26 Kasım 2012 Pazartesi

Antalya Piyazı

Antalya Piyazı

Hımmm.. Çok özel bir lezzet, tahin sevmiyorsanız hiç denemeyin tadı çok garip gelebilir ama biz severek yedik. Değişik tadlara açıksanız hemen bir köfte yuvarlayın yanına da Antalya piyazını yapıverin ve bu lezzetten mahrum kalmayın..

malzemeler
1 su bardağı kuru fasulye
2 tane haşlanmış yumurta
yarım demet maydonoz
yarım demet taze soğan
yarım demet taze nane (isteğe bağlı)
3 tane domates
pulbiber
karabiber
tuz

sosu için
1,5 türk kahve fincanı tahin
2 türk kahve fincanı zeytinyağ
3 diş ezilmiş sarımsak
1 türk kahve fincanı sirke
1 türk kahve fincanı su
1 çay kaşığı pulbiber
1 tane limonun suyu
tuz
tüm malzemeyi iyice karıştırın.

hazırlanışı
Fasulyeyi akşamdan ıslatın ertesi gün haşlayın suyunu süzün. Hazırladığınız sosa döküp karıştırın servis tabağına alın. Üzerine küp doğradığınız yada dörde böldüğünüz yumurtaları dizin, domatesleri küp doğrayın yumurtaların üzerine serpin. En üste yeşillikleri kıyıp serpin pulbiber serpip servis yapın.


Antalya Piyazı


15 yorum:

Unknown dedi ki...

Tahin çok severim piyazda hiç düşünmemiştim mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler,sevgiler!

Başak dedi ki...

Piyazımız çok lezizdir yanında köfteler süperrr..Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık,eminim tahin çok yakışmıştır.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Tok olan karnım birden acıktı..Ellerine sağlık,muhteşem görünüyor..Yarına hemen bir köfte ve piyazzz..

Nilgün dedi ki...

Uzun süredir yoğunluktan yorum yazamıyorum ama yaptıklarını izlemediğimi sanma. Fotolara bayılıyorum. Paylaştıkların nefis, Bende piyazı genelde böyle yapıyorum, tahinli sos gerçekten çok yakışıyor. ELlerine sağlık...

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Tadını bilmiyorum ama fotoğraf çok iştah açıcı :)

Unknown dedi ki...

Cok degisik bir sos.. Tahini cok severim, bu yüzden mutlaka deneyecegim... Ellerine saglik arkadasim... Sevgilerimle,

kış güneşi dedi ki...

sosa bayıldım ben ona ekmek batırıp yerim eline sağlık deneyeçeğim

Ferkay dedi ki...

Tahine de piyazada bayılırım canım. Ellerine sağlık canım..

mutfagabuyrun dedi ki...

tahini çok sevrim canım.piyazda nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

pastaeli-ebru dedi ki...

çok lezzetli olur bayılırım.Tahin kokusu geldi burnuma sanki:)elinize sağlık

YELDA dedi ki...

tahini çok severim ama piyazda nasıl durur bilemedim denemek gerek, ellerinize sağlık...

NzlGl dedi ki...

Piyazı çok severim ama tahin soslu hiç yemedim en kısa zamanda deneyeceğim, sevgiler canım

Unknown dedi ki...

Canımmm asla hayır demem ellerine sağlık sevgilerimle...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık görüntü süper. Ben antalyalıyım Bizler tahinli piyazı çok yapar ve yeriz. bir tavsiyem olacak. Tahinli piyaza soğan yakışmıyor.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe