28 Kasım 2011 Pazartesi

patlıcan islim kebabı ve yemek daveti

Kime niyet kime kısmet derler ya hani, işte bu sofrada aynen öyle oldu. Hazırlıklarımı neredeyse bitirmişken (mutlaka bir gün önceden çoğu hazırlığımı yapmaya çalışıyorum çünkü ufak çocuklar olunca çıkan son dakika aksiliklerine tedbir olabilmesi için) gelmelerine bir kaç saat kala telefon geldi ufak çocukları ateşlenmiş çok özür dileyerek gelemiyeceklerini söylediler.. Yani ne diyebilirimki sonuçta hastalık bu yapılabilecek hiç bir şey yok.. Biz de en kısa zamanda bekliyoruz dedik, üzüldükde hem evde hem dışarıda programda yapmıştık çocuklar için.. sağlık olsun:) Sonrasında yakın görüştüğüm arkadaşımı aradım çoluk çocuk cümbüşlü güzel bir akşam yemeği yemiş olduk.. kime niyet, kime kısmet işte bu yüzden...
mahluta çorbası

malzemeler
1 tane kuru soğan
1 su bardağı kırmızı mercimek
1/2 su bardağı pirinç
2 ym kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı kimyon
1 yemek kaşığı kişniş
2 diş sarımsak
1 ym kaşığı dolusu tereyağ
1,5 lt et/tavuk suyu yada bulyon
karabiber
tuz

hazırlanışı
Zeytinyağında yemeklik doğradığınız soğanları ve sarımsağı kavurun. Mercimeği ve pirinci ekleyip et suyunu koyarak karıştırın bakliyatlar yumuşayana kadar pişirin. Blendırdan geçirin. Baharatları ve tuzu ekleyin. Tereyağı eritip çorbanın üzerine gezdirin. Çorbanın kıvamı koyulaşırsa bir miktar su ile açın. Unutulmaması gereken bu çorbanın mercimek çorbasından çıkıp mahluta olabilmesi için baharatların önemi, kişniş ve kimyonun kullanılması..
pastırmalı humus
humus tarifiyle aynı farkı üzerine 100 gr pastırma doğrayıp zeytinyağında kavurdum hazırladığım humusun üzerine döktüm denemediyseniz deneyin derim harika bir lezzet..
salata olarak atom salatanın üzerine füme somon, parmesan peyniri, kırmızı biber, havuç ve basilikum(büyük yapraklı fesleğen) sos olarak kırmızı üzüm sikesi, limon, zeytinyağ, sarımsak, tuz kullandım
mantar salatası
Yarım kilo mantarı temizledim, dörde böldüm limonlu kaynar suya atıp haşladım. 2 tane kırmızı biberi yine kaynar suda haşladım çekirdeklerini temizleyip küçük doğradım. 1 kase kornişon turşuyu da minik doğrayıp suyunu süzdüğüm mantarlarla hepsini karıştırıp bir tutam maydonoz doğradım. Limon, zeytinyağ ve tuzla tatlandırdım.

güveçte zeytinyağlı türlü

malzemeler
2 tane kuru soğan
3 diş sarımsak
2 tane patlıcan
1 tane patates
2 tane kabak
2 tane sivribiber (isteğe bağlı)
1 avuç taze fasulye
3 tane domates
1,5 ym kaşığı biber salçası
5 ym kaşığı zetinyağ
karabiber
tuz

hazırlanışı
Soğanları yemeklik doğrayıp zeytinyağında güvecin içinde soteleyin. Biberlerin çekirdeklerini çıkarıp soğana ekleyin biraz daha kavurun. Salçayı ekleyin 1 dk. kadar karıştırarak kavurun. Domatesin kabuklarını soyup minik doğrayın güvece ekleyin biraz kavurun. Diğer sebzeleride yıkayıp temizledikden sonra küp küp doğrayın güvece ekleyin karıştırarak biraz daha kavurun sebzelerin hizasına kadar su koyup karabiber ve tuzunu ekleyin ağır ateşte pişirin.
el açması peynirli ıspanaklı rulo börek
kıyır kıyır nefis bir börek oldu

hamuru için
yarım kilo un
2 ym kaşığı sirke
2 ym kaşığı sıvıyağ
tuz
1 su bardağı su + bir avuç su
tüm malzemeyi karıştırıp yoğurun yarım saat dinlendirip 16 beze yapın.

100 gr tereyağı eritin 1 çay bardağı sıvıyağ ile karıştırın.

1 kilo ıspanağın yaprak kısımlarını temizleyip doğrayın ve 100/200 gr beyaz peyniri ezip karıştırın peynirin tuzu az gelirse tuz ilave edin.

Bezeleri tatlı tabağı kadar açıp yağlayıp 4'lü dizin en üst yufkayı yağlamayın kolay açılabilmesi için. Yufka boyunda açın ortadan ikiye bölün uç kısmına peynirli ıspanağı koyup sarıp rulo yapın.

Tepsiyi yağlayıp ortadan başlayarak sarın. Diğer yufkalarada aynı işlemi yapın lana yağa yumurta kırıp çırpın ve üzerine sürün. 200C fırında pişirin.
patlıcan islim kebabı yada çöp kebab
Bir kaç aşamalı olsada yapımı çok kolay bir davet yemeği bazen üzerine kaşar dilimi koyup o şekilde fırında pişirdiğimde oluyor..

patlıcan islim kebabı
içine her zaman yaptığınız köfte tarifini uygulayabilirsiniz..

malzemeler
1,5 kilo uzun kemer patlıcanı

500 gr kıyma
1 büyük kuru soğanın rendesi
karabiber
2 dilim bayat ekmek içi ufalanmış
bir tutam ince kıyım maydonoz
2 ym kaşığı zeytinyağ
tuz
Tüm malzemeyi karıştırıp iyice yoğurun ceviz büyüklüğünde yuvarlayın 200C fırında yağsız tepsiye dizerek pişirin.

Patlıcanları alacalı soyup uzun uzun dilimleyin tuzlu suya basın biraz bekletin yıkayın kurulayın sıvıyağda kızartın. İki patlıcanı artı şeklinde üstüste koyun ortasına pişen köfteyi koyup patlıcanların uçlarını üstte toplayıp dilimlenmiş domates kızarmış biber ve kürdanla tutturun bu aşamada üzerlerine kaşar peyniri dilimi koyabilirsiniz. Patlıcanları fırın kabına dizin. 1 ym kaşığı salçayı bir kase suda ezin tuz bir kaç damla zeytinyağı katıp karıştırın. Fırın kabına boşaltın. 200C fırında domatesler pişene kadar fırında tutun.

tatlısız olmaz elbet, tatlı olarak gül baklava ikram ettim. (bayramdan kalanları buzluğa kaldırmıştım bir gün öncede buzluktan çıkarıp, buzdolabına kaldırıp ertesi gün davet masasında servis yaptım)


30 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

kime niyet kime kısmet herkes kendi kısmetini yermiş:) sofradaki lezzetler harika görünüyor islim kebabı, börek hepsi hepsi ayrı güzel olmuş ellerine sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

canım bayılıyorum senın sofralarına ellerıne sağlık hepsı de nefıs,söylenecek söz yok ellerıne sağlık,yakın arkadasın da çok şanslıymış:)

Erguvan Vakti dedi ki...

Bu kadar emek boşa gitmemiş,dostlarınızla güzel saatler geçirmişsiniz ne güzel.
İyi haftalar,sevgiler:)

mutfagabuyrun dedi ki...

maşşallah canım.nasıl yetiştirdin bu kadar yemeği.yok yok yani masada.harika bir menü olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

gerçekten kime niyet kime kısmet olmuş.el açması börek favorim olsu.ellerine saglık.

CANBOGAZDAN dedi ki...

yine her biri birbirinden lezzetli gorunen nefis bir sofra olmus. islim kebabini davet sofralarina cok yakistiriyorum ben. ellerinize saglik. bana da beklerim, sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi ayrı güzel
ellerine sağlık berketin bol olsun canım neyseki akşamı kurtarmışsın güzel yemeklerini paylaşacak başkalarını bulmuşsun
mutlu bir hafta dilerim
sevgilerimle...

GÖNÜL dedi ki...

canım ne kadar güzel bir sofra hep derler hiç kımse kısmetini geri çeviremezmiş ne güzel emeklerin ziyan olmamış böyle bir sofrada kim olmak istemez nefis hele el açması börek maharetli arkadaşım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canım yine enfes bir menü ellerine
emeğine sağlık.Misafirler çok şans
lı öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

kimse kimsenin kısmetini yiyemezmiş:) herkeste kendi kısmetini yermiş:))
bende bir gün evvelden hazırlanıyorum herşey bir arada mümkün değil yetişmiyor çünkü değil mi canım:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

seni canı yürekten tebrik ederimm.
o güzelim salataya, böreğine !, dolmana !!!, humusuna !!
özel sevgilerimi yolluyorum :))
harikasın.

canimçektipişirdim dedi ki...

hersey çok güzel görünüyor özellikle elde açma börege bayıldım ellerine sağlık..

olsada yesek suzan dedi ki...

harika bir sofra olmuş ellerine sağlık, neyse ki boşa gitmemiş bu kadar emek , kalabalıkla yenen yemeğin tadı ayrı olur zaten sevgiler...

xcelis dedi ki...

Kaşıklık oluyor ya hani kepçe,tahta kaşıkları koyduğumuz onların arasında senin sihirli bi deyneğin var gördümmm saklama gördümmmm =) ellerin dert görmesin Rabim bereketini artırsın
iyi haftalar diliooomm Öpooommm =)

Unknown dedi ki...

Çok şey kaçırmışlar çooook :)) Eğer bloğu biliyorlarsa ve resimleri gördülerse çok üzülmüşlerdir eminim.

Herşey çok güzel, nefis görünüyor canım, ama aklım pastırmalı humusta kaldı, ellerine sağlık..

ihlamurcum dedi ki...

Müthiş bir ziyafet sofrası olmuş, ama değmiş.Resimlerde müthiş.Elinize sağlık

Unknown dedi ki...

ay ay ay neler kaçırmışlar,eminim bunları görseler çok üzülürlerdi.ama sonuçta hastalık,geçmiş olsun diyelim.ellerinize sağlık humusa ben de bayılırım şimdi canım çok çekti.

Gönülünce dedi ki...

Harika bir sofra kime niyet kime kısmet olmuş olsun sağlık olsun...Hepsi için ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

ebrulitatlar dedi ki...

Hepsi birbirinden nefis olmuş. Ellerine sağlık. Bereketli sofraların olsun inş. Sevgiler canım..

LEZZETİKRAM dedi ki...

ne güzel bir sofra olmuş ellerine sağlık ,Rabbimin bereketi eksik olmasın :)

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

nefis bir sofra görünüyor. bende çok seviyorum böyle sofra hazırlamayı ama tam bir gün mutfakta geçiyor tabi eee kolay değil bu kadar çeşit hazırlamak hele bu patlıcan kebabı beni benden alıyor yerken ama kızartma sırasında da beni benden alıyor...:)

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

senin şu sofralarına bayılıorum.. islim kebap ve açma börek bitirdi beni :) ellerine sağlık..

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Of of off diyorum... Ellerinize sağlık :)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhablar canim nefis olmus sofran ellerine saglik, her sey mükemmel, sevgiler.....

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Adaşım Sevalcim,
Her zamanki gibi yine döktürmüşsün.Hangisine bakıcağımı şaşırdım tek kelimeyle harika,Ellerine emeklerine sağlık.
Kime niyet kime kısmette yiyenlere nefis lezzetli bir sürpriz olmuş:)
Sevgilerimle...

evcilik dedi ki...

Sofran müthiş olmuş canım,ellerine emeğine sağlık,yapılışını koyduğun için de ayrıca teşekkürler,bu güzel sofradan bizde faydalanalım...
yiyenlere afiyet olsun,yiyemeyenlere de sağlık olsun..
sevgiler.

bırtutamkekik dedi ki...

rüya gibi bir sofra:)
kısmet işte...
gözlerimiz bayram etti sayenizde:)
sevgilerimle...
:))
ayşegül...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Siz neler neler yaptınız böylee ellerinize sağlık harika gözüküyor..

Egeden Tarifler dedi ki...

Harika bir sofra, ellerinize sağlık.

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

nefis görünüyor yemekler blogunda gezindikce tariflerinden alıyorum denemek için çok lezzetli görünüyor yemekler..

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe