8 Ekim 2012 Pazartesi

kolay şöbiyet tatlısı / baklavası

öğlen yemeği davet sofrası için hazırladığım son dokunuş.. Basit, kolay ama göz ve ağız dolduran nefis bir baklava oldu.. Misafir yabancı olunca baklava ikram etmek kaçınılmaz oluyor, ağır ve alışık oldukları tatlara değişik gelir düşüncesiyle kuplara sütlü soslu mascarponeli tatlıda düşündüm ama eski Seval olamadığım için tek tatlıyla kaldım:) hım hımmm sesleriyle yendi:) yani çok beğenildi bayram da yaklaşıyor uğraştırıcı bir tatlı yapmak istemiyorsanız deneyebilirsiniz..
Biz çok kalabalık olmadığımız için ölçüyü az tuttum yarım paket yufkadan hazırladım siz ağırlayacağınız kalabalığa göre miktarlarını çoğaltabilirsiniz..
orjinal söbiyeti de yapmak istiyorum galiba benim en sevdiğim baklava söbiyet içindeki kremasından dolayı beni çok baymıyor 1 yada 2 dilimi çok rahat yiyebiliyorum. Nette bir çok tarif var elde açmasıyla ilgili, asıl kaynaktan öğrenip denemek istiyorum eminim ki mükemmel olacaktır..
malzemeler
yarım paket baklava yufkası (250gr)
iri çekilmiş ceviz içi
250 gr kaymak (taze ve iyi bir kaymak tercih edin)
150 gr tereyağ

şerbeti için
2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1 ym kaşığı limon suyu

hazırlanışı
Baklavalık yufkayı boylamasına üçe ayırın. Uç kısmına 1 yemek kaşığı ceviz içi 1 tatlı kaşığı kaymak koyarak muska şeklinde sarın. (Tek kat yada iki kat yufkayla sarabilirsiniz dolgunluğu, kalınlığı size kalmış) Fırın kabına yerleştirin. Tereyağı yakmadan eritin baklavalrın üzerine gezdirin. 200C fırında kızartın.
Şeker ve suyu karıştırın kaynama noktasından sonra 20 dakika kaynatın. Limon suyunu ekleyip 5 dakika daha pişirin. Ocaktan alın kepçeyle karıştırarak 1-2 dakika soğutun. (Bu işleme şerbeti havalandırmak diyoruz. Anında pişen herhangi bir tatlının üzerine dökersek hamur olur) Tatlı soğuk şerbet sıcak olarak (yada tam tersi) tatlıyı haşlıyoruz..
Soğuduktan sonra üzerini çekilmiş antep fıstığıyla süsleyebilirsiniz.. 
kolay şöbiyet tatlısı

13 yorum:

ORGANİZE ANNE dedi ki...

harika görünüyor.Benimde baklavayla çok aram yok ama bunu yerim deneyecem en kısa zamanda sevgiler.

Ödüllü yemek yarışması dedi ki...

ödüllü yemek yarışması başladı katılımınızı bekliyoruz http://www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html

kış güneşi dedi ki...

çok güzel olmuş elinize sağlık

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz bir görüntüsü var.

Saygılar..

Unknown dedi ki...

Nefis nefis tabağı aldım kaçıyorum
canım ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım olurmu öyle şey ne hayırlızlığı filan:)))
Hiç öyle şeyler düşünmüyorum.
Senin sıkıntın hiçirşeye benzemez..
İnşaAllah biraz olsun toparlanabimişsindir:))
Canım tatlı çıtır çıtır,nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım muhteşem olmuş,bir de güzel resimlemişsin ki,elimi uzatsam dokunucam sanki:)
Ellerine sağlık..
Şifa olsun..

Deniz dedi ki...

Baklavayı çok severim ama hiç şöbiyet yememiştim. Göz alıcı görünüyor. Bayrama yapılabilir gerçekten. Tek sorunum muska şeklinde sarmayı hiç beceremiyorum :))
Ellerinize sağlık.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Muhteşem görünüyor..Fotoğraf süper,sanki karşımda duruyor..ellerine sağlık..Baklavalık yufka hayat kurtarıyor bende süper tatlılar yapıyorum,bu yufkayla..sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

işte bu yemek bir aşkkk olmuş:))) harikasın

evcilik dedi ki...

en yakın zamanda denemeliyim,çok pratik ve leziz görünüyor..olsada yesem....
ellerine sağlık canım,
sevgiler...

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Ben bunu şerbet dökmeden,kuru baklava gibi yapıyorum o da güzel oluyor.Şerbeti havalandırınca hamur olmaz diyorsan,bir de şerbetli deneyeceğim.Sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

ben tatlısız duramam ve harika görünüyor :) ellerine emeklerine sağlık...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe