19 Haziran 2011 Pazar

falafel

falafel
İçine katılan baharatlar ve nohutun lezzeti birleşince bu nefis köfteler ortaya çıkıyor. Lübnan mutfağının önemli yemeklerinden biri olan falafel burada da yapılan etkinliklerde en çok tüketilen yemeklerden biridir. Kendi ülkesinde nasıl yenir bilemiycem ama burada her yemek de olduğu gibi illaki sosla yenir.
nohut köftesi/falafel
İsterseniz yeşilliklerle beraber pita ekmeklerinin içinde de servis yapabilirsiniz. İster sandaviç olarak ister tabakda servis yapabilirsiniz nasıl tercih ederseniz.. 
Ben sos olarak süzme yoğurdu tercih ettim.(quark) Süzme yoğurt, sarımsak, köri(mutlaka kullanın yoğurda çok yakışıyor) bir kaç dal dereotu, zeytinyağ, tuz ve toz kırmızı biberden hazırladım..

malzemeler
2 su bardağı haşlanmış nohut
1 çay bardağı nohutun haşlama suyundan
1 büyük kuru soğan
1 yumurta
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz kişniş varsa bir tutam taze kişniş
1 tatlı kaşığı toz kırmızıbiber
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kekik
1 çimdik tarçın
1 tatlı kaşığı pulbiber
bir tutam ince kıyım maydonoz
kıvamı bağlamak için un yaklaşık 3 ym kaşığı kadar aldı..

hazırlanışı
Tüm malzemeyi rondoya alın ve çalıştırın öğütünce karıştırma kabına alın biraz yoğurun fındıktan biraz büyük yuvarlayıp yağda kızartın istediğiniz garnitür ve sosla servis yapın.
nohut köftesi
İçine aldığı un miktarını bence robotunuz belirliyor öğütmesine bağlı çok ince çekerse un miktarını arttırabilirsiniz sonuçta ele yapışmadan yuvarlanması lazım. Eğer kalın kıyıyorsa un miktarı çok bile gelebilir..
Birde orjinal yapımında  nohutlar haşlanmadan sadece ıslanarak yapılıyormuş sanırım. Ben bu yöntemi tercih etmedim çiğ kokmaması için..

29 yorum:

Unknown dedi ki...

nohutlu tarifleri çok seviyorum, mutlaka denemem lazım.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık falafeli çok severim ama senin sunumunla ayrı bir güzel olmuş öpüyorum.

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Çok güzel görünüyor arkadaşım,ellerine sağlık mutlu haftalar dilerim.

Hayatın Tatları dedi ki...

resimler nasıl güzel ? beelli ki tadı da güzel hep merak ediyorum ama yapmaya henüz cesaret edemedim ziyan edermiyim ki korkusuyla..ellerin

behlulksn dedi ki...

ben ilk duydum ama denemeye karar verdim tarif için teşekkürler sevgiler

Banu dedi ki...

Günaydın canım:) Ellerin dert görmesin enfes görünüyor köfteler hımm afiyet şeker olsun...

nesrin dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik.

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor cnaım.ellerine sağlık.mutlu haftalar.

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar, falafel benim de damak tadıma çok uyan bir lezzet her iki sunum şekli de bence çok yakışmış eline sağlık. tekrar en kısa zamanda deneyeyim canım çekti yahu... sevgiler.Fotoğraflar harika yine..

DATLIM dedi ki...

ellerinize sağlık çok leziz görünüyor...çok duyduğum ama hiç denemediğim bir lezzet...

GÖNÜL dedi ki...

sevalciğim görüntü nefis yapabilirmiyim acaba zor gibi görünüyor ellerine sağlık sunumun çok güzel

Peritozu dedi ki...

Nasil guzel bir sofradir... Sayfalari soluksuz gezdim, her bir fotografa yutkunarak baktim. Bundan sonra mudavimiyim buranin :)

Unknown dedi ki...

Bir türlü denemek nasip olmadı bu lezzeti...
En kısa zamanda yapmalıyım.
Harika görünüyor ve fotoğraflar çok güzel ve doğal.
Ellerine sağlık canım.

sibelyalcincom dedi ki...

Yıllar önce denemiştim çocuklarım o zaman daha küçüktü onların damak tadına uymadı diye bir daha yapmadım. Şimdi tekrar bir denemem lazım belki bu sefer beğenirler:)))

ebrulitatlar dedi ki...

Öyle iştah açıcı nefis görünüyorki. Fotolarına bayılıyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

bu neeeedir, bu nasıl bir görsel şölendir, mideye ziyafetten önce göze ziyafet, süper görünüyor, tadı kim bilir nasıl süperdir =)

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor elinize sağlık kocaman öpücük yolluyorum.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Sunumun cok hos olmus canim eminim tadi da superdir, zaten nohuta bayilirim. Ellerine saglik...

miss kokulu defnem dedi ki...

Türkiye'de bir türlü yiyemediğim yurt dışında bayılarak yediğim ve lezzetine doyamadığım bir tat, sizin tarifinize de bayıldım çünkü bence eksiksiz doğru bir tarif...hemen deneyeceğim ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Hayattim nefis yemekler yapiyorsun, hayran kaldim sana resmen. Ellerin dert görmezsin mutlaka deniyecegim ve sonucunu sôyliyecegim.

Narince dedi ki...

Harika yapmış ve fotoğraflamışsın canım, bayıldım. Aslında falafeli bakla ile yaparlar ama nohutla yapılanı daha ünlenmiş nedense.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

iştah açan hatta insanı yerinden hoplatan bir görüntü:))))
şifa olsun

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis bir tabak, nefis bir sunum! Sevgiler:)

mutfaksoleni dedi ki...

canım çekti,nefis duruyorlar.aranıza yeni katıldım.ziyaretini beklerim.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ofofof görüntü süper,lezzet kimbilir nasıldır.Benim de listemde yapılmak için sırasını bekliyor.Ellerine sağlık adaşım Sevalcim.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Çok nefis gözüküyor,uzun süredir denemek istediğim tariflerden birisi..
Bir fırsat bulup yapamadım..
Ah ne tembelim ben.:)
Ama ilk fırsatta yapıcam inşAllah..
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

mintinin dünyası dedi ki...

canım arkadaşım benim,maharetlim ellerin dert görmesin.ben de denedim ama böyle leziz görünmedi gözüme yalan yok.bu nedenle yayınlamadım.yeni bir tarifte inşallah.balım pek uğrayamıyorum.
kusura bakma emi.inan kendi bloğuma zaman bulamıyorum.seni kocaman öpüyorum.
sevgiler

Unknown dedi ki...

Gerçekten de çok şahane görünüyorlar ellerine sağlık. Falafel hastası olanlara Cevahir’deki Upper West Side’ı öneririrm.

Dumanı Tüten Bisiklet dedi ki...

Kaç aydır Suriyeli komşularımızla takıla takıla farkettim ki, içinde birazcık köri hiç de fena durmuyor, bir de birazcık tavuk suyu, naçizane tavsiyem :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe