22 Şubat 2011 Salı

ziron silor siron


Bir baş yapıtı tanıtmak istiyorum sizlere müthiş bir lezzet yanında salata bile aranmıyor o denli yani:) Tarifi Bayburt'lu arkadaşım Fatma'ya ait onun elinden yemek de vardı ya neyse:)  Denemenizi gönül rahatlığıyla öneriyorum...


Yufkaları kendiniz yapabileceğiniz gibi hazır yufkada kullanabilirsiniz. Genellikle imece usulu yapılan yufkalardan hazırlanan sironlar, kış boyunca kullanılmak üzere oldukca çok hazırlanır ve yapılmak istendiğinde sadece ıslatılır yemeğe hazır edilir anadolu kadınının mahiretli ellerinden çıkan bu güzel yemek bu sefer benim mutfağımdaydı...

malzemeler
800 gr un
tuz
su
Derin bir kaba, unu 1 tatlı kaşığı tuzu koyup aldığı kadar az az su ekleyip yumuşak hamur hazırlayın 30 dk dinlendirin. 7 bezeye ayırın
Unladığınız zeminde yufkalar açın. Elektrikli sacınız varsa üzerinde nemi gidene kadar pişirin çok pişirirseniz saramazsınız çıtır çıtır kırılır. Benim gibi sacınız yoksa yağsız olarak büyük boy teflon tavada yada karnıyarık tenceresi gibi büyük teflon tenceresinde pişirebilirsiniz. (sonradan aklıma geldi kellerde duran pizzamatik tenceresi ve onun içinde pişirdim) Pişen yufkayı hemen rulo yapın 2 cm aralıklarla kesin tepsiye dizin. (borcamın yuvarlak tepsisini kullandım) Hazırlanan zironları 220C fırında pişirin.

2 adet büyük tavuk bacağını orta boy tencerede biraz zeytinyağı ile çevirin. (bu işlemi tavuk suyunun daha lezzetli olması için yapıyoruz) Biraz kızaran tavukların üzerini suyla doldurun 1tatlı kaşığı tane karabiber ekleyin  ve kaynatın. Tavuklar pişince kemiklerinden ayırarak küçük parçalara bölün. Tavuk suyunu üzerini geçecek kadar sironların üzerine gezdirin. Sironlar suyunu çekince tavuk etlerini üzerine yayın.

750 gr yoğurt
2 diş ezilmiş sarımsak
tuz
Yoğurdu çırpın sarımsak ve tuzu da ekleyip tavukların üzerine eşit şekilde yayın.

ayrıca
2 yemek kaşığı tereyağını eritin 1 yemek kaşığı salça ekleyip kavurun. 1 tatlı kaşığı toz kırmızı toz biber ekleyin karıştırıp ocaktan alın. Hazırladığınız sosu yoğurdun üzerine gezdirin. İsteğe bağlı üzerine ince kıyılmış maydonozla servis yapın...


veee güzel bir haber...
sevgili müminede gördüğüm güzel bir haberi paylaşmak istiyorum sizlerle sevgili şeyma Libya'dan çıkabilmiş Allah'ın izniyle, ailesinin yüreğine su serpilmiştir muhakkak bizde arkadaşları olarak çok sevindik.. İnşallah diğer vatandaşlarımızda bir an önce ülkemize dönebilir. Kendi halkına silah çevireni Allah'a havale ediyorum ve ölen insanlarına rahmet diliyorum... Dünya da buna seyirci kalıyor ya kelimelerin kifayetsiz kaldığı an...

sevgi ve selamlarımla, hoşcakalın...

31 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canımm kelebeğimle ilgili bir haber olmasına çok sevindimm..inşallah vatana dönerler sağsalim..
sironn aaahh bayılırım ona ben:))
ellerine sağlık canımm..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sevalciğim Şeymadan gelen haberlere çok sevindim yine senden güzel özel bir tarif eline emeklerine sağlık sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Seymanin Libyadan ciktigina cok sevindim insallah diger zor durumdaki vatandaslarimizda ordan kurtulurlar
muhtesem ötesi bir yemek olmus,ayrintili anlatiminla hemen yapasim geldi yani daha dogrusu birden aciktim bu enfes görüntü karsinda ellerine saglik canim

figen dedi ki...

gine döktürmüssün cok lezletli gorunuyo bunu mutlaka deniycem,ellerine saglik melisayi ve ardayi optum iyi geceler:D

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

İsmi çok ilginç,ama görüntü muhteşem.Ellerine sağlık.Sevgilerimle...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

başlığı görüp de geldim meraktan! sonra şeymadan haber aldım daha da mutladın ve tarif tarifsiz bir lezzettedir bence... hakikaten nefis duruyor.. ben bunu pişirmek kesinlikle isterimmmm!!! eminim tadı harika olur! ellerinize sağlık!

Bayram Kombesi dedi ki...

Ayyy bayilirim ben buna.Ama benim bildigim adi sirin, gerisi ayni. Ellerine saglik. Pepelamizdan verdigin guzel haber icin de ayrica tesekkurler. Kucak dolusu sevgilerimle . . .

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bende bir benzerini balıkesir yöresinde avunya diye tatdığım için avunya ismi ile yayınlamıştım. lezzetli garanti bir tarif.......ellerinize sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

şeymaya gerçekten ben de çok sevindim.bu sironun tarifini okurken resmen ağzımın suları aktı ellerine sağlık denenmek üzere not ediyorum.

yedirenk dedi ki...

Amanın amanın mutlaka deneyecem nefisss görünüyor,canım ellerine sağlık....

Hayatın Tatları dedi ki...

canım günaydın.... ne kadar iştah açıcı gözüküyor. İlk kez gördüm bu yemeği sayende bende öğrenmiş oldum. Ellerine emeğine sağlık

Unknown dedi ki...

Canım gözümüz aydın Şeymacığımız ha
yırlısıyla dönüyor.Ziron aklımı ba
şımdan aldı ellerine sağlık öpüyo
rum.

çeşnici Handan dedi ki...

Ne kadar güzel bir görüntü böyle bu insanı acıktırıyor. Ellerine sağlık canım.

Elifin Terazisi dedi ki...

Çocukluğuma götürdünüz beni , rahmetli anneannem yapardı, ellerinize sağlık müthiş görünüyor:)

Unknown dedi ki...

Çok şükür Kelebeğimiz kurtulmuş. Çok sevindim gerçekten. Allahım oradaki herkesin yardımcısı olur inşallah.

Sironu Gümüşhanede yemiştim çok güzeldi. Ama seninki çok daha lezzetli görünüyor canım. Ellerine sağlık..

marifet ellerimizde dedi ki...

merhabalar ben zeynep blogspotta yenıyım .sımdı blogunuzu gezıntıye cıkıyorum :)ellerinize saglık harıka olmus

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçekten harika bir görntü arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

evet canim kelebegimiz sükürler olsun kurtulmus!

siron enfess görünüyor ellerine emegine saglik canim..

sicacik sevgiler

yedirenk dedi ki...

canım bloğumda ödülün var alırsan sevinirim...

behlulksn dedi ki...

ellerinize sağlık.bende gümüşhaneli komşumda yedim ve tarifini yayınlamıştım ama sizinki farklıymış bide siziki gibi yapan komşu bulmak lazım .

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik. Goruntusunden belli ne kadar lezzetli oldugu. Ben de bunu yalanci manti olarak, kiymali icle yapmistim. Cok begenmistik. Seyma icin de cok sevindim. Allah zor durumda olan herkesin yardimcisi olsun.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Sironu evde yoğurup açınca tadına doyulmuyor gerçekten..
Ellerine sağlık..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

BEN HAZIR YAPILMIŞ PAKET ALDIM AMA SENİN YAPTIĞIN ÇOOOK FARKLI:))
ELİNE SAĞLIK

Nilgün dedi ki...

Geçen yıl arkadaş toplantısında yaptığımda arkadaşlarım çok beğenmişti. Hepsi tarifini istedi. Ellerine sağlık. Seyma ile verdiğin haber teşekkürler, bende hep düşünüyorum dünya nereye gidiyor. Sağlık ve sevgi dileklerimle..

GÖNÜL dedi ki...

süper bir tarif çok iştah açıcı :))

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor bizde bayat ekmekle yaparız çok da severim afiyet şeker olsun... Pepelam içinde çok sevindim çok şükür... sevgilerimle...

Narince dedi ki...

Nefis! Ağzıma layık, bayılırım!

ÇİĞDEM dedi ki...

Sironu bizde yaparız .
Ellerine sağlık. Çok güzel görüniyor canım. Canım çekti sanırım:)

Unknown dedi ki...

Canim benim yaaa... Öncelikle Seyma`nin haberine cok ama cok mutlu oldugumu söylemeliyim.... Günlerdir haber beklyiorum ondan,,, Hatta IDO ya ait iki gemideki yolcularin listesine bile baktim, hos soyadini bilemiyorum ama seyma diye aradim... Neyse cok sükürler olsun, insallah herkes hayirlisiyla kurtulur... Bu aralar fazla dolasamiyorum bloglari, söyle bir baktim sana, sahane tarifler var yine... Ellerine saglik canim benim... Osternde kesin olmamakla beraber belki oralara da gelecegiz, denk düserse belki biryerlerde bulusabiliriz.. Mailini bekliyorum... Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

ZİRON buuu :) Bende bayburtluyum ve bende böyle denemiştim :) Ama annem farklı şekilde seviyor.Afiyet bal şeker olsun ;)

Aysegul dedi ki...

ben sadesini yemistim ama tavuklusuda cok harika gozukuyor ellerine saglik canim benim

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe