21 Kasım 2012 Çarşamba

karadenizin gözbebeği "kara lahana" yemeği

 
 
kara lahana yemeği

Her kimin damarlarında karadeniz kanı dolaşıyorsa bilinki lahana özeldir onun için, değil dersede inanmayın bilinçaltında saklıdır:) Bende severim hemde çok.. Farklı tarifleride olsa ben bu sefer klasik ıspanak gibi yemeğini pişirdim. Aman aman ne lezzetti o öyle birde kara lahananın lezzetlenip tatlanması için mutlaka acı soğukları yemesini bekleyin sarması olur ama illaki yemeğini yapmak için üzerine kırağı çökmesi lazım..
 
İç yağ yada kuyruk yağıyla pişirilsede ben zeytinyağını tercih ettim 1 yemek kaşığı tereyağ da ekledim biraz usulüne uygun olsun diyerek, kaburgayla pişirirsenizde değmeyin keyfine haydi karalahana alın ve mutfağa geçin pişirin afiyetle yiyin..  Son bir şey daha eklemek istiyorum demet halinde satılır ya sarma için o şekilde değilde lahananın orta kısmı budak budak olanı tercih edin..
 
malzemeler
1 kilo karalahana
2 tane kuru soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı salça
1 su bardağı domates rendesi (yazdan hazırladığım konserve)
2 yemek kaşığı pirinç yada bulgur
(isteğe bağlı 4-5 tane kaburga kemiği)
 
hazırlanışı
Karalahanayı temizleyip yıkayın bir parmak kalınlığında kıyın suya bastırın. Soğanları yemeklik doğrayın zeytinyağda soteleyin (kemik kullanacaksanız bu aşamada ekleyip soteleyin) tereyağı da ekleyip eritin salçayı ekleyip kavurun domates püresini ekleyin biraz daha çevirin. Kıydığınız lahanayı da ekleyip biraz soteleyin pirinci ekleyip sebzelerin hizasına kadar su koyup tuzunu ayarlayın. Düdüklü tencerenizi kapatıp buhar saldıktan sonra 15 dk. pişirin.
 
 

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Bir Karadeniz kızı olarak bayılırım canım ellerine sağlık nefis görünüyor
sevgiler...

u.aydin dedi ki...

canim benim karadenizin sahidir sahi kara lahana....keskin bir giresunlu olarak suanda da dolabimda 1-2 pisirimlik lahanam vardir boylesini hic denememistim ama senin icin bir de bunu deneyecegim....icyagsiz kahana corbasi lahana diblesi olmaz bilenler bilir...ama bir de o dolmasi yokmu nasil lezzetli olur nasil....bak nasil istaha getirdin aksam aksam beni....ellerine saglik hayatim,sevgiyle kal....

Baharcicegi dedi ki...

trabzonlu bir arkadasimda yedim cok lezzetliydi, besleyici saglikli bir yemek eline saglik canim

Mutfak Dili dedi ki...

Dogrudur kinin kaninda bir az karadeniz havasi varsa bu corba ozeldir..
Bir karadeniz gelini olarak sevemedim bu corbayi. sonradan cozdum sirri ig yag kullaniyorlar onun icin belkide baska yagarla pismis olarak yeseydim severdim.. Ayni zamanda dolmasini da sevemedim.. Karalahana fasli kapandi benim icin mecburen esim icinde kapandi:)
Ama su an acaba denesem mi diye diyorum cunku karsimda harika bir lezzet yap beni diyor..
Eline saglik olsun canim. Ins bu tarif cesaretlendirir beni..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok sağlıklı bir yemek olmuş..Bizim buralarda hiç pişmez,o yüzdende hiç tatmadım..lezzetini çok merak ediyorum..sevgiler.

Gülcan dedi ki...

ellerinize sağlık eşimde karadenizli ama sevdiği birkaç yemek var kendi yörelerinden ama yemeklerinin hepsini özlüyor tabi ben yarısını biliyor yarısını bilmiyor olsamda. sevgiler.

neslice tarifler dedi ki...

Görüntüsü muhteşem olmuş tatlım. Sulu yemeklerle aram pek olmasa da bunu yerim sanki :) Ellerine sağlık olsun..

Deniz dedi ki...

Ben de severim lezzetini ama pişse de biraz diri kaldığı için alışamadım bir türlü o haline. Hep pişmemiş gibi geliyor.
Çok güzel görünüyor ayrıca senin yaptığın da. Ellerine sağlık.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

:) Ne güzel anlatmışşınız karalahanaya sevdamızı bende küçükken hiç sevmezdim güya şimdi bayılarak yiyorum,bende sizin gibi yapmayı tercih ediyorum,ıspanak yemeği gibi.
Ellerinize sağlık

NzlGl dedi ki...

Karadenizle hiç ilgimiz olmadığı halde baba evimde annem dolmasını yapardı.
Bense karadeniz yemeklerini çok severim .
Karalahanayı dolma olarak yapmayı tercih etsemde bir iki kere böyle yemeğini denemişliğim vardır. Ellerine sağlık olsun canım, sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

annemde çok yapar canım.içie barbunyada ekliyor.bizde çok severiz tabiki.ellerine sağlık.sevgiler.

Ferkay dedi ki...

Ahh Sevalcim birde biz buralarda bulup deneyebilsek. Herzaman çok merak etmişimdir tadını..

Unknown dedi ki...

Hiç yemediğim bir sebze ama merak etmedim de değil aslında. Ellerine sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

trabzondaki lahana gibi lahana ömrümde yemedim:) tek geçerim:)
ellerine sağlık canım çok severim çookk.:)

Gisi Tasarım dedi ki...

Karadeni yemekleri her zaman çok ilgimi çekmiştir. Onlardan biri de bu güel lezzettir.
İnşaAllah bir gün denemek nasip olur.
Ellerine kollarına sağlık canım.
Sevgi ve muhabbetlerimle..

cuisine-interculturelle dedi ki...

Nefis gorunuyor,Tam bir kis yemegi olmus, ellerinize saglik.

YeMeK vAkTi dedi ki...

MErhaba;

Ellerine sağlık canım yemek fotoğraftan fırlayacak gibi görünüyor:)Çokta besleyici bir yemek


Sevgiler,

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe