5 Kasım 2012 Pazartesi

kaşar peynirli açma / poğaça ve diğerleri

Oğlumun doğum günü partisi için yaptığım açmalar, hamur o kadar bereketli olmuştu ki açmaları iki modellemede yaptım resimde gördüğünüz şekilde kaşarlı diğeri de zeytinli klasik bağlama şeklinde.
Bu ölçülerde 2 tepsi açma çıkıyor ölçüyü yarım tutup 1 tepsi yapabilirsiniz. Benim düşüncem de başka bir çeşit vardı mayalı olarak, hamur çok bereketli olunca diğer tarifi yapmadım oda başka sefere inşallah..

malzemeler
2 su  bardağı ılık süt
1 su bardağı su
1 tane yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 pk yaş maya
1 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

ayrıca
tereyağ yada margarin
rende kaşar peyniri

hazırlanışı
Ilık sütte mayayı ezin şekeri ekleyip karıştırın. Diğer malzemeleri de ekleyerek yumuşak hamur yoğurun. 40 dakika kadar mayalandırın. Mandalina boyutunda parçalar koparın merdaneyle oval açın.
 
Açtığınız hamurun üzerine tereyağ sürün. İç harcı koyacak kadar yer bırakıp şeritlere ayırın. İç harcını koyarak üzerini kapatın sonra üzerine şeritleri dolayın. Tepsiye fırın kağıdı serin. Açmaları yerleştirin, yumurta sarısı sürüp yarım saat kadar daha mayalandırın. 200C fırında pişirin. 
 
 
taze fasulye salatası
 
 
yeşil mercimekli kısır
 
 
turşu kavurması
 
 
ıspanaklı peynirli el  açması börek
 
 
el açması patatesli börek
 
menümüzde ayrıca; yeşil salata, kabak salatası, patates salatası, karışık kuru dolma, yoğurt tatlısı ve frambuazlı ceheesecake vardı doğum günlerinize yada çay sofralarınıza fikir verebildiysem ne ala:) sevgilerimle..

 

18 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Of of nasıl bir meni olmuş..Ellerine sağlık,şölen olmuş şölen canım..

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Hepsi harika görünüyorlar,ellerine kollarına sağlık.

Unknown dedi ki...

Offf menü süpermiş,ben niye davetli değildim ama yaa..:)))
Canım Allah uzun,sağlıklı ömür nasip etsin oğluşuna..
Ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

offf sabah sabah açmalarda süper görünyor canım.uzanıp alsam çayımın yanına dahada güzel olur.ellerine sağlık.sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı sabahlar, hepsi birbirinden güzel olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyorlar.

Saygılar.

Gülcan dedi ki...

allah nazarlardan saklasın ellerinize sağlık sevgiler.

Gisi Tasarım dedi ki...

Hangi birine ne yazacağımı şaşırdım gerçekten, mükemmel görünüyor hepsi.
Ellerinize sağlı.
Oğlunuz içinde hayırlı yaşlar diliyorum.
Sevgilerimle.

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi birbirinden güzel olmuş acıktım resmen:))
ellerine sağlık ,oğluşada uzun sağlıklı bir ömür dilerim

Unknown dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli görünüyor bencede,ellerine sağlık.

açmanın tarifini not alıyorum,yapınca paylaşmak isterim iznin olursa,

güzel bir gün diliyorum,

sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık hepsi nefis
sevgiler...

Deniz dedi ki...

Belli ki parti şahane olmuş :)
Nice sağlıklı, mutlu yaşlar dilerim oğlunuza. Herşey harika görünüyor. Elleriniz dert görmesin.
Sevgilerimle.

*mehtap dedi ki...

ne nefis şeyler dolu bir menü böyle ,yapanın eline sağlık,yiyenlere afiyet olsun...

ikicocukluanneyim dedi ki...

Oğlunuza güzel yaşlar dilerim..Herşey çok lezzetli görünüyor.Özellikle de börekler bir harika :)

Sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Ne zengin bir menü olmuş Sevalcim hepsi birbirinden güzel.
Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim hepside cok güzel görünüyor.

Aicha Dalgic dedi ki...




aaaa siz bana ne kadar guzel

fikirler verdiginizin

farkindamisiniz ? hele o pgaça

yi mutlaka denicem

ellerinize saglik afiyet olsun

sevgiler saygilar

bloguma sizi tekrar , seve seve beklerim

www.fraise-framboise.blogspot.com

Oglak Kizlari dedi ki...

Erken kalkınca sabaha yetişir.
Güzel poğaça.
Bayılan anne Çiğdem

Mutfak Dili dedi ki...

Canim beni ya senin sitene ugrarken kendimi gune gelmis gibi hiss ediyorum harika hepsi ellerine saglik olsun. Ilk resim deki acmalari merak ediyorum bende yapacagim ins cok tesekkur ederim
Sevgiler..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe