28 Temmuz 2010 Çarşamba

çilek reçeli

çilek reçeli

malzemeler
2 kg çilek (en küçüğüne ve mis gibi kokuyor olmasına dikkat edilmesi gerekli)
2 kg şeker (1 su bardağı eksik)
yarım limon suyu

hazırlanışı

  • Çilekleri temizleyip yıkadıktan sonra üzerine şeker ilave edilerek beklemeye alınır. 3-4 saat gibi bir süre beklemesi yeterli olacaktır.

  • Pişirilen tencerenin 2 parmak aşağısından çizgi halinde margarin çekilirse reçelin taşması önlenir.

  • Kısık ateşte 30 dk kadar pişirin limon suyunu ekleyip 5 dk daha pişirin ağzı açık olarak soğutun.

  • Pişme esnasında oluşan köpükleri mutlaka bir yemek kaşığı ile temizleyin. Kıvamının olduğunu anlayabilmek için porselen tabakta test yapabilirsiniz. Klasik yöntem ise söyle; Bir yemek kaşığı tabağa dökün akıcı değilde ilerlemesi yavaş oluyorsa reçeliniz olmuştur.

5 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Bahçemdeki çilekleri toplayıp bende kışa hazırlık yaptım. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

kalpkurabiye dedi ki...

işte benim için yapılmış nefis bir reçellll:))
ellerine sağlık canımm.. ekmeğimi bana bana yerim ben:))

kalpkurabiye dedi ki...

canımm mimledim senii:)) çok zevkli gerçektenn:))
öpüyorumm..

yemekbiraşk dedi ki...

Fuat Bey teşekkürler. Bende bayılırım kışa hazırlık yapmayı. Çok da hoşuma gider köylerde yapılanlar. Tarhanalar, meyve kuruları, pekmezler vs. :)

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm bilseydim bu kadar sevdiğini bir kavanozcuk yollardım sana :)
mim... telaşlandım bak şimdi ben :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe