11 Şubat 2014 Salı

soyalı mantar kavurma ve sultani bezelyeli çoban salata

soyalı, kapya biberli mantar mezesi

Bu rengi soyadan mı aldı kahverengi mantar mı kullandım hatırlamıyorum ama meze olarak sofralarınıza yakışacağını düşünüyorum.. Tabak da gözükenler kadar hazırladım miktarlarla oynayabilirsiniz damak tadınıza göre ölçüye gerek yok yani..
1 kase kadar mantar temizlenir suyunu salmasına izin vermeden kızgın yağda sotelenir. Közlenmiş kırmızı biber temizlenip içine eklenir. Taze kekik, karabiber ve soya sosuyla tatlandırılır. Sıcak yada soğuk servis yapılır..
 

zeytinyağlı barbunya kıvamı yerinde olduğu zaman bayılırım :)

sultani bezelye yatağında çoban salata

Mutlaka seveni vardır ama benim damak tadıma uymadı.. Bu bezelyeleri kendim yetiştirdim baya da verimli oluyor hep döktü konu komşuya da verdim.. Bu sene ekmeyeceğim  boşuna uğraşmayayım diyorum.. Sultani bezelyeyi bir tek uzak doğu mutfağına yakıştırıyorum oda içinde tek tük olduğundan galiba.. Neyse tarife geçecek olursak Bir miktar bezelyeyi haşladım sirke, sarımsak, zeytinyağ ve tuzla tatlandırıp servis tabağına aldım üzerine de ayrıca hazırladığım çoban salatasını koydum.. Bu kadar basit şayet seviyorsanız deneyin derim..  

2 yorum:

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ellerınıze saglık

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bana seve seve yolluyabilirsin..Bayılırım..Salatanada bayıldım..ellerine sağlık canım...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe