9 Ekim 2012 Salı

etli türlü

Tencere yemekleri, sofralar kurmasam da doğru düzgün misafir ağırlamasam da eksik olmuyor bizim mutfak da. Allah'da eksik etmesin.. Türlü, sebze seven biri için ideal bir yemek. İçinde bamya da olunca tadından yenmez hani, hele  güveçte de pişmişse.. Güveçteki hüsranlarımı da sormayın gitsin, bir türlü güveci tutturamadım en son aldığım toprak tencerem şu an saksı işlevini görüyor.. 2-3 saat fırında yağlayıp pişirmeme rağmen bir ağır koku yemekte.. İyi bir güveç istiyorum nasıl seçmeli nereden bulmalı bilemiyorum.. Benim yemeğimde bamya yok elinizin altında bamya varsa içine bir avuçta  bamya atıverin, ölçüler yine az ev ahalisinin sayısına göre miktarlarda oynayabilirsiniz.. 
etli türlü yemeği
malzemeler
1 tane kabak
1 tane patlıcan
1 tane patates
1 tane kapya biber
1 tane sivri biber
1 avuç taze fasulye
2 tane domates
2 tane kurusoğan
2 diş sarımsak
1 ym kaşığı salça (ev yapımı kullandım tadı çok farklı oluyor)
3 ym kaşığı zeytinyağ
200 gr kuşbaşı et
hazırlanışı
Sebzeleri soyun yıkayıp kuş başı doğrayın. Soğanları ince kıyın zeytinyağında soteleyin etleri yıkayıp üzerine ilave edin. (et yıkanmaz densede ben yıkıyorum) beraber kavurun. Domateslerin kabuklarını soyup küçük doğrayın etlerin üzerine ekleyin biraz soteleyip salçayı ekleyin körpe fasulyeleri de ekleyip biraz kavurun. Sebzelerin hizasına kadar su ekleyip 20 dk. pişirin. Diğer sebzeleri ve tuzunu ekleyip, sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin. (suyu kontrollü koyun sebzelerde kendi suyunu salıyor)
 etli türlü

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Yemek süper görünüyor.

Emirlehayatguzel dedi ki...

Ellerinize sağlık,
Ben de türlüyü çok severim ve sık sık yaparım,
Eşim de,ben türlü yaptım deyince her defasında kaç türlü diye espiri yapar :)

Size afiyet olsun,
Sevgilerimle,

emirlehayatguzel.blogspot.com

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar..

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

resimlerinize hayranım..ben de güveçte pişen yemekleri çok severim.ben sırsız toprak güveç kullanıyorum..sırlı güveç bir dönem kullandım çok kötüydü..yemek o kadar gel beni ye diyor ki:))sevgiler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevalcim merhabalar,bende dün pisirdim türlüyü nefis olmustu,ama neden nefisti biliyormusun malzemelerin hepsi(kuru sogani ve zeytinyagi haric) Türkiyden hemde köy pazarindan! Yoksa daha evvel hic bu kadar tatli olmamaisti,seninde ellerine saglik,evet ya sulu yemek olmadan olmuyor hele hele tencerenin dibi göründüyse insanin durmadan yemek yapasi geliyor,öptüm seni cok!

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, suyundan biraz daha koydun mu ekmeğinide bana bana yedin mi ohhhh değme keyfime :)) Sevgiler...

Yelda Ergin Öztürk

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bizim evde de çok sevilir türlü özellikle oğlum :) nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık sevalcim...

*mehtap dedi ki...

ellerine sağlık, türlüyü çok severim nefis görünüyor..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe