3 Nisan 2011 Pazar

kremalı brokoli, tavuk suyuna domatesli şehriye, sebzeli mercimek çorbası

Ne zamandır bekleyen dumanı tüten çorbaları yaz iyice gelmeden yayınlamak lazım:)
ayrıca;
hayatın tatları beni mimlemiş:) Buzdolabımın üzerinde temizlik olduğu için görüntüleyemiyorum:) üzerinde sadece kızımın ve oğlumun resmi iki tane Çanakkale'nin magneti birde Cide ve Paris'in magneti var. magnetleri seviyorum...
kendisine teşekkür ediyor ve sevgilerimi yolluyorum:)
kremalı brokoli çorbası
malzemeler
1 adet küçük brokoli (500gr)
2 ym kaşığı un
2 ym kaşığı zeytinyağ
1,5 lt su
1 kutu krema (200ml)
tuz

kremalı brokoli çorbası
hazırlanışı
Yağla unu kavurun. Temizleyip küçük parçalara ayırdığınız brokolileri tencereye alıp üzerine suyu ve tuzu ekleyin. Brokoliler yumuşayana kadar pişirin. Blendırdan geçirin. Kremayı ekleyin kaynadığı zaman ocaktan alın sıcak olarak servis yapın.

sebzeli mercimek çorbası
Bu güzel tarifi okuyucularımdan sevgili Zeynep Hanım  süzme mercimek çorbasına bıraktığı güzel yorumla önermişti, bende tarifini uyguladım ve çok beğendim. Kendisine tekrar çok teşekkür ediyorum:)

malzemeler
2 ym kaşığı zeytinyağ
1 ym kaşığı un
1 orta boy kase kırmızı mercimek
2 lt su
2 küçük patates
1 orta boy kabak
1 orta boy kuru soğan
1 orta boy havuç
tuz

hazırlanışı
Unu zeytinyağında kavurun. Temizleyip küçük doğradığınız sebzeleri, temizleyip yıkadığınız mercimeği una ekleyin üzerine su ve tuz döküp mercimekler eriyene kadar pişirin. Blendırdan geçirin. Üzerine 1 yemek kaşığı tereyağında kızdırdığınız kuru nane (1 tatlı kaşığı) ve toz biberi (yarım çay kaşığı) dökün. Sıcak olarak servis yapın.


tavuk suyuna domatesli tel şehriye çorbası

malzemeler
2 tane domates
1 ym kaşığı salça
5 su bardağı tavuk suyu
1 su bardağından biraz az tel şehriye
1 ym kaşığı tereyağ yada zeytinyağ
bir tutam ince kıyım maydonoz
tuz

hazırlanışı
Domatesleri rendeleyin. Yağda soteleyin salçayı ekleyin kavurun üzerine tavuk suyunu dökün su kaynadığında şehriyeleri ekleyin şehriyeler yumuşayana kadar pişirin ocaktan alın moydonozu ekleyin karıştırın. Sıcak olarak servis yapın.

25 yorum:

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

çorbalar çorbalar,hepsine bayılırımmm:).benim en sevdiğim yemeklerdendir.hatta çocukken bile annem kızım ne istersin dediğinde sadece çorba isterdim .ellerine sağlık tatlım.fotolar çok orjinal çıkmış harika görünüyor.

Unknown dedi ki...

Canım çorba ve sunumlar harika elleri
ne sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

sıcacık çorba kokuları buradan mı geliyormuş:)ellerine sağlık her zaman baş tacıdır çorbalar...

canimçektipişirdim dedi ki...

çok severim çorba içmeyi.hepsi birbirinden güzel olmus ellerine sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

Kışın çorbasız bir sofra düşünemem hepsi çok güzel ve besleyici olmuş sunumlar da harika ellerine sağlık canım.

yedirenk dedi ki...

canım nefis ellerine sağlık...

Özgen dedi ki...

3 çorban da harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık çorbayı yaz kış eksik etmiyorum soframızdan sevgilerimle...

Baharcicegi dedi ki...

sicacik dumani üstünde tüten bu nefis corbalari sakir sakir yagan yagmurlu bu kapali havada icip icimi istimak isterdim sunumlar cok güzel eline saglik

Nilgün dedi ki...

Çorba çeşitlemelerin harika olmuş. Ellerine ve emeklerine sağlık. Hayırlı haftalar..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bugünlerde keyifle yenecek çorbalar olmuş...ellerinize sağlık...

GÖNÜL dedi ki...

çorbaları çok severim hepsi birbirinden leziz ellerine sağlık

CMOS dedi ki...

hepsi birbirinden lezziz gözüküyor=)

Hayatın Tatları dedi ki...

şu an hastayım ve evde yatak döşek yatıyrum. Fazla değil şu çorbalardan biri olsa yeterdi bana. :) kendimi toprlayım bende kendime bir tel şehriye çorbası yapayım bari.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çorbalar da sunumlar da süper ellerine sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Offf ama offf havalarda tam sıcak sıcak çorba içmeklik.
Fotoğraflar çok güzel,sunum çok güzel,çorbalar zaten güzel.
Ellerine sağlık cnaım
Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım çorbalardan çorba beğen postu olmuş bu:)

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Ücü bir yerde, hepsi nefis görünüyor. Sevgiler...

Bayram Kombesi dedi ki...

Ne yaptin sen canim yaaaaaa. Boyle guzel corbalar bir arada sunulurmu! Vallahi hepsinden canim cekti. Ellerine saglik, harika gorunuyorlar.

dokuzuncubulut dedi ki...

Fotoğraflar da, tarifler de nefis olmuş. Havalar tekrar soğumuşken denemek lazım hemen:))
Ellerinize sağlık olsun...

Narince dedi ki...

Hastalara şifa! Biz yaz da gelse çorba arıyoruz zaman zaman. Şöyle mideyi yumuşatmak için, ellerine sağlık canım.

Tümay Öztürk dedi ki...

benim gibi bir çorba canavarı için hepsi harika:) Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

çorbalar harika sıcak sıcak ne güzel gider,ellerine sağlık.blogun çok güzel şöyle bir gezdim,izleyicin oldum.sevgilerimle.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Şu saatte bu güzel fotoğraflara bakılır da insanın karnı acıkmaz mı, nefis görünüyor hepsi, birer kase alıp kaçıyorum hepsinden de, elleriiiiiine sağlııık canım benim =)

Ferkay dedi ki...

Bayılırım çorbaya harika görünüyorlar
Sevalcim kaşığımı uzatıp içmek istedim.
Ellerine sağlık canım.

Yeşim dedi ki...

Neffis görünüyor her biri :) ellerine sağlık canım benim.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe