5 Nisan 2011 Salı

cumartesi çay sofrası

Arkadaşlarımla geçirdiğimiz güzel bir cumartesi akşamından çay sofrası.. Gün sofralarına da alternatif olacak çeşitleriyle size fikir verebilir..


humus
Burada yapılan organizasyonlara da yapıp götürdüğüm humus yada falafel en çok ilgi gören yemeklerden oluyor İsviçre'lilerden yana..
(inanın kendi arkadaşlarım da çok beğendi:)
malzemeler
2 su bardağı haşlanmış nohut
1 aida çay bardağı zeytinyağ
1 su bardağı tahin
4 diş sarımsak
1,5 büyük limon suyu
1 çay kaşığı kimyon
karabiber
tuz

hazırlanışı
Tüm malzemeleri rondoya alıp çalıştırın püre haline getirin. Servis tabağına alın.
1 çay bardağı zeytinyağ
1 çimdik karabiber
1 çay kaşığı kuru nane
1/2 çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
ocakta kızdırın humusun üzerine gezdirin. Ezmeli poğaça hamurundan 2 beze ayırıp ince ekmekler yapıp, domates limon dilimleri ve maydonozla servis yaptım.

mayonezli beyaz lahana salatası
malzemeler
küçük boy lahana (650gr.dı)
2 su bardağı süzme yoğurt (magerquark kullandım)
4 ym kaşığı mayonez
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
yarım demet ince kıyım maydonoz
tuz

hazırlanışı
Lahananın sert kısımlarını temizleyin yıkayın rondoya sığacak şekilde parçalayın ve rendeleyin. Cevizden biraz ayırıp tüm malzemeyi  karıştırın. Servis tabağına alın ayırdığınız cevizle süsleyin.
peynirli kabak sarması
Kabakları hafif yağda kızartarak yaptım şimdi düşününce unlu yumurtalı karışımda kızartsaydım daha mı iyi olurdu diyorum:) çok beğenilen salatalardan biri oldu bu şekliylede:)
malzemeler
3 adet uzun kabak
100 gr beyaz peynir
150 gr krem peynir
maydonoz
dereotu
1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz
karabiber

hazırlanışı
Kabakları ince uzun dilimleyin. Teflon tavda çok az yağda kızartın. Dereotu ve maydonozu inc kıyın. Diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın. Kabak dilimlerinin içine bölüştürün. rulo şeklinde sarın. İsteğe bağlı kiraz domateslerle süsleyin.


yoğurt soslu patates salatası
malzemeler
1 kilodan az patates (800gr.dı)
2 orta boy havuç
1 kase kornişon turşu
1 kase yoğurt
1 ym kaşığı zeytinyağ
3 ym kaşığı dolusu mayonez
karabiber
tuz

hazırlanışı
Pateteslerin kabuklarını soyun havuçları temizleyin kaynar suda haşlayın. Patatesleri ve havuçları küp küp doğrayın. Kornişonu yarım hilal doğrayın. Tüm malzemeleri karıştırın. Servis tabağına alın. Kıydığınız maydonozla süsleyin.
ezmeli ve peynirli minik mayalı poğaçalar

malzemeler
1 su bardağı süt
4 ym kaşığı dolusu margarin
1 pk maya
1,5 çay kaşığı tuz
3,5 su bardağı un

Bütün malzemleri karıştırın yoğurun mayalanması için bekletin.

ezme için
2 ym kaşığı çekilmiş ceviz
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı acı biber salçası
1 tatlı kaşığı tatlı biber salçası
2 ym kaşığı zeytinyağ
1 rer çimdik kimyon, karabiber, kekik, nane
hepsini karıştırın.

peynirli için
100 gr peynir
1 tutam maydonoz

peyniri ezin maydonozu kıyın karıştırın.

Fındıkdan biraz büyük bezeler koparın iç harçlarından koyun yuvarlayın. Yağlı tepsiye dizin yumurta sarısı üzerine sürüp 200C fırında pişirin.

sarımsak soslu bulgur köftesi
çok lezzetli olan bu köfteyi günlerinize gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz..

malzemeler
1 su bardağı dolusu ince bulgur
300 gr kıyma
1 yumurta
4 ym kaşığı irmik
karabiber
tuz
1 ym kaşığı dolusu acı biber salçası

hazırlanışı
Bulguru 1 su bardağı sıcak su ile ıslatın. Diğer malzemeleride ekleyin çok iyi yoğurun. Fındık kadar koparın yuvarlayın ortasına parmağınızla bastırın. Kaynar tuzlu suda köfteleri 2-3 dakika haşlayın. Sudan çıkarın.

sosu için
4 ym kaşığı dolusu tereyağ
1 ym kaşığı zeytinyağ
1 baş sarımsak
3 ym kaşığı domates salçası
1 ym kaşığı biber salçası
karabiber
bir çimdik tuz
Sarımsakları temizleyip ezin. Tereyağı eritin diğer malzemeleri de ekleyip kavurun. Köfteleri üzerine ekleyin hafif kavurun servis tabağına alıp yarım demet yada bir demet maydonozu kıyıp üzerine serpin.
bal kabaklı börek
söylemesem bal kabağı olduğu anlaşılmadı bile, biz çok beğendik umarım sizlerde beğenirsiniz:) ayrıca yufkanın açma işleminden dolayı kat kat börek oluyor..
oktayustayemektariflerinin düzenlediği porselen demlik çay etkinliğine böreklerimi misafir olarak yolluyorum:)
kendisine kolaylıklar diliyorum..

içi için
1,5 kilo bal kabağı
2 adet kuru soğan
1/2 çay bardağı zeytinyağ
1 yemek kaşığı kuru nane
1/2 çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı pirinç
tuz

Bal kabağının kabuklarını soyun rendeleyin çok iyi sıkarak suyunu alın. Soğanların kabuklarını soyun yıkayın yemeklik doğrayın. Zeytinyağında soğanları soteleyin kabakları ilave edin çevirin Baharatlatı koyun. karıştırın. Pirinci ekleyin ( bu aşamada pirinci haşlayıp yada çiğden koyabilirsiniz. ben çiğden koydum kabağın suyunu alması için arada bir karıştırdım sıcağıylada pirinç kabardı)

hamuru için
5 su bardağı un
2 ym kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
2 su bardağı su
tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak kıvamlı hamur yoğurun.İki parçaya ayırın. 200 gr margarini eritin. Bezeyi yufka boyunda açın üzerini 5-6 ym kaşığı yağla yağlayın. Rulo yapıp kendi etrafında sarın buzdolabında 1 saat dinlendirin. İkinci bezeyede aynı işemi uygulayıp dolaba kaldırın. Birinci bezeyi dolaptan çıkarın fırın tepsisi boyunda açın yağladığınız tepsiye döşeyin saoğumuş iç harcı üzerine yayın ikinci bezeyide açarak iç harcın üstünü kapatın kalan yağdan üzerine sürüp dilimleyin 200C fırında pişirin

Bu salatayı ikinci kez yapıyorum ilkini Arda'nın ikinci yaş gününde yapmıştım. Sunumunu şık bulduğum için tekrar yaptım içindeki malzemelerden dolayı çerkez tavuğunu andırıyor bana.. Tarifini ufuk mutfakta dan almıştım. Değişiklik için deneyebilirsiniz.
tost ekmeği salatası
malzemeler
1 pk tost ekmeği
250 gr tavuk göğsü
2 su bardağı suyu süzdürülmüş yoğurt
2 diş sarımsak
1 su bardağı kaşığı mayonez
karabiber
tuz

hazırlanışı
Tavuk göğsünü haşlayın sudan çıkarın sarımsakla beraber dişe gelecek şekilde  rondodan geçirin. Diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın. Tost ekmeğinin üzerine hazırladığınız bu  karışımdan sürün ekmekler bitene kadar bu işlemi tekrarlayın kule gibi dizin iki uçdan tutarak servis tabağına yatırın. Üzerine sürmek için yarım su bardağı süzdürülmüş yoğurt 4 ym kaşığı mayonez bir çimdik tuz karıştırın her tarafını kaplayın.
1 yumurtayı haşlayın kabuklarını soyun rendenin ince kısmıyla rendeleyin, kuru nane ve pul biberle  resimdeki gibi süsleyin. Alt etek kısımlarını da:) maydonoz ve dereotu ile süsleyin..

vişneli pudingli  tatlı
ekşili tatları seviyorsanız tam size göre bir tatlı:)
malzemeler

beyaz muhallebisi için

1 lt süt
1 ym kaşığı dolusu nişasta
1 su bardağı şeker
2 tk fincan dolusu un
1 pk vanilya
1 ym kaşığı margarin

Tüm malzemeyi karıştırın ocakta üzeri göz göz olana kadar karıştırarak pişirin. Dikdörtgen bir borcamı suyla çalkalayın pudingi borcama yayın.
Üzerine iki kat çikolatalı petibör bisküvi döşeyin.

vişneli pudingi için

1lt vişne suyu
1 su bardağı şeker
3 tk fincanı un

tüm malzemeyi karıştırın ocakta karıştırarak pişirin biküvilerin üzerine yayın.

buzdolanında 2-3 saat dinlendirin porsiyonluk dilimledikten sonra üzerine kremşanti sıkıp dilediğiniz uygun bir neyveyle süsleyin.

şambali tatlısı
benim çocukluğumda okul önlerinde satılan bu tatlıyı anımsayıp hasret giderdik:)

malzemeler

2 su bardağı irmik
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
1pk vanilya
1 pk kabartma tozu

Tüm malzemeyi karıştırın yağlanmış tepsiye döküp eşit şekilde yayılmasını sağlayın. 2-3 cm aralıklarla üzerine tek sıra üzerine fıstık dizin. 180C fırında pişirin.

şerbeti için
3 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
bir kaç damla limon suyu

şerbet için şekeri suyu karıştırın 20 dk tancerenin ağzı yarım kapalı kaynatın limon suyunuekleyip 5 dk. daha kaynatın ve soğutun.

tatlıyı fırından çıkarınca 1-2 dk bekletin ve soğuk şerbeti dökerek haşlayın. ve dilimleyin.

36 yorum:

Unknown dedi ki...

bayıldım sofraya.ben lahana salatasının içine üzümde ekliyorum çok güzel oluyor.ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

TEK KELİME ÇOK GÜZELLER....

kalpkurabiye dedi ki...

canım hepsi birbirinden harika olmuşlar:)
becerikli arkadaşım benim süpersin:))
öpüyorum kocaman:)

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık sevgiler dostçakalın

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfes bir masa.....humus benimde misafirlerimin beğendiği bir lezzettir....ellerinize sağlık....

GÖNÜL dedi ki...

AMAN ALLAHIM NE GÜZEL BİR SOFRA HEPSİDE DAMAK ZEVKİME GÖRE ÇOK ZEVKLİSİN ELLERİNE SAĞLIK:)

mutfagabuyrun dedi ki...

menüde o kadar çoktuki canım.bak bak bitmedi.harika lezzetler hazırlamışsınız.bakmaya doyamadım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Selam canım nasılsın?
Maşaallah subhanallah sofranız bereketli olsun hangisine bakacağımı şaşırdım ellerine sağlık beceriklim böreğin de tarifini aldım bile nefis görünüyor ama sadece o değil ki hepsi
afiyet olsun yiyenlere de
sevgilerimle
Aynur

Aycan dedi ki...

Ay sabah sabah karnım acıktı valla.Ne güzel şeyler bunlar.

Ellerine sağlık, herşey çok güzel.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ne kadar harika bir sofra yiyen herkese afiyet olsun yapanlarında ellerine sağlık canım çok süperler çoook

sarımutfak-hande dedi ki...

herşey çok güzel olmuş ellerine sağlık salatalara bayıldım şambali alıp gidiyorum canım:)))

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Herşey harika görünüyor,ellerine sağlık.Sabah sabah iştah açıcı oldu :)

CMOS dedi ki...

aman allahım arkadaşlarınız cennete düşmüş:D

Unknown dedi ki...

nefis bir sofra olmuş,ellerine sağlık.hepsi birbirinden güzel.cuma gün benim de misafirlerim var ama senin kadar çok çeşit yapamam.birde şambalinin içinde yumurta yokmu?merak ettim.

Hayatın Tatları dedi ki...

mükemmel bir sofra olmuş canım. benimde haftasonuna misafirlerim var bir kaç tanesini kopya çekerim senden artık..

yedirenk dedi ki...

arkadaşım harika bir sofra olmuş,ellerine sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

ne güzel bir sofra.ellerine sağlık canım

FERZAN dedi ki...

oy oy oy tek kelimeyle muhteşem ellerinize sağlık çok şahane,sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

valla her biri enfes olmuş ellerine sağlık arkadaşım

dokuzuncubulut dedi ki...

İçlerinde bildiğim tariflerde var bilmediklerim de. Ama hepsi nefis olmuş. Bilmediklerimi de denemek isterim. Sunumları ise bir harika. Ellerin dert görmesin arkadaşım, afiyet olsun.

Unknown dedi ki...

Resimleri görünce keşke yemekten sonra girseydim siteye dedim

Unknown dedi ki...

Canım Maşallah sana..
Ben bakmakla bitiremedim,sen yapmakla nasıl başettin :)
Hepsi de birbirinden nefis lezzetler..
Benim ve arkadaşlarımın da damak tadına da gayet uygunlar :)
Fırsat buldukça denicem inşAllah..
Ellerine,emeğine sağlık arkadaşım..
Muhabbetle..

Nilgün dedi ki...

Sadece ellerine sağlık diyorum, hepsi birbirinden güzel olan bu tarifleri yiyenler çok şanslı...

Unknown dedi ki...

Canım harika bir masa ve enfes leziz bir menü ellerine sağlık öpüyorum.

Özgen dedi ki...

Arkkadaşım bu ne ya oku oku bitmiyor ama hepsi harika olmuş ellerine sağlık değmiş yani sevgierimle...

Unknown dedi ki...

Harika bir masa hazırlamışsın canım. Hepsi nefis görünüyor. Hangisine ne yazayım bilemedim. Bayıldım, ne kadar hünerlisin, Maşallah sana..

Unknown dedi ki...

Aman Allah'ım hepsi birbirinden güzel lezzetler,baktım kaldım öyle..
Nasıl canım çekti anlatamam.

Hepinize afiyetler olsun.
Sevgiler.

sibelyalcincom dedi ki...

Tariflerin hepside birbirinden güzel tost ekmeği salatasıda çok şık olmuş yiyenlere afiyet şeker olsun:)
Sevgilerimle

Zerrin dedi ki...

Sofra birbirinden güzel tariflerle dolu..
Sevgiler...

Armina dedi ki...

Hepsi birbirinden nefis görünüyorlar peynirli kabak sarmasına bayıldım değişik bir lezzet ellerine sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ne desem bilemedim bir an kal geldi:) Ellerine sağlık demek basit kaldı:)

Baharcicegi dedi ki...

mayahos tatlari sevdigim icin visneli puding tam benlik olmus,saltalarda cesit cesit masayi zenginlestirmis ellerine saglik canim

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Muhteşem bir menü, ne çok emek, ne çok zahmet... Ellerine sağlık sevgiyle kal...

Ferkay dedi ki...

Bu ne güzellik ne güzel tarifler var bayıldım, Ellerine sağlık hepsi harika. Sevgiler, öpüyorum canım..

Narince dedi ki...

Oooo in in bitmiyor. Senin sofralarına hayranım, uzak olmasan beni de davet etsen ne olurdu?

figen dedi ki...

sevalcim bu ne bak bak bitmiyo hepside cok guzel gozukuyo ellerine saglik canim cok guzel bir sofra

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe