10 Nisan 2011 Pazar

fırında havuçlu kabak mücveri ve ton balıklı meksika fasulye salatası

fırında havuçlu kabak mücveri
Kızartmaya nazaran çok daha hafif olan fırın mücverini, içindeki sebzeleri değiştirerek de yapabilirsiniz. Kalıp olarak ben dikdörten kalıbı tercih ettim. Erken fırından çıkardığım için içini tam çekmemişti. En son fırın derecesini düşürüp 15 dk. daha fırında tutsaydım daha iyi olacaktı. Bu şekliyle bile fena değildi :)

malzemeler
2 büyük kabak
2 büyük havuç
1 tane kuru soğan
2 tane taze soğan
3 küçük yumurta (büyük ise 2 tane)
1/2 paket kabartma tozu
1 çay bardağı ufalanmış beyaz peynir
bir tutam dereotu
bir tutam taze nane
4 ym kaşığı un
3 ym kaşığı zeytinyağ
1 çay kaşığı kurunane
karabiber
tuz

hazırlanışı
Kabak ve havucu kazıyın, rendeleyin. Suyunu sıkın karıştırma kabına alın. Diğer malzemeleride küçük doğrayıp kabaklara ekleyin. diğer malzemeleride karıştırma kabına alarak iyice karıştırın. Hafif yağladığınız kalıba yayın. 220C fırında turboyu çalıştırmadan pişirin. İsteğe bağlı fırına sürmeden önce 1-2 ym kaşığı kaşar peyniri rendesi serpebilirsiniz.


ton balıklı meksika fasulye salatası
İçindeki malzeme uyumuyla da oldukca lezzetli bir salata oldu.

malzemeler
1 büyük kutu ton balığı
1,5 su bardağı haşlanmış meksika fasulyesi
2 adet sivri biber
1 çay bardağı tane mısır
bir tutam maydonoz
1 büyük limonun suyu
2 ym kaşığı zeytinyağ
tuz
karabiber

hazırlanışı
Meksika fasulyesini  karıştırma kabına alın. Ton balığının yağını iyice süzün ve fasulyelerin üzerine dökün. Maydonozu ve biberi ince kıyın. (Biberden biraz ayırıp süslemesi için kullanabilirsiniz) diğer malzemeleride ekleyip karıştırın. Servis tabağına alarak üzerine biberleri serpip fesleğen, maydonoz yada taze nane yaprağı koyarak süsleyin.

26 yorum:

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık geçen gün evde senin yaptığın gibi mücver yapmıştım ve yayınlamayı düşünüyordum çok güzel görünüyor ayrıca fasulyen de harika sevgilerimle...

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm salatada güzel ama mücvere bayıldım ne güzel kızarmıs sanki tavada yapılmıs gibi:)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

canim her ikiside enfes görünüyor..özellikle firinda kabak mücverini bizde cok severiz, cok hafif ve cok lezziz..ellerine emegine saglik..cici bir hafta diliyorum

necla dedi ki...

görüntüleri çok güzel ellerine sağlık dediğin gibi kızarma ile uğraşmak hem sıkıcı hemde zararlı böylesi daha bir pratik olmuş denemek lazım..

Adsız dedi ki...

AMA BUNLAR ÇOK GÜZELLL.ELLERİNE SAĞLIK...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

ELLERINE SAGLIK CANIM,FIRIN DA MUJVER BU HALIYLE HAFIF VE NEFIS OLUYOR. MUJVERI BEN DE AYNI SEKIL DE FIRINDA YAPARIM VE COK SEVERIZ.SALATA DA NEFIS OLMUS.
SEVGILERIMLE...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bende birkere fırında denemiştim...içinin fazla pişmediğini görünce bir dahada denemedim ama dediğiniz gibi ısıyı azaltıp denenebilir....kesin lezzetlidir, emeğinize ve ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Selam canım
bende mücveri fırında seviyorum ve havuç- patates- kabak karışık yapıyorum eline sağlık görüntü de çok güzel afiyet olsun
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

her ikiside harika canım ama salatayı ben alsam dahada harika olacak.ellerine sağlık.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

sabah sabah ne bunlar çok güzel görünüyor..ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık ikiside birbi
rinden leziz.Fotoğraflar canlı gibi
öpüyorum.

CMOS dedi ki...

ikiside birbirinden lezziz görünüyor! ellerine sağlık =)

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM MÜCVERİ FIRINDA HİÇ DENEMEDİM AMA NEFİS GÖRÜNÜYOR..
ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

Disalce dedi ki...

fotoğraflar ne kadar harika görünüyor....nefisss.....ellerine sağlık.

Nilgün dedi ki...

Mücverleri fırında daha çok seviyorum. Yağsız ve sağlıklı, ton balığı ise nereye girse yakışıyor tabii sevenler için. Ellerine sağlık,iyi haftalar..

yedirenk dedi ki...

canımcım iki lezzetinde ye beni diyor:)ellerine sağlık...

Aycan dedi ki...

ikisi de çok nefis görünüyor.OFFF OFFF.

Narince dedi ki...

Benim de ellerim fesleğen kokuyor bugün, makarnaya kattım. Miss miss!

Unknown dedi ki...

Fırında hem hafif hemde sağlıklı oluyor.
Salatada nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

dokuzuncubulut dedi ki...

Nasıl güzel duruyorlar, sunumlarına bayıldım. Her ikisini de çok severim, ellerine sağlık olsun.
Sevgiler:)

ebru dedi ki...

abla ellerine sağlık.

resimler çok güzel. özellikle de salata.
ben de bu meksika fasulyesini dnemek istiyorum ama bir türlü nasip olmadı...

Baharcicegi dedi ki...

Firinda daha bir citir ve daha bir hafif oluyor bende firinda yapiyorum saltanda bahar gibi renkli nefis olmus eline saglik

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık muhteşem lezzetler..

sibelyalcincom dedi ki...

Yine bloğunuza girince süper görüntülerle karşılaştım:))) ellerinize sağlık

Serap Uzun-karakazandan dedi ki...

Üfff;süper görünüyor,ellerine saglik.

Sevgiler.

GÖNÜL dedi ki...

çok nefis fırın da hem hafif hem lezzetli oluyor senin terifin daha zengin deneyeceğim sevgiler

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe