23 Kasım 2012 Cuma

fırında sebzeli makarna

sebzeli makarna graten
 
Geçenlerde, akşam yemeğine ne yapsam krizi yaşarken sebze, protein ve korbonhidrata tek hamlede çözüm olarak bu yemeği yapmıştım eşim çok beğendi, kızım kenarından tırtıkladı oğlum ise ııh dedi:) Siz yapınca bakalım sizinkiler ne diyecek yorum olarak bırakın lütfen. Benim fikrim ise; nefis olmuştu! Davet sofralarınıza yapabileceğiniz şıklıkta ve lezzette, önerim ise küçük fırın kaplarında porsiyonluk yapın. Ben tavadaki işlem bitince fırın kabına dökmedim direk tavayı fırına sürdüm daha kolay oldu bulaşıkdan bir kap azalmış oldu:)
 
malzemeler
yarım paket makarna (250 gr burgu kullandım)
küçük brokoli (200 gr kadardı)
1 tane büyük havuç
200 gr kıyma
3 ym kaşığı zeytinyağ
karabiber
tuz
Makarnayı haşlayın suyunu süzün.
Havucu kibrit çöpü gibi doğrayın zeytinyağında soteleyin kıymayı ekleyip kavurun. Küçük budaklara ayırdığınız brokoliyi ekleyin biraz daha soteleyin. Makarnayı, karabiberi ve tuzu ekleyip karıştırın ocaktan alın.
 
 
beşamel sosu için
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
3 su bardağı süt
tuz
200 gr rende kaşar peyniri
 
Tereyağı eritin unu ekleyip kavurun. Sütü ekleyin çırpma teliyle karıştırın üzeri göz göz olana kadar pişirin tuzla tatlandırın. Makarnayı fırın kabına alın üzerine beşamelini dökün üzerine rende kaşar peyniri serpin 200C fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
 
beşamelli ve sebzeli fırın makarna

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Seval'cim ellerine sağlık nefis gö
rünüyor sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Çok beğendim ellerine sağlık canım, sevgiler

HaticeMutfakta dedi ki...

Nefis olmuş ellerine sağlık..

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık bence de güzel olmuş...denemeye değer diye düşünüyorum...

Gülcan dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

BEN KIYMA YERİNE MANTARLI YAPIYORUM ODA SİZİN TARİF KADAR GÜZEL OLUYOR ELİNE SAĞLIK CANIM BU ARADA BEŞAMEL SOSTA SÜT YERİNE UN YAZMIŞSIN

Ferkay dedi ki...

Hepsi birarada ne güzel olmuş Sevalcim. Ellerine sağlık canım..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok sağlıklı nefis bir lezzet olmuş,ellerinize sağlık..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Valla zamanlaman harika ,aksam esime yarin firin makarna yapacagim demistim,brokoli havuc...Tarifini denicem,ellerine saglik sevgiler...

huuuubakbi dedi ki...

http://www.ozderihali.com/page/11 bu hırsız sayfada el emeklerin var çalınıp yayınlanmış sade sen değil hepimiznkileri çalmışlar kendininmiş gibi yayınlıyorlar

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe