13 Mayıs 2010 Perşembe

ananaslı tart

mutfak günlüğümün düzenlediği Bahar Şenliği etkinliği için hazırladığım taze ananaslı tart. Tek porsiyonluk da hazırlayabilirsiniz. Tartın reçetesi Basel'in en iyi koch larından Uğur Karaca'ya ait.

malzemeler:
100 gr tereyağ
100 gr margarin
200 gr badem unu (un gibi çekilmiş badem)
200 gr un + 3 ym kaşığı un
1 çay bardağı şeker

üstü için:
1 adet taze ananas soyulmuş küp küp doğranmış
(konservede olabilir)

kreması için:
300 ml krema
1 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 ym kaşığı silme nişasta
tüm malzemeyi iyice çırpın

hazırlanışı:
hamur malzemelerinin hepsini yoğurun 32 cm.lik kalıbın dibine ve yanlarına elinizle yayın çatalla her yerini delin (hamurun kabarmaması için) 180 derece fırında 15-20 dk pişirin. Benim tartım fırından çıktığında hamurun bir tarafı kabarmıştı elimle dokundum uslu bir şekilde yerine oturdu. İçine ananasları yayıyorsunuz üstüne hazırladığınız kremayı döküyorsunuz. tekrar fırına verip krema koyulaşıp kızarana kadar pişiriyorsunuz. 

Soğuduktan sonra bir dilim aldığımda kenarlarının piştiğini ortasının pişmediğini gördüm tekrar fırına verdim. Fırından almadan önce ortasının pişip pişmediğini kontrol ederek alınız.

0 yorum:

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe