11 Ekim 2012 Perşembe

köfteli kabak beğendi

kabak beğendi yatağında kimyonlu köfte
Hem lezzetli hem de şık bir ana yemek.. Ama maalesef, akşam yemeği için pişirdiğimden gündüz ışığında resimleyemedim. Daha öncelerde de yaptığım bir yemek bloğumda olması lazım artık diyerek resimleri beğenmesemde yayınlıyorum. Tezgahlarda halihazırda mevsimin kabaklarıda varken mutlaka pişirin. Patlıcanlı yapıyoruz ya alinaziği bir de kabaklı deneyin nefis oluyor sezonu bitmeden yapıp yayınlamak istiyorum kısmet:)
Her evin mutfağın kendince yaptığı köfteleri vardır, özel tarife ihtiyacı yok her zaman yaptığınız kuru köftelerden yapın ızgarada, tavada yada fırında pişirip üzerine dizin. Ben sadece ekstradan toz kırmızı biber ekledim oda  bol miktarda  C vitamini içerdiğinden birde beğendinin üzerinde dururken hafif akan yağının kırmızılık vermesi için:)
malzemeler
1 kilo kabak
2 ym kaşığı tereyağ
2 su bardağı süt
3 ym kaşığı un
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir
beyazkarabiber yoksa karabiber
tuz

Kabakların kabuklarını soyun, ikiye böldüğünüzde iç kısmı çok çekirdekliyse o kısmı çıkarın ve rendeleyin. 2 yemek kaşığı tereyağı tavaya alıp eritin rendelenmiş kabakların suyunu sıkarak tavaya alın hafif tuz ekleyerek kavurun. Kenarda bekletin.
Tereyağı çorba tenceresine alıp eritin içine unu ekleyip un kokusunu salana kadar kavurun. Sütü ekleyip boza kıvamı alıncaya kadar çırparak pişirin. Sotelenmiş kabakları içine ilave edip karıştırın. Peyniri ekleyip tuzunu kontrol edin karıştırarak 3-4 dakika daha pişirin.
Yemek tabağına önce beğendiyi üzerine hazırladığınız köfteleri alıp sıcak olarak servis yapın..




21 yorum:

ilhan dedi ki...

Patlıcan beğendiyi herhes gibi çok severim ama kabalısını hiç duymamıştım, çok ilginç. Ellerinize sağlık.

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Ferkay dedi ki...

ellerine sağlık canım benim harika görünüyor..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Kabak beğendiyi ben patlıcandan daha çok seviyorum..Çok lezzetli oluyor..ellerinize sağlık,köftelerlede çok güzel olmuş..sevgiler.

Nesrin dedi ki...

Ben de geçenlerde ilk defa yaptım kabak beğendiyi. Üzerine tavuk sote yaptım ben, ve patlıcan beğendiden daha güzel geldi bana. Kesinlikle denenmeli..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefis görünüyor..sevgiler,hayırlı cumalar..dua ile

Oglak Kizlari dedi ki...

Süper fikir.
Kabak zamanımı şimdi??

Cahil anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Ben bilmezdim, tereyağ yerine süt kreması kullanılabileceğini Meliha m.
Sağol, böylece Kış mevsiminde Ada kız a dondurma olmayan ve bekleyen kremalara iş çıktı. Yaşasın.

Müteşekkir, cahil anne Çiğdem

GÖNÜL dedi ki...

canım nefis görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

bu akşam yemeği için yaptım tarifinizi ve çok beğendik ellerinize sağlık tarif için teşekkürler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis bir görüntü sevgiler...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhaba canım,
Geçmiş olsun ziyaretin için çok teşekkürler.
Bugün teşekkür ziyaretleri yapıyorum,daha sonra yine gelicem inşallah.
Sevgiler...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

oh misler gibi kokusu geldi.
emeğine sağlık:)

ihlamurcum dedi ki...

Kabak beğendi,hünkar beğendi bence müthiş lezzetler,köfteyle de harika olmuş.Elinize sağlık.

Mutfak Dili dedi ki...

Canim benim hic aklima boyle yapila bilir gelmedi.. Kabak ve begendi harik fikir..
Eline saglik olsun
Resim biraz karanlik olsa da olmus guzel gozukuyor merak etme:)
Sevgiler..

zeymurancafe dedi ki...

yalınızca kabak mı bende cok begendım ımmm mıs gıbı köfte...ellerıne sağlık

Nilgün dedi ki...

Bu ne güzel bir görüntü, kabaksever biri olarak hayli iştahımı açtı. Ellerine sağlık..

sibelyalcincom dedi ki...

Patlıcanla olur da kabakla olmaz mı?:) ellerinize sağlık sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Kabak begendiyi bende cok begendim et yemeklerine cok yakisir,köfteylede lezzetli olmustur eline saglik canim

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
Bayramın sevdiklerinle neşeyle ve huzurla geçmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Hayatın Tatları dedi ki...

şekerim bir varsınnnn bir yoksuuunnnn nerelerdesin yine:) kabak beğendini çok beğendim ellerine sağlık

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe