31 Ekim 2012 Çarşamba

korsan pasta

korsan pasta
Ekimin ilk haftası oğlumun doğum günüydü. Ben bu sene doğum günü kutlamasından yana olmasamda aklı daha da eren oğlumun ısrarları tavan yaptı. Evde  çok kalabalık olmayan, minik bir partiyle kutladık. Pastasını elimden geldiğince oğlumun hoşuna gideceği şekilde yapmaya çalıştım. Tabi gönül istiyor bol karakterli ve hareketli pastalar yapmayı ama olmuyor:) Oğlum çok beğendi pastasını tabi arkadaşlarıda:) arkadaşlarının anneleri korsan nerede diye sorsalarda, bizim coşkumuzu bozamadılar:)

Pastanın enteresan kısmı kaplamasının marshmallowdan yapılması. Şeker hamurunu burada temin edemiyorum kendim yapmaya da üşeniyorum;) internette de dolaşan bu kolay hamuru bari yapayım dedim. Gerçekten çok kolay.. Sizlerle püf noktalarını paylaşmak istiyorum. Öyle aman aman bir işi yokmuş vede zorluğu.. Microwave fırınınız varsa işiniz çok daha kolay anında eritip pudra şekeriyle yoğuruyorsunuz. Ama ben kullanmadım ilk denemeyi benmari usulu yaptım.

300 gr marshmallow
1 çimdik tuz
4 ym kaşığı su
700 gr elenmiş pudraşekeri
marshmallow şeker hamuru

Marshmallowu benmari usulu eritin, tuz ve suyu ekleyip karıştırın. (Çok çok yapışkan oluyor kızgın güneşte ayakkabınıza yapışan sakız misali:) Pudra şekerini azar azar ekleyip kaşıkla karıştırın. Hamur toparlanmaya başlayınca pudra şekerini azar azar ekleyerek elinizle yoğurmaya başlayın. (şekerin hepsini kullanmadım) Elastik ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun. Strece sarın. 24 saat hamurun dinlenmesi gerektiği söyleniyor ne kadar geçerli bilemiyorum bende söz dinledim ve beklettim. Ertesi gün hamur öyle bir kurumuş ki açmak ne mümkün..

Telaş yapmıyoruz hemen microwave atıp bir iki çeviriyoruz yumuşacık bir kıvam alıyor az pudra şekeri ekleyip bir iki çeviriyoruz ipek gibi hamurumuz hazır.. Hamur açar gibi pudra şekeri serpip açıyoruz. Pastamızın üzerini kaplıyoruz. Bu esnada hamur sarsamda  yine kurudu panik yok yine microya atıp yumuşatıyoruz istediğimiz rengi ekleyip biraz pudra şekeriyle yine yoğuruyoruz. Modellemesine geçiyoruz:)

marshmallowlu şeker hamurlu korsan pasta

pandispanyası için aşağıdaki malzemeleri 26 cm.lik kalıba kullandım.
6 yumurta
5 ym kaşığı kakao
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı portakal suyu
2,5 su bardağı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya

ara katı ve üst katına çikolatalı ganaj ayrıca ara katına bol çikolata parçacıkları ve antep fıstığı kullandım...

canım oğlum, paşam; sağlıkla, mutlulukla başarıyla çok çok çok uzun senelere inşaAllah....







17 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Canim benim oglunun yeni yasi ona bol bol mutluluk getirsin insallah,saglikli nice yillari olsun,past ise harika ama ben sen anlatirken strese girdimkola desende zor gibi yapiskan oldugundan kaldiki bende mikrowelle yok,olsun yinede o kadar anlatmissin emegine saglik,isine yarayacak bir sürü insanin,bizim üc numaraninda Aralik ín ilk haftasi belki bende bu örnekten yararlanabilirim ama ne kadar zor oluyor tahmin edersin,üc cocuk hepsi senden birsey ister,ev isi ve misafir olayi,beni epey hirpaliyor,ama saglik olsun diyorum hep...daha bu aksam bir parti olayini daha atlattik,halloween gezisi yaptilar cocuklar bizde arkadasimla yemek yedik,güzeldi,uzattim galiba simdi oturdum ama daha fazla dayanamicam sirtim agriyor yorgunluktan,seni ve cocuklarini cok öptüm ben!

Unknown dedi ki...

Seval'cim Rabbim oğluna sağlık,huzur,
mutluluk dolu güzel bir ömür versin.pasta çok şirin olmuş ellerine
sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

İyi ki doğmuş Paşa :) ve bence pasta da çok şirin olmuş bayıldım :) ellerine sağlık..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş,paşaya iyi seneler.sevgiler

Deniz dedi ki...

Sağlıklı, mutlu, nice seneler dilerim sizlere. Pastası çok güzel olmuş. Ben de marshmallow kullanarak şeker hamuru yapmıştım. Benmari usulü yapıldığında biraz iş çıkarabiliyor ama sonuca değiyor. Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

GÖNÜL dedi ki...

bayıldım çok şeker olmuş oğluşunun doğum gününü kutlar sizler ve sevdikleriyle nice uzun yıllar dilerim sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım benim,
sağlıklı,mutlu,başarı dolu yaşlar oğluşunla olsun inşallah.

pastan nefiss,ellerine sağlık.

kocamannn,

sevgilerimle,şeri...

nevininyemekleri dedi ki...

Allah evladınıza mutlu sağlıklı huzurlu ve hep sizinle kutlanacak yaşlar nasip etsin inşallah. Sevgilerimle:)

evcilik dedi ki...

Canım oğluşunun yeni yaşı kutlu olsun,Allah uzun uzun ömürler versin,bu ay benim oğlumunda doğumgnüydü,bizde son anda bir partiyle kutladık ama bu pastayı görse tekrar bir kutlama ister eminim..
Bu arada marshmalow buralarda yoktur ama acaba yapımı varmı??
ellerine sağlık tekrardan,
sevgiler.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çok güzel olmuş, bayağı uğraştırıcı, ellerinize sağlık. Nice mutlu, sağlıklı senelere.

nergis mevsimi dedi ki...

Nice mutlu,başarılı yıllar oğlunuza.Pastası da çok güzel olmuş,eline sağlık.Böyle renkli,güzel pastaları gördükçe keşke benim oğlumun çocukluk yıllarında da bu malzemeler olsaydı diye düşünmeden edemiyorum.Sevgiler.

ebru dedi ki...

sevgili Seval paşaya nice yıllara. Allah'ım sağlıklı, mutlu bir yaşam nasip etsin. Pastada harika görünüyor. Ellerine sağlık.

Blog; Maydonoz by Nalan dedi ki...

Dogum gününüz kutlu olsun. Nice saglikli uzun yaslara. Pastaniz cok hos. Verdigini marshmallowlu şeker hamuru da cok ilgimi cekti. Ayni tarzda pastayi bende 3 yil once seker hamuru kullanarak yapmistim. Sonucdan cok keyif almistik! Benim ki de burda
http://maydonose.blogspot.nl/2009/05/4ncu-yas-gunu-pastasi.html
Ellerinize saglik!

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine ve emeğine sağlık. Çok şirin bir pasta olmuş. Kuzu nasıl da mutlu olmuştur. Doğum günü kutlu olsun. Sağlık, neşe, huzur ve başarı getiren bir yıl olsun inşAllah.
Sevgiyle kal.

Aicha Dalgic dedi ki...

www.fraise-framboise.blogspot.com

bende denicem çok lezetli
gorunuyor
harika bir fiki rellerinze saglik


bana da beklerim ^^

bisou bisou

www.fraise-framboise.blogspot.com
www.fraise-framboise.blogspot.com

Mutfak Dili dedi ki...

Canim ogluna saglik mutluluk hayirli uzun omur diliyorum,..
Pasta cok guzel gozukuyor. Aslinda seker hamurunu sevmedimm ama eger evde yapildiysa farkli tadi vardir..
Eline saglik olsun canim..\

Adsız dedi ki...

Seker hamurunu renklendirmek icin ne kullaniyorsunuz?Siyah rengi nerden bulabilirim?

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe