçenlerde evde miskin miskin otururken hatta yatarken (kahvaltı masası bile henüz toplanmamış o kadar yani) arkadaşım aradı, meşgul olduğunu ve akşama oğlunun okul toplantısı için poğaça yapmamı rica etti. Miskin miskin yatıyorum ben ama:) Bu vesileyle ayaklandım masada hazır yumuşamış tereyağ da olunca:) işim kolaylaştı hani tembellik diz boyunu aşmış ya tarif aramayada hacetim yok biraz ondan biraz bundan içine koyarak resimde gördüğünüz poğaçalar ortaya çıktı.. Her şeye burun kıvıran oğlum bile bayıldı..
 
malzemeler
200 gr yumuşak tereyağ
200 ml krema (1 kutu)
1 çay bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 tane yumurta
1 pk kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un
 
hazırlanışı
Tüm malzemeyi karıştırın. ele yapışmayan yumuşak hamur yoğurun. Unu azar azar ilave edin ki hamur birden katılaşmasın yumuşak kalsın.
 
Küçük mandalina kadar parçalar koparın yuvarlayın. Fırın kağıdı üzerine dizin ve çırpılmış yumurta sarısı sürün. Bıçakla üzerine artı şeklinde derin kesikler yapın. İsteğe bağlı fındık yada zeytin batırarak  200C fırında pişirin.
 

21 yorum:

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Ellerinize sağlık hemen not ediyorum bu tarifi çok hoşuma gitti.

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

krema ve tereyağ olunca eminim çook lezzetli olmuştur ,ellerine sağlık arkadaşım...

Unknown dedi ki...

eline sağlık arkadaşım böyle güzel tarifler en olmadık zamanlarda çıkıyor. afiyet bal olsun. mutlu haftalar...

u.aydin dedi ki...

senden hersey cikar hayatim,harika ellerine saglik,denemeli bakalim,sevgilerle.....

Eya dedi ki...

Süper bir görüntü... ellerinize saglik, sevgiler

zehra

Ferkay dedi ki...

çok da güzel olmuş canım ellerine sağlık..

cuisine-interculturelle dedi ki...

Tarifide goruntusude harika, ellerinize saglik

Mutfak Dili dedi ki...

Masallah arkadas rica etmeseydi kim bilir uyuyup kalacaktiniz..
Iyi olmus boyle guzel lezzet cikmis ortaya.
Ellerine saglik olsun canim

neslice tarifler dedi ki...

Özlemişim seni tatlım.. Poğaçan da süper. Keşke yakın olsaydık da bi telefonla lezzetlerimize ortak olsaydık..

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık tatlımm:))
oğluşunda memnun olmuş ne güzell:))
ellerine sağlık canım:)
sevgiler..

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Krema içine girdiği her şeyi çok güzel yapıyor.denenecekler arasına aldım bile :) Sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

tamda yazdığın gibigörünüyor dışı kıyır içi yumuşacık miskokulu poğaçalar.. ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık lezzetli görünüyorlar:) sevgiler

NzlGl dedi ki...

Ellerine sağlık olsun, sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim benim... Öyle güzel görünüyorlar ki ama benim yemem, kolestrolümün sinirda olmasindan dolayi yasak... Malum krema, tereyag... Sizlere afiyetler olsun...
Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Canım krema bende kullanırım poğaçada
çok yakışır ellerine sağlık sevgiler...

marifet ellerimizde dedi ki...

canım merhaba..uzun zaman oldu ugrayamadım...cocuklar tatıl...ee artık 4 canavarımda okula basladı:)))bende beklerım...

resımlere bayıldımm sana kocamannnn bır maşallahhhhhhhhh

zeynep

ÇAY SAATİ dedi ki...

Harika görünüyor..Kremalı olarak hic denemedim.Öneriniz için teşekkürler..Sevgiler.Aida

Özgür Tatlar dedi ki...

sen tembelken boyle pogaca yapiyorsan,caliskan gununde kimbilir neler ortaya cikiyordur.

ihlamurcum dedi ki...

Yağı çok bolmuş,ama galiba ölçü fazla.Şeklinide çok hoş vermişsiniz,denemek için can atıyorum.Elinize sağlık.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe