4 Ekim 2011 Salı

bayram sofrası

Ramazan bayramının 3. gününde hazırladığım sofra.. Tatile çıkmadan önce sözleştiğimiz arkadaşlarımız için hazırlamıştım bayram vesilesiyle de görüşmüş olduk.. Nedendir bilemiyorum yemek masasında yapılan uzun sohbetleri çok seviyorum.. Hani sadece yemek yemek için oturmayı değilde tadını çıkararak uzun muhabbetler hoşuma gidiyor:)
çorba olarak sebzeli yeşil mercimeği tercih ettim, rengi koyu kalsada tadı güzeldi..

malzemeler
1 tane büyük patates
1 tane büyük havuç
1 tane kuru soğan
2 diş sarımsak
1/2 su bardağı yeşil mercimek
1/2 su bardağı kırmızı mercimek
1/2 çay bardağı bulgur
2 ym kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı kuru nane

hazırlanışı
Sebzeleri temizleyip küçük küçük doğrayın bir kaç ym kaşığı zeytinyağında soteleyin. Bakliyatları ilave edip karıştırın üzerini 4 parmak geçecek şekilde su yada et suyu ekleyin. Bakliyatlar yumuşayana kadar pişirin. Blendırdan geçirin. Tereyağını eritip ocaktan alın kuru naneyi ekleyip çorbaya dökün ve karıştırın. Sıcak olarak servis yapın.

zeytinyağlı kuru fasulye
Tamamen güveçte pişirmeyi istemiştim olmadı düdüklü tencerede hemde akşamdan ıslatmadan alelacele pişiriverdim. Ölçü 1 su bardağı kuru fasulye olasına rağmen piştikce çok çok daha çoğaldı lezzetinide çok beğendim. Yerel markamı bilemiyorum (İDA) bulabilirseniz deneyin derim küçük küçük bir fasulye lezzeti tam yerindeydi bence..

malzemeler
1 su bardağı kuru fasulye
4 tane kuru soğan
4 tane domates
1 ym kaşığı salça
2 tane sivri biber
1 çay bardağı zeytinyağ
1 ym kaşığı yedibahar
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
karabiber
tuz

Hazırlanışı
Soğanı, sivri biberi çok ince kıyın zeytinyağında soteleyin. Salçayı ekleyip kavurun. Domateslerin kabuklarını soyup küçük doğrayın. Soğanlara ilave edip soteleyin. Yıkanmış kuru fasulyeyi, baharatları, tuzu ilave edip üzerini 4 parmak geçecek kadar su ekleyip düdüklünün kapağını kapatın. 35 dakika kadar pişirin. (düdüklü tencere markadan markaya değişiklik gösterip pişirme ve su alma şekli değişiklik gösterir kendi tencerenize göre ayarlayıp pişirebilir yada daha önceden haşlayıp sosuyla buluşturup üzerini geçecek kadar su koyup bir iki taşım kaynatıp pişirebilirsiniz)
mantarlı kuru domates mezesi
made in yemekbirask çıkartmasıdır kendileri.. Aslında beyaz mantarla düşündüm ama markette yoktu pratik şekliyle bunları aldım özellikle minik boylarını tercih edin. Unutmadan domatesleri bu yaz ben kuruttum. Kesinlikle yapmadıysanız seneye kurutun. İnanılmaz bir lezzet. (domates kurusu seviyorsanız)

malzemeler
300 gr küçük boy mantar
2 kase kuru domates
zeytinyağ
1 limonun suyu
tuz
kekik
yarım demet ince kıyım maydonoz

hazırlanışı
Mantarları temizleyip limonlu kaynar suda 3-4 dk haşlayın ve süzün. Domateslerin üzerine kaynar su döküp 20-25 dk bekletin ve süzün. Diğer malzemelerle karıştırıp servis tabağına alın. (zeytinyağını istediğiniz kadar kullanabilirsiniz ben oldukca bol kullandım kuru domates zeytinyağını kaldırıyor bence)
börek yerine küçük, tereyağlı peynirli pideler yaptım
mozzarella peynirli çoban salatası
yalancı zeytinyağlı kabak dolması

malzemeler
4 tane küçük kabak
3 ym kaşığı pirinç
1 tane kuru soğan
1 çy kaşığı kırmızı toz biber
karabiber
bir fiske tarçın
2 diş sarımsak
bir tutam dereotu
1 küçük domates
2 ym kaşığı zeytinyağ
tuz

hazırlanışı
Kabakların içini oyarak çıkarın. Diğer sebzeleri oldukca küçük doğrayıp diğer malzemelerle karıştırıp çiğden kabakların içine doldurun. Üzerini geçmeyecek kadar su koyup zeytinyağ gezdirin tuzunu ayarlayıp yemek tabağı kapatarak pişirin. Soğuk olarak servis yapın..

turşu kavurması
Cide'de kurduğum turşudan hazırladığım benim tadına doyamadığım bir meze oldu. Turşumun içinde Her yöre de varmı bilmiyorum sarı beyaz arası bir fasulye çeşidi, çıtır çıtır köy biberi, minik körpecik patlıcanlar var..

malzemeler
2 ym tabağı turşu
1 büyük kuru soğan
1 ym kaşığı acı biber salçası
2 tane haşlanmış minik doğranmış patates
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
karabiber
4-5 ym kaşığı zeytinyağ

hazırlanışı
Soğanı yemeklik doğrayın zeytinyağında kavurun salçayı ekleyip 1-2 dakika daha kavurun. Küçük doğradığınız turşu ve patatesi ilave edip kavurmayı devam edin baharatları ilave deip ocaktan alın.Tek porsiyonluk hazırlayabilir yada komple servis yapabilirsiniz.


ana yemeğim tavuk gratendi..
Porsiyonluk yapmadan direk fırın kabında pişirdim itiraf ediyorum pişmanım.. Çünkü servis yapıldığı zaman dağılıyor ve başemeli, tavuğu, peyniri ayrı düşüyor oysa küçük fırın kaplarında pişirilse sunumu çok şık olacaktır.. 

Altında tavuk sote, üzerinde beşemal sosu en üste rende kaşar peyniri, peynir eriyene kadar da 200C fırında tekrar pişiyor..


tatlı olarak fırın sütlaç ve gül baklavası hazırlamıştım.. gül baklavasının tarfini ayrı bir postta yayınlamayı düşünüyorum nede olsa bayram tatlısı bir ağırlığı olmalı:)

fırın sütlaç

malzemeler
1 çay bardağı pirinç
2 su bardağı su ile pirinç suyunu çekene kadar iyice pişirin. Ocaktan alın.

1 lt süt
1 su bardağı şeker
1 pk vanilya yada damla sakızı
(evde olmadığından ikisinide kullanmadım)

Sütün içinde şekeri vanilyayı eritin 2 kepçe ayırarak pirince ekleyin. Ayırdığınız sütte 3 ym kaşığı dolusu nişastayı çözdürün tatlıya ekleyin. Karıştırarak kynatın taşırmadan 5 dk. pişirin.

2 yumurta sarısını çırpın sütlaçtan 2 kepçe azar azar ekleyerek karıştırın ve bu karışımı tatlıya döküp karıştırın.
Fırın tepsisine sıcak su koyun. Sütlacı porsiyonluk fırın kaplarına paylaştırın. Su koyduğunuz tepsiye yerleştirin. Fırının sadece üst kısmını çalıştırarak 200C de üzeri kabuk tutup rengi koyulaşana kadar pişirin. Soğuk olarak servis yapın.

 umut sepeti zelihacım ve sevgili akdeniz kızı beni mimlemişler bu katekori içinde yakın gördükleri bloggerların içine yerleştirivermişler:) benim yüzümdeki tebessümü tahmin edersiniz sanırım.. Çok mutlu oldum.. Çok çok teşekür ediyorum kendilerine ve aynı şekilde hissettiğimi bilmelerini istiyorum..

bu aralar çok boşluyorum bloğumu biliyorum buda yemekbiraskın gerilemesine sebeb oluyor.. motivasyona ihtiyacım var galiba:)

ağızınızın tadı bozulmasın.. mutluluklar hep sizinle olsun..





36 yorum:

Şirince Tatlar dedi ki...

üfff yaa bu sofraya oturmak istiyorum işte, hepsi ayrı ayrı çok nefis görünüyor ellerine sağlık canım:)

lezzet sefasi dedi ki...

aman allahim bu ne guzel bir menu , ne guzel bir masaa
Ellerien saglik
harika olmus hepside

esra dedi ki...

Eline sağlık sağlık canım,turşü kavurmasını aldım gitti:))sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

sofra pek güzel canım.. turşu kavurmasının şeklne bayıldım..
herşey şahane ellerine sağlık:))
bol bereket ve muhabbetler seninle olsun :)
sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harikasın..
hele o turşu kavurmasına ,
sütlaca kocaamn öpücükler :=)

mutfagabuyrun dedi ki...

yine döktürmüşsün canım.bak bak bitmiyor.ne kadar çok hazırlanmışsın.yiyenlere afiyet olsun.sevgiler.

xcelis dedi ki...

vay vay vay vayki vay =) herşey o kadar güzel nefis görünüyorki hangisine yazacağımı şaşırdım Rabbim sofranıza bin bereket versin inşallah.Kalabalık sofralarda güzel sohbetler geçirin elinize kolunuza sağlık

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ne güzel aydınlık bir bayram sofrası olmuş...ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

offf offf,kaldım masada ben,hem afiyetle yiyorum hemde sohbet ediyoruz arkadaşım seninle,ama lütfennn arayı açma,özletme kendini olurmu?

ellerine sağlık,

en içten,

sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

herşey çok güzel menü sunumlar harika olmuş canım
arkadaşların çok şanslıymış
ellerine sağlık
bereketin daim olsun

Erguvan Vakti dedi ki...

İnsan bu güzel sofrayı bu kadar zaman saklar mı,her şey çok güzel olmuş,ellerine sağlık:)

Adsız dedi ki...

Ne şahane bir sofradır bu ,ellerine sağlık canım .Çok çok iştah açıcı :)

GÖNÜL dedi ki...

aman allahım şimdi öğlen vakti işyerinin yemeği güzel değil ve senin bloğundayım yutkunmaktan bir hal oldum ne güzel tarifler hepsi birbirinden leziz ve benim damak zevkime çok uygun arkadaşım ellerine sağlık sevgiler bu ara da çok ara oldu özlettin kendini sevgiler

durutarifler dedi ki...

Sofralarınız bol, muhabbetiniz devam olsun.
Herşey çok güzel görünüyor.
Emeğine sağlık. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Yok olmayacak böyle bak bak nereye kadar ?
İnan yakın olsak kendimi zorla davet ettiridim sana..
Bayılıyorum senin menülerine güzel sofralarına..
Herşey birbirinden güzel görünüyor ama o en son fırın sütlaç beni bitirdi..
Ellerine sağlık canım benim..
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Offff off canım yine ne güzellikler çıkarmışsın ortaya,sofran şahane yine,ellerine emeğine sağlık..
Ayrıca bardaklardan çok hoşlandım :)
Sonbahar kırgınlığıdır geçer,sen azimlisin,alüyyül ala tariflerin var,hızla devam etmelisin :))

zeymurancafe dedi ki...

hepsıde bırbırınden lezzetlı gorunuyor turşu kavurmasının da servısı gözümden kaçmadı ellerıne sağlık canım

Sevil Şahin dedi ki...

TATLIM BU NE GÜZEL BİR MASA
inan bayıoldım bayıldım herşey harika ellerine sağlık emeğine sağlık canım benim. hep bereketli sofraların olsun. Benden tüm enerjimi yolluyorum sanaaaaa. blogunu ihmal etme
bak bir yazmaya başla gerisi geliyor :)
Sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm hepsi birbirinden güzel ama ben en çok pideleri begendim ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

canım senin sayfaya gelince kendimi kaybediyorum ellerine sağlık aklım sütlacın kızarmış yerinde kaldı :) afiyetle

menekse dedi ki...

elinize saglik cok güzel sofra olmus.benim size bir sorum olacak ablacigim hani sizin pirasali peynirli el acmasi mayali börek var ona bir paket maya yazmissiniz kurumu yoksa yasmayami yas maya ise cok degilmi denemek istiyorum ama sizinki gibi ince olmaz diye korkuyorum acikcasi.

pelinpembesi dedi ki...

masan ne kadar zevkli ve keyifli. yemekleri her zamanki gibi not alıyorum...

yemekbiraşk dedi ki...

tüm arkadaşlarıma değerli yorumları için çok teşekkür ediyorum ve selamlarımı yolluyorum..

menekşecim beğendiğine çok sevindim.. kuru maya kullandım.. neden olmasın canım zaten yufka gibi açacağın için otomatikman ince oluyor:) inşallah tadını beğenirsin.. masada olan herkez çok beğenmişti.. sonucu yazarsan sevinirim..
sevgilerimle..

menekse dedi ki...

tamam ablam deneyince yazarim sendende güzel tariflerinin devamini diliyorum.

NzlGl dedi ki...

Çok güzel bir masa ve yemek listesi ellerin dert görmesin canım,sevgiler

Narince dedi ki...

Bu güzel masadan kalkası gelmezki insanın. On numero!

ıhlamurcum dedi ki...

Tereyağlı mink pidelere bittim, neredeyse elini uzat ye. Sofranız harika gözüküyor, elinize sağlık

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

sofradaki herşey çok güzel ve lezzetli görünüyor elinize sağlık bende yeni bir blog açtım sizide oraya bekliyorum sevgiler:) http://reyhankokulu.blogspot.com/

YeMeK vAkTi dedi ki...

Kim bu sofrada oturmak istemezki ellerine sğalık canım

Banu dedi ki...

Canım sofradakiler enfesss ellerine sağlık bu sofrayı görünce zati önce mide bayram eder:)) Ellerine sağlık sevgilerimle...

Baharcicegi dedi ki...

Sen böyle bayram sofrasi hazirlarsinda bende kurban bayrami kapini tiklmazmiyim
hepside birbirinden nefis görünüyor ellerine saglik canim

Mutfak Dili dedi ki...

Ellerinize saglıkş harika olmuşlar. Bende çok seviyorum uzun uzun sofra muhabbetini. Çaylar tazelenir, tatlar denenir, konuşulur. tarifler alınır. Gerçek dost muhhabeti yani
Sevgiler.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

motivasyona mı ihtiyacın var?bu kadar mükemmelliği hazırlıyorsun harikasın canım:))

Unknown dedi ki...

hangisini beğeneceğimi bilemedim ama kuru domateslerim için bir tarifim daha oldu, birde kabakların görünümü harika, jülyen bıçağıylamı soyuldular?
elinize sağlık unutmadan...

Armina dedi ki...

Çok güzel bir sofra ve enfes yemekler hazırlamışsın, peynirli pide ve sütlaca bayıldım ellerine sağlık.

sibelyalcincom dedi ki...

Bizde yer içer iki saat soradan kalkamayız:)))ellerine sağlık canım turşu kavurması çok güzel göründü:)))

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe