20 Ocak 2013 Pazar

ev yapımı yogurt


Ev yapımı yoğurt ne zamandır yayınlamak istediğim bir posttu. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi var denir ya herkezinde kendince bir yoğurt mayalama tekniği vardır, bende bu şahane ev yapımı yoğurdu nasıl yaptığımı yazacağım. Kremalısını da  yapıyorum oda güzel oluyor başka sefere de kremalısı..
 
2 kilo süt (mümkünse organik)
1 kutu küçük yoğurt (180gr mümkünse organik)
 
Sütü kaynatın ılınmaya bırakın, serçe parmağınızı süte batırın tabiri yerindeyse parmağınızı sıcaklığı ısıracak ama yakmayacak şekilde olacak. Oda ısısında beklemiş mayalık yoğurdunuzu süte dökün ve biraz karıştırın. Üzerine kapak yerine süzgeç kapatın (bu işlem kapakta biriken buharın dışarı çıkmasını sağlayacak) önce sofra bezine sonra battaniye ye sarın 4 saat mayalandırın. Üzerini açın biraz bekletin buzdolabına ağzı açık olarak kaldırın ve 1 gün yoğurdunuza dokunmayın. Ağzı açık olarak buzdolabına kaldırırsanız kıvamı tam oturmuş olacak.
 
Bazen ilk yapılan yoğurt tutmayabiliyor açtığınızda tutmamış olursa tekrar sarın bir kaç saat daha bekletin.
 
Tutmuş ama çok sıvıysa yani yoğurt gibi tüketilemiyecekse dökmeyin yayla çorbası yapın.
 
Ev yapımı yoğurdun tadına vardığınızda artık yoğurtlarınızı hep kendiniz yapacaksınız:)
 
 
 

28 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

kıvamı ne kadar güzel olmuş.Ben cesaret edemiyorum.Ellerine sağlık canım.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Dediğiniz gibi ev yapımı yoğurdun yerini hiç birşey tutmaz..ellerine sağlık canım,güzel bir yöntem...sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
haklısın biz de ev yoğurdunu çok seviyoruz. İçinde hiç bir katkı maddesi olmadığı için iç huzuruyla kullanıyoruz.
Ben bazende mayanın içine bir kaşık toz şeker katıyorum, hafif tatlı oluyor eşim daha çok seviyor.
Sevgiyle kal

Başak dedi ki...

Bende kışın genelde kendim yaparım ama süzgeç olayı değişik geldi. deneyeceğim. Ellerine sağlık..

Ferkay dedi ki...

Ev yapımı yoğurdun tadı bir başka oluyor Sevalim yoğurdun çok güzel tutmuş. Ellerine sağlık canım..

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Bende bugun yayinlamak icin hazirlamistim yogurt mayalama postunu:)) oyle alismisim ki ev yapimina hazir kullanamiyorum , hem daha saglikli ellerine saglik sevalcigim...

günlük yaşamım dedi ki...

eline sağlık en güzeli evde yapmak

sarımutfak-hande dedi ki...

ev yoğurdu gibisi yok ,ağzını açık tutmak gerektiğini bilmiyordum öyle deneyeyim bende
ellerine sağlık
afiyetolsun

Nil dedi ki...

Ben bu sene başladım yoğurt mayalamaya. Ama sütçümüzün ineği hamile kalmış artık süt getirmiyor böhüü. ne güzel alışmıştık

Armina dedi ki...

Eskiden annem de yoğurdu evde yapardı ev yoğurdu daha lezzetli oluyor. Ellerine sağlık çok leziz görünüyor.

Egeden Tarifler dedi ki...

Çok güzel tutmuş yoğurt, elinize sağlık :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Eh bu tarife göre ben de olmuşum.
Ellerinize sağlık.
Bizde Aysun un sütü ile evde yoğurt yapıyoruz ve vazgeçemiyoruz, hele ayran dan.

Doğal anne

Gurme Şirine dedi ki...

kesinlikle çok sağlıklı.....
keike üşenmesemde yapsam :)
ellerine sağlık canım.......

ihlamurcum dedi ki...

Çocuklar küçükkem hep taze taze yapardım,sonra büyüdüler ve benim heves kaçtı. Geçen sene tefal yoğurt makinesiyle yoğurt aşıkım geri geldi. Biz burada tire organik yoğurduyla yapıyoruz,nefis oluyor.Elinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sevalcim,ev yapımı gibisi var mı?:)
Ben de güvenilir bir yerden,haftanın farklı 1 rer gününde;
3kg.manda sütüm,Ve 3 kg.İnek sütüm geliyor.Ve yoğurt yapıyorum.
Birisi biterken diğeri geliyor,iyi oluyor.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ev yapımı yoğurt gibisi var mı? Nefis.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bu tarifle tutmaması olmaz...yanında tahta kaşığıda hazır...yoğurt çok sulanmasın diye eskiler , yoğurdun ilk kaşığını tahta kaşıkla alırmış...kremalısınıda bekliyoruz....ellerinize sağlık...

Baharcicegi dedi ki...

Önceleri hep kendim yapardim bir ara hazirlardan aldim ama tadi evdeki gibi olmuyor birde hazirlara konan bir sürü kimyasallar beni yeniden kendi yogurtumu yapmaya yönlendirdi.
Süzgec ve buzdolabinda yogurtu acik birakmak bunlari deneyecegim kivami iyi tutmus hani derlerya kasik kasik olmus

sibelyalcincom dedi ki...

ellerinize sağlık bende peribiyotik yoğurtla mayalamayı tercih ediyorum bir uzman televizyonda en sağlıklı şeklinin o olduğunu söylemişti afiyetle tüketin sevgiler

Seyma Saglam dedi ki...

Annemin bir teknigi var, yogurt mayaladiginda bazen güzel olmuyor, ve üzerinde suyu çikiyor. Annem üzerine mendil koyuyor bir tepsinin üzerine koyuyor ve suzulmus yogurt oluyor. Fazla suyu çiktiginda daha güzel oluyor =)
Böylece yogurdunuzu daha uzun saklayabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Sizin yoğurdunuz maşaAllah çok güzel duruyor, ellerinize sağlık. Ben de organik süt ve yoğurtla (biojoghurt) mayaladım ama biraz cıvık ve sünen bir yoğurt oldu neden öyle oldu acaba anlayamadım. Bana yardımcı olursanız sevinirim. Yoğurdumu kendim yapmak istiyorum ama mutlaka organik süt ve maya ile yapmak istiyorum...
Ayla

yemekbiraşk dedi ki...

Ayla Hanım merhabalar..
İlk yapılan yoğurtlar bazen tutmuyor postta anlattığım gibi yaparsanız %98 tutacağını düşünüyorum geriye kalan küçük pay ise ne hikmetse ne yaparsanız yapın olmaz o anki ruh halimi desem bilemiyorum.. yoğurdunuzu dökmeyin çorba olarak değerlendirin. içinden sulu kısmını süzdürerek 1 su bardağından fazla yoğurt alın ve onunla mayalayın. ikinci yoğurdunuz daha iyi olacaktır. (Mayayı fazla tutmanızda sorun olmaz zaten cıvık) umarım faydalı olabilmişimdir.. sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Cevabınız için teşekkürler...sizin dediğiniz gibi yapmaya çalışacağım Allah izin verirse. InşaAllah tutar...
Ayla

Adsız dedi ki...

Keşke üzerine kapattığınız süzgecin de resmini gösterseydiniz. Ben şimdi nasıl bir süzgeçle kapatsam acaba diye düşünüyorum..

yemekbiraşk dedi ki...

BENİM KULLANDIĞIM SÜZGEÇ KEVGİR DEDİĞİMİZ. METAL GENİŞ OLAN ESKİ TİPLERDEN ŞİMDİKİLER TENCERE ŞEKLİNDE YANİ OKADARDA ÖNEMLİ DEĞİL AMAÇ BUHARININ YUKARI ÇIKMASI ÜZERİNİ ÖRTTÜĞÜMÜZ KAPAKTAN TEKRAR SÜTÜN İÇİNE GİRMEMESİ..

Yemek tarifleri dedi ki...

En sağlıklı yöntem bu. Ben de evde yapıyorum. Kıvamını iyi tutturmuşsunuz tebrik ederim.

Fragman Tv dedi ki...

Çok sağlıklı

Video dedi ki...

Lezzetli görünüyor...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe