2 Ekim 2012 Salı

ekşili terbiyeli sulu köfte

terbiyeli ekşili sulu köfte
Uzunca bir aradan sonra ilk tarifimizle bir aradayız şükürler olsun:) Açılışı da bir başlangıç yemeği olan ekşili köfteyle yapmak istedim. Eh kış da geliyor Türk mutfağının vazgeçilmezi çorbalar sofralarımızı ve bloglarımızı yakında süslemeye başlar mis gibi bu çorbayı  nasıl yaptığıma gelince..
köftesi için
400 gr orta yağlı kıyma
1 tane kurusoğan (rendelenmiş)
1 tutam ince kıyım maydonoz
1 çay bardağı pirinç (3-4 defa yıkanmış)
karabiber
tuz
ayrıca
1 tane patates
1 tane havuç
2 ym kaşığı zeytinyağ
1.5 lt su
terbiyesi için
1 su bardağı yoğurt
1 tane yumurta sarısı
yarım limonun suyu
hazırlanışı
Köfte malzemelerini yoğurma kabına alın özleşene kadar çok iyi yoğurun. Tepsiye 2 yemek kaşığı unu serpin üzerine fındık büyüklüğünde köfteleri yuvarlayıp koyun. tepsiyi sallayarak köftelerin unlanmasını sağlayın.
Havucun kabuklarını soyun yıkayıp küçük küp şeklinde soğrayın 2 ym kaşığı zeytinyağında bir kaç dakika soteleyin küp doğradığınız patatesleri de ilave edip karıştırın üzerine suyu koyup kaynatın. Su kaynadığı zaman köftelerin ununu silkeleyip suya ilave edin. Köftelerin pirinçleri yumuşayana kadar pişirin.
Terbiye malzemelerini homojen oluncaya kadar iyice çırpın. Çorbanın suyundan 1-2 kepçe koyarak tekrar karıştırın ve köftelerin üzerine dökün. 5 dakika daha pişirin. Ocaktan aldıktan sonra hafif ılınmaya başlayınca tuzunu ekleyin. (tuzu bu şekilde eklememiz çorbanın kesilmemesi için)
İster bu şekilde ister üzerine ince kıyım maydonoz serperek servis yapın.
ekşili terbiyeli sulu köfte

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hoşgelldin merak ettim seni..
Bayılırım ekşili köfteye ellerine
sağlık sevgiler...

Nil dedi ki...

Kızım geçen sipariş etti. Köfteli çorba istiyormuş. teşekkürler tarif için.nefis görünüyor.

Deniz dedi ki...

Ara uzun oldu ama dönüş de muhteşem olmuş :) Çok sevilen bir çorba bizim evde de ekşili köfte. Sebzelerle tam da kış çorbası gerçekten. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

hoşgeldin aramıza canım
ellerine sağlık nefis görünüyor bende sık sık yaparım
arayı fazla açma özletme kendini:))

Adsız dedi ki...

harika olmuş ben böyle bikere yapmayı denedim yoğurt kesik kesik oldu nedendir acaba bişeye benzemedi anlıycanız
zahide

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sevalciğim hoşgeldin bu benim için bir anne klasiği bizim evde salçalı yapılır ve ana yemek olarak yenir ellerine sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

çorbam olsunda benim için yaz kış farketmez.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

elinize saglık
severek takipteyim :)
bol bol tarif bekliyorum :)

pasta köşesi dedi ki...

hoşgeldin canım :)
dönüş süper olmuş uzanıp tadına bakası geliyor insanın ellerine sağlık :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

hoş geldin ne iyi ettin.
ellerine sağlık akşama aldım.

nergis mevsimi dedi ki...

Hoşgeldin,gözümüz yollarda kaldı :)
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ELİNE SAĞLIK CANIM HOŞGELDİN VE AYRICA... ARAYI ÇOK AÇMA OLUR MU ÖZLÜYORUZ SENİN GÜZEL RESİMLERİNİ :)

kış güneşi dedi ki...

havalar azıçık soğudu hemen çorba içme isteği geliyor bu çorbada çocuklar için ne kadar ideal içinde eti var sebzesi var çok besleyici elinize sağlık

Nurşen Aksoy dedi ki...

Hoşgeldin canım,gözlerimiz yollarda kaldı..ellerine sağlık,çok severiz biz bu çorbayı..kışada çok yakışır..

Başak dedi ki...

Hoşgeldin canım:) Ekşili köfteyi çok severim. Afiyet olsun..

Unknown dedi ki...

hoşgeldinnnn,özlettin kendini ama,
ellerine sağlık nefis görünüyor,
güzel bir gün diliyorum,
sevgilerimle...

LEZZETİKRAM dedi ki...

prensesimin en favori çorbası bu ,bu arada hoş geldin:)ben ayrıca kerevizde koyuyorum ,öneririm :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika gorunuiyor, ellerine saglik.

Sevgi ve selamlar..

Doruk'layenihayat dedi ki...

Denedim harika oldu , tesekkurler;)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe