12 Nisan 2011 Salı

kıymalı ıspanak, etli kuru fasulye, patatesli patlıcan yemekleri

etli kuru fasulye
Tencere yemeklerine kaldığımız yerden devam ediyoruz:) Ekmeği bana bana yediğimiz mis gibi yemeklerimizden:)

malzemeler
1 su bardağı dolusu kuru fasulye
2 adet kuru soğan
2 adet domates
(yada yazdan hazırlanmış yarım su bardağı domates)
200 gr kuşbaşı et
(kemikli parça et de olabilir)
1 küçük ilikli kemik (opsiyonel)
1,5 ym kaşığı salça (tercihen biber salçası)
3 ym kaşığı zeytinyağ

hazırlanışı
Kuru fasulyeyi akşamdan ıslatın. Ertesi gün suyu süzün. Soğanın kabuklarını soyun yemeklik doğrayın zeytin yağında soteleyin eti ve kemiği ekleyin kavurmaya devam edin. Domateslerin kabuklarını soyup minik doğrayıp tencereye ilave edin biraz soteleyip salçayı ekleyin karıştırın. Fasulye ve 4 su bardağı su ekleyip orta ateşte pişirin Ocaktan inmeye yakın tuzunu ekleyin. Düdüklü tencerede daha kısa sürede pişirebilirsiniz suyunu daha az kullanın. Ben kuru fasulyeyi düdüklüde pişirmiyorum çünkü iki kez düdüklüde yaktım suyunu ayarlayamadığım için:)
kıymalı pirinçli ıspanak yemeği
malzemeler
1 poşet ıspanak (500 gr)
100-200 gr kıyma
1 çay bardağı pirinç
1,5 ym kaşığı salça
2 su bardağı su (pirinç suyu çekeceği için)
1 büyük kuru soğan
3 ym kaşığı zeytinyağ
tuz

hazırlanışı
Soğanı yemeklik doğrayın zeytin yağında soteleyin kıymayı ekleyin kavurun salçayıda ilave edin karıştırın. Yıkayıp doğradığınız ıspanakları, tuzu ve pirinci ekeyip karıştırın. Su yu da ekleyip kaynadıktan sonra ocağın altını kısın ve pişirin.

kıymalı patatesli patlıcan yemeği
malzemeler
3 adet büyük boy patlıcan
1 tane orta boy patates
2 adet domates
1 adet sivribiber
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
200 gr kıyma
1 ym kaşığı dolusu salça tercihen biber
3 ym kaşığı zeytinyağ
karabiber
tuz
bir çimdik kimyon

hazırlanışı
Soğanı yemeklik doğrayın yağda soteleyin. Kıymayı ekleyip kavurun domatesleri minik doğrayıp biraz kavurun salçayı ekleyin karıştırın. Patlıcanları alacalı soyup kuşbaşı doğrayın tuzlu suda biraz bekletin süzün yıkayın tencereye ekleyin. Patatesin kabuğunu soyun yıkayın kuşbaşı doğrayıp tencereye ilave edin. Baharatları da ilave edin. Sebzelerin hizasına kadar su ekleyin. Kaynadıktan sonra ocağın altını kısın ve pişirin. 

18 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hangisi baksam harika görünüyor canım.olsada yesem şimdi dedim.ellerine sağlık.öpüyorum.

Şehnaz dedi ki...

yemeklerin hepsi birbirinden enfes .hiçbirine hayır diyemem..ellerine sağlık tatlım..

Hayatın Tatları dedi ki...

güyaaa diyet olsun diye dikkatli yemeye çalışıyorum eve ekmek almıyorum. Kiii kepekli ekmek yiyeyim diye. Ama şimdi 1 ekmekk olsun hepsini siler süpürürüm hepside acayip iştah açıcı görünüyorlar. ellerine sağlık

YeMeK vAkTi dedi ki...

aldım elime kutu colamı grissinimi blog dolaşmaya çıktım.Yoksa krize sokuyorsunuz beni :)Ellerine sağlık canım kuru istedi canım ilk defa:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

HEPSİDE ÇOK NEFİS ELLERİNESAĞLI CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyorlar :)

yedirenk dedi ki...

canım hepside birbirinden leziz olmuş,ellerine sağlık...

Hayat Penceremden dedi ki...

Hangisine bakıcağımı şaşırdım hepsi harika ellernize sağlık

Unknown dedi ki...

Canım hepsi birbirinden leziz ve şık ellerine sağlık öpüyorum.

sevtap(karabidikim) dedi ki...

süper görünüyorlar vallaha ellerine kollarına sağlık.

Unknown dedi ki...

tam bir ziyafet bu hımmmmm

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım gerçekten çok kıvamlı görünüyor yemekler hmmm.
sevgiler

susamcorekotuFeriha dedi ki...

hepsi birbirinden nefis,ellerin dert görmesin,evinizin bereketi daim olsun,sevgiler

Lezzet sarayı dedi ki...

mmm hepsi harika görünüyor.ellerine sağlık.

Aycan dedi ki...

Hepside çok nefis görünüyor.İ,nsanın canı çekiyor yahu.


Sevgiler;

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

özellikle salça kıvamları pek yerinde olmuş sanki.....enfes görünüyorlar ellerinize sağlık..

ebru dedi ki...

abla hepsi birbirinden güzel görünüyor.

ellerine sağlık. Karnım gurulduyor şimdi olsada yesem :))

dokuzuncubulut dedi ki...

Nefis görünüyorlar nefis...
Ben bunları kaçırmışım.
Hepsi de çok sevdiğimiz yemekler, ellerine sağlık olsun.
Sevgiler.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe