15 Nisan 2011 Cuma

gülhan'ın çay sofrası

Çiçeği burnunda anne, olan sevgili arkadaşım Gülhan'ın tatlı kızını görmeye gittiğimizde bizler için hazırladığı güzel sofrası..  Naz bebeğe sağlıklı, mutlu uzun bir ömür diliyorum:) Aramıza hoşgeldin bebek.. sefa getirdin..
cevizli katmer açma
çay sofralarınıza, gün sofralarınıza güzel bir seçenek

malzemeler
1 çay bardağı sıvıyağ
1 pk maya
2 su bardağı su
aldığı kadar un
1, 5 çay kaşığı tuz

hazırlanışı
Malzemeleri karıştırın ele çok hafif yapışacak şekilde,  oldukca yumuşak hamur yoğurun. 2 beze yapın. 10-15 dk. dinlendirin. Bezeleri elinizle yaklaşık yufka boyunda açın üzerine sıvıyağ sürün kırılmış ceviz serpin. Uç kısımlarından tutarak orta kısımda birleştirin kare şekline getirin. 10 dk daha bekletin. Yufkayı dört parmak genişliğinde kesin büküp büküp yağlı tepsiye dizin. İkinci bezeyede aynı işlemi uygulayın. 200C fırında pişirin.

nefis beyaz peynirli börek


çay soframız

vee ev yapımı lahmacun

Gülhan'ın miktarları o kadar çok ki, çünkü bütün ev ahalisi damatlar, gelinler, torunlar, misafirler düşünülerek yapılmış mesala un 4 kilo, kıyma 2 kilo gibi... Bu miktarlar çok kalabalık olmayınca fazla gelebilir ve ilk deneyecek olanlarda  miktarları azaltıp ayarlayamayabilir zorluk çekilmemesi için daha önce yaptığım lahmacun linkine yönlendiriyorum..

yinede yazacak olursak;
4 kilo un
1 kilo süt
maya
tuz

yumuşak hamur yoğruluyor (süt yeterli gelmezse kıvamını su ile ayarlayabilirsiniz) mayalanması için biraz bekletin.

2 kilo kıyma
1 demet maydonoz
8 adet yeşilbiber
5 diş sarımsak
3 ym kaşığı biber salçası
4 ym kaşığı domates salçası
1 pk domates püresi
7 tane kuru soğan
1 su bardağı sıvıyağ
tuz

sebzeleri rondada kıyın, diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın hamurdan küçük bezeler yapıp açarak iç malzemeden yayın 200C fırında pişirin.

39 yorum:

tuem dedi ki...

naz bebiş hoşgeldi :)sofranın hepsi çok güzel ama en güzeli börek gözüküyor ben böylee yapamıyorum...

Nilgün dedi ki...

Gülhan hanımın misafirlerine verdiği değer belli. Ne kadar uğraştırıcı şeyler hazırlamış öyle. Ellerine sağlık, yemiş olan herkese de afiyet olsun..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Naz bebeğin annesine kocaman bir maşallah ne güzel ir masa hazırlamış öyle..:)

Lezzet sarayı dedi ki...

harika bir çay softası olmuş.Gülhan'ın ellerine sağlık.

Eya dedi ki...

Böyle güzel sofralari keyifli kilan paylasilan dostluklar...ne güzel bir masa, sevgiler

zehra

lezzettabağı dedi ki...

GÜLHAN HANIM SEVGİLİ NAZ I GÜLE GÜLE BÜYÜTSÜN. HERŞEY GÖNÜLLLERİNCE OLSUN . SEVGİLİ ARKADAŞIM, SOFRALAR ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR BÜTÜN TARİFLERİNİ ZEVKLE OKUYORUM. BAZEN HER YAZINA YORUM YAZAMIYORUM KUSURA BAKMA. BLOĞU SADECE İŞYERİNDEYKEN AÇABİLİYORUM EVDEN MAALESEF BEN VE KIZLARIM BLOGLARA HALA GİRİŞ YAPAMIYORUZ. SEVGİYLE KAL.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Naz bebege ailesiyle bir arada mutlu yillar diliyorum.Annesinin de eline emegine saglik.Masadaki tum lezzetler harika gorunuyor.Paylastigin icin de tesekkurler canim.
Sevgilerimle...

Özgen dedi ki...

Canımharika bir sofra mükemmel görünüyor sevgiler hayırlı cumalar...

keskinli dedi ki...

Naz bebek hos gelmis sefa getirmis Rabbim hayirli uzun ömür versin arkadasinizda sizlere mükemmel ötesi ziyafet cekmis yani ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

Woow! sevgili Gülhan ne kadar marifetliymis, döktürmüs vallahi :)) enfes lezzetler, ellerine emegine saglik arkadasinin..sizlerede afiyetler olsun :)) sicacik sevgiler

GÖNÜL dedi ki...

senin sitene baktıkça iştahım artıyor ne güzel tarifler :)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfesss hazırlayanın ellerine sağlık...

ebru dedi ki...

minik bebek hoşgelmiş...
allah analı babalı büyütsün inş.

abla bu çay sofralarınıza bayılıyorum. Arkadaşının ellerine sağlık..

canimçektipişirdim dedi ki...

hepsi birbirinden güzel ama açma en güzelleri:)

anneanneninemekleri dedi ki...

Hepsi çok güzel ben cevizli katmeri yarın deniyeceğim,ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

gülhan hanımın ellerine sağlık canım.herşey çok güzel görünüyor.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bebişe Allah uzun ömür versin.Birbirinden güzel lezzetler hazırlamış arkadaşın..
Ellerine sağlık
Sevgiler canım.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

uff uf yok yok maşallah sofrada nefis görünüyor hepsi de, ama ben lahmacunu gördüm ya orada durdum kaldım =)

Banu dedi ki...

Canım uzun bir aradan sonra merhaba:)) Nefis bir çay sofrası olmuş hımmm hepsi birbirinden harika orada olmayı isterdim ellerine sağlık afiyet şeker olsun...

ÇİĞDEM dedi ki...

Böyle bir sofrada mide fesadından gitmişsinizdir umarımm:(
ŞakaŞaka ÇOK amaÇOOKK kıskandığımdan :))))))))
Ellerinize sağlık Afiyetler olsun

Narince dedi ki...

Sana uğramak bana iyi gelmiyor, iştahımı açıyorsun bilesin:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel olmuş ama, ben cevizli katmer açmaya bayıldım...
Naz bebeğin annesinin ellerine sağlık olsun...

muhabbetsofrasi dedi ki...

güzel sofralarda keyifli sohbetlerin tadına doyum olmaz

bu sofrada onlardan biri belli

bebişe hoş geldin, annesine de eline sağlık olsun diyorum :)

Ferkay dedi ki...

Hepsi çok güzel görünüyor Cevizli katmer açmayı beyendim.
Nazbebeğe hoşgeldin diyorum.
Annemizin ellerine sağlık.
Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Hepsi de harika görünüyor! Herhalde yiyenler bayılmıştır. (Söylediğin şeye alınmadım merak etme, sadece öyle bir iddiam yok ve ortalıkta insanların "ben gurmeyim" diye gezinmesi veya yemekle ilgili herkese gurme etiketi yapıştırılmasından rahatsız oluyorum o kadar.)

çeşnici Handan dedi ki...

Naz bebeğe uzun bir ömür dilerim. Sofra süper nefis şeyler var hazırlayanların ellerine sağlık sizlere de afiyetler olsun.

Baharcicegi dedi ki...

Naz bebege saglikli uzun ömürler dilerim,gülhan hanimcinginda ellerne saglik birbirinden nefis lezzetler yapmis afiyet olsun yiyenlere

lezzet-i mekan dedi ki...

vallaha, harika bir sofra olmuş hepsi birbirinden lezzetli görünüyor, o sofrada insan yiyip yiyip doymamak ister. yapanın ellerine sağlık, yiyeyenlere şifa olsun. iyi akşamalar dilerim sevgiler.

figen dedi ki...

gulhanim hersey cok guzeldi lahmacunun , acmanin tadi damagimda kaldi ellerine saglik.Elifim nazilim elif nazim hosgeldi safa getirdi optum:)))))

susamcorekotuFeriha dedi ki...

HEM BEBEK HEM BEREKETLİ LEZZETLİ SOFRA! MAŞALLAHI VAR:)BEBEK HAYIRLI OLSUN,SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor hepsi. Arkadaşına kocaman bir Maşallah diyorum. Güle güle büyütsün bebeğini..

Hayatın Tatları dedi ki...

offff bea... süper bir masa olmuş. sizlere de afiyet olmuştur. ben en çok çay davetlerini seviyorum pastalar börekler tam benlik...:)

Bayram Kombesi dedi ki...

gulhan in ellerine saglik, naz bebekte hos gelmis dunyamiza.

Egeden Tarifler dedi ki...

Çok güzel bir sofra olmuş hazırlayanın ellerine sağlık, paylaşana teşekkürler :)

Gönül Mutfağı dedi ki...

bu sofrada ben de olmak isterdim!Nefis!!!Arkadaşının ellerine sağlık.Güle güle büyütsün bebişini..

esra dedi ki...

Canım benim unutulmamak güzel..Bende seni unutmuş değilim..HAYATIMDA HER ŞEY YOLUNDA ELHAMDÜLİLLAH..BİRAZ YOĞUN GEÇİYOR GÜNLERİM..SEN NASILSIN?

gelibolu17 dedi ki...

sofra süper canım,hazırlayanların emeğine sağlık...Naz bebeğede hayırlı uzun ömürler dilerim,sevgiler,selamlar :)

Unknown dedi ki...

marifetli arkadaşının ellerine sağlık sizede afiyet olsun öpüyorum canım arkadaşım esenkal

çiğdem dedi ki...

Resimler ne kadar iştah açıcı olmuşş Eminim lezzetleride öyledir.Ellerinize sağlık

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe