13 Ocak 2013 Pazar

şipşak kurabiye


Arayı uzattığım için tüm takipçilerimden özür diliyorum.. Aralığın son haftası çok yoğundum babacığımın senesi vardı sonrasında yayın yapamadım bloggerdan kaynaklı sorundan dolayı. İmdadıma hiç beklemediğim şekilde yetişen Birgül'cüğüme çok çok teşekkür ediyorum..
Ayrıca Derya'yada 
Bu kurabiyeleri oğlumun kinder gartenı için yapmıştım, üzerinize afiyet çok hastaydım, kolumu kıpırdatacak halim yoktu. Tüm malzemeyi rondaya atıp çevirdim anında kurabiye hamuru hazır oldu rast gele parçalar koparıp tepsiye dizdim yanlış hatırlamıyorsam hazırlanması, pişmesi yarım saat sürdü. O yüzden bu kurabiyelerin adını şipşak kurabiye koydum yoksa nam-ı perişan kurabiyeler..

125 gr tereyağ
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı şeker
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
2 su bardağı un
1/2 su bardağı damla çikolata
1/2 su bardağı kuru üzüm
1/2 su bardağı ceviz/fındık/badem
(ben 1 su bardağı karışık kuruyemiş kullandım)

Tüm malzemeyi karıştırıp yoğurun. Rastgele parçalar koparıp fırın kağıdı serili tepsiye dizin. 200C fırında pembeleşene kadar pişirin. Soğuyunca hafif pudra şekeri serpin.



 

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm kurabiyeler nefis ellerine sağlık sevgiler...

HaticeMutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık gerçekten nefis olmuş..

NzlGl dedi ki...

Canım benim....
Nur içinde yatsın babacığın . Zaman ne çabuk geçiyor.
Şipşak kurabiyelere bayıldım:) ellerine sağlık olsun, sevgiler

Nurşen Aksoy dedi ki...

Canım adı gibi çokta pratik olmuş,bu kurabiyeler..Ellerine sağlık..Duanızı Allah kabul etsin canım..

Ferkay dedi ki...

Meyveli perişan kurabiye olmuş Sevalcim ellerine sağlık canım..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle geçmişler olsun. İnşAllah daha iyisindir.
Yeniden yazabilmene çok sevindim.
Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
sevgiyle kal.

nevininyemekleri dedi ki...

Sipsak olupta bu kadar muhtesem gorunen kurabiyeler yapmissin. Ellerine saglik canim. Sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Dualarinizi allah kabul etsin sevalcigim, sipsak ama guzel bir kurabiye olmus , ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

Nur içinde yatsın babacığınız.
Size de çok geçmiş olsun.
Şipşak kurabiyler de pek leziz. Ellerine sağlık :)
Sevgiler.

Deniz dedi ki...

Allah kabul etsin.
Kurabiyen pek güzel görünüyor. Mutfak robotları çok işe yarıyor :)
Ellerine sağlık.

Nilgün dedi ki...

Özenilmeden yapılan herşey bence çok daha güzel ve lezzetli oluyor. Ellerine sağlık..

Baharcicegi dedi ki...

Canim babacigin nurlar icinde yatsin bizlere düsen gidenlerimize hergün bol dua edip ruhlarina hediye etmektir
Cok gecmis olsun sifalar dilerim kurabiyeler hem pratik hem besleyici olmus eline saglik

Gisi Tasarım dedi ki...

Sevalciğim;
Öncelikle çok sevindim problemin hallolmasına çok şükür.
Kurabiyelerin de ye beni diyen cinsten.
Ellerine güzel yüreğine sağlık canım.
Sevgi ve muhabbetlerimle

kış güneşi dedi ki...

Gayette güzel olmuş babanıza Allahtan rahmet dilerim

nergis mevsimi dedi ki...

Kurabiye şipşak ama görüntü çok muntazam,tadı da öyledir herhalde.Eline sağlık.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Allah rahmet eylesin.Eline sağlık harika bir kurabiye olmuş
sevgiler

Fatosca Tadlar dedi ki...

Allah kabul etsin. Nurlar içinde yatsın inşallah.
Ellerine sağlık canım, kurabiyeler gerçekten çok pratikmiş :)
Sevgiler...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe